{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Hjælp søges HURTIGT... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe med...

Min kat fik 7 killinger for 4 uger siden, den ene var vi desværre nødt til at aflive, da den ikke var rask...

I dag vågnede jeg ved der var noget der skreg, jeg troede det var missemor der stod og kaldte på dem som hun er begyndt på når hun står udenfor kassen... Jeg kiggede ned i kassen hvor jeg til min forfærdelse ser missemor ligge med killingerne...

Jeg fløj efter lyden, hvor jeg fandt den mindste af killingerne ligge og skrige... (det er den mindste og tyndeste af dem, men den fungere fint) Missemor reagerede overhovedet ikke på skrigene...

Jeg tog den lille killing der var kold tilbage til missemor, efter 2 min kommer hun gående med den samme killing og ligger den ude i køkkenet... Hun går ud og spiser hvor jeg så ligger den tilbage til kuldet... Hun går tilbage igen, hvor de nu ligger og patter...

Er det her normalt og hvad gør jeg ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges HURTIGT...
  • #1   24. maj 2010 der kunne være være noget galt med den lillekilling så de er ofte sådan at hun seperer den fra de andre

• #2   24. maj 2010 der er kun et og det er igang med flafke og holde den varn hold øje med deen hele tiden

• #3   24. maj 2010 Vores kat gjorde det samme med den ene af killingerne, hun reagerede heller ikke på skrig eller noget.
    Vi lagde hende tilbage den anden killing en del gange, da den bare lå helt kold på gulvet.
    I dag er killingen næsten 10uger og lever i bedste velbefindende.

• #4   24. maj 2010 Der er sikkert noget galt med killingen, siden missemor fjerner den fra fødekassen.
    En missemor kan mærke hvis noget er galt, og handler så ud fra sund katte-fornuft.

• #5   24. maj 2010 Så længe hun stadig får lov til at patte og tager på, så tror jeg ikke er er noget at bekymre sig om. Men selvfølgelig holde øje..
    Pattede den lille killing ikke efter at mormis havde spist?

• #6   24. maj 2010 Så i mener der er kun det at gøre at blive ved med at tage den til... Jeg er bare så bange for hun pludselig stikker af med den og jeg så ikke kan finde den igen... Hun er begyndt at komme så småt ud igen nemlig...

Jeg vil gøre alt for den her lille mis... Men er også bange for hvis jeg tager den til mig om hun så kan finde på at gøre den noget... Jeg er i 7 sind lige nu...

• #7   24. maj 2010 Isabella... Jo det gjorde den, men der er nogle af misserne der er så store og de masser og skubber, men jo den fik mad...

• #8   24. maj 2010 DK krammedyret... Ville hun så ikke bare have fundet ud af det noget før, jeg tænker bare lidt de er 4 uger nu... Puha jeg kan ikke bære hvis den skal aflives...

• #9   24. maj 2010 Det kan godt være fordi den er syg og det ved missemor så derfor tager hun den med og ikke vil have den med tilbage så inorere [staves]hun den og til sidst dør den fordi den ikke får mad desværre.
    Ellers ved jeg ikke hvad det kan være

• #10   24. maj 2010 Hvis de er 4 uger, skal du begynde at give dem rigtigt mad. De skal ikke længere kun patte ved missemor.

• #11   24. maj 2010 Når de store killinger sover når de er mætte, kan du så ikke prøve at knappe den lille killing på?
    Hva vejer den lille?

• #12   24. maj 2010 v 4 ugers alderen skal de også begynde at løbe lidt rundt på et begrænset areal, og have en kattegakke, med IKKE klumpende grus.

• #13   24. maj 2010 Poly- Cats... Ja det ved jeg godt, jeg ville begynde på det i dag... Men sidder lige nu helt forvirret...

Isabella... Det ved jeg ikke, har ikke haft den vejet her i weekenden... Skal jeg lige gøre det ???? Jeg ved godt den er lille men den har taget stille og roligt på gennem alle fire uger...

• #14   24. maj 2010 Poly- Cats... Jeg har en hvalpegård jeg ville flytte dem ind i i dag, hvor de har plads...

• #15   24. maj 2010 Missemor begynder måske at mangle mælk, de er jo mange. Så du må igeng med at give mad. Og nej - ikke flaske, som nogen foreslår ( tror folk læser det som om de er 4 dage ) men killingemad.

• #16   24. maj 2010 Mener du sådan en rund tremme en? - Det er fin begynderplads.

• #17   24. maj 2010 Det ville være rart at vide hvor lille/stor den egentlig er, så det må du godt gøre;-)
    Men ja som de andre også siger skal den begynde at have killingefoder, og hvis den spiser en del af det, og tager på, så er det jo bare super godt..
    Jeg ville mene at hvis der var noget galt med killingen, så havde mormis udskilt den fra flokken for længe siden.

• #18   24. maj 2010 Poly-Cats... Ja det er mere eller mindre som du skriver, men hvor de ikke kan komme ud, vedmindre jeg er der og åbner for den... Vi er enige om med mad, at jeg skal opbløde det også bare lade dem spise selv ikke ???

• #19   24. maj 2010 Jeg har ikke haft opblødt killingefoderet, da mine også var 4 uger da de fik det første gang, og det var jo også noget meget småt foder, så de kunne sagtens tykke det.

• #20   24. maj 2010 Jeg starter med at sætte alm KILLINGEtørkost tørt til dem. Nogen kan godt spise det allerede. Desuden får de KILLINGEvådkost/dåsemad. Kogte ris med kogt fisk, kogt kylling, osv. Jeg har aldrig opblødt tørkost, men har hørt om andre der har, men prøv dig frem...

• #21   24. maj 2010 Men husk en kattebakke, for når de spiser, vil mor ikke længere tage det der kommer ud af den anden ende smiley Og har de bakken fra starten, lærer det at bruge den med det samme.

• #24   24. maj 2010 Er killingerne ikke begyndt at få fast føde endnu? Hvis ikke så er det altså nu du skal starte med det smiley

Der er altså ikke nødvendigvis noget galt med killingen, men hvis en killing er blevet for kold, så kan missemor finde på at afvise killingen - det kan hjælpe at varme killingen inden man lægger den ned til missemor igen.

Du varmer killingen med din egen kropsvarme, gerne helt op ad dit bryst, og gerne i en halv times tid eller længere, så den har samme temperatur som de andre killinger, inden den bliver lagt tilbage igen.

• #25   24. maj 2010 Felis: Vores mormis tog vores den ene killing og bar hende hen under sengen, ögså da hun var 4-5 uger. Hun lå og piv,uden mormis reagerede på noget´, jeg snakkede med min dyrlæge, som sagde at der var nogle hunkatte der gør, også i den alder, det kunne være fordi at mormis måske føler sig lidt stresset. Vores killinger er næsten 10 uger, og fejler absolut ingenting..

Anja: har du fundet ud af hvor meget hun vejer?

Kommentér på:
Hjælp søges HURTIGT...

Annonce