{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

er lidt nervøs killinger vægt. {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger er jeg lidt bekymret for vores killinger baby ville meget gerne sine killinger men har de sidste par dage været meget rød omkring hendes vorter + der er nogle små sår omkring - de får ved siden af lidt kmr ca 2 gange dgl. pga hun fik lidt brystbetændelse de første dage af killingernes levetid så tror ikke hun har så meget mælk da hun de første dage ikke rigtig ville amme dem for længe og når de sloges om babserne peb hun og gik. så tror årsagen til de ikke tar så meget på er nedsat produktion jeg giver KMR efter dyrelægens anvisning. kan i give nogle gode råd killingerne er nu 22 dage gamle

den 1 vejede 120 gr. og vejede igår aftes 353 gr.

den 2 vejede 105 gr. og i aftes 366 gr

den 3 vejede 118 gr og i aftes 400 gr

den 4.vejede 114 gr. og i aftes 353 gr.

den 5 vejede 104 gr og i aftes 349 gr

den 6 vejede 109 gr. og i aftes 343 gr.

jeg er først her inden for den sidste uge begyndt at give KMR fast morgen og aften da et par stykker af den begyndte at tabe sig - men det er også et stort kuld hun har fået

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er lidt nervøs killinger vægt.
  • #1   7. maj 2010 undskyld kans e teksten er lidt rodet

• #3   7. maj 2010 okey tak men grunden til jeg er nervøs det er nok fordi nogen af dem på skift kan tabe sig har haft en enkelt der har tabt sig 7 gr. det er meget synes jeg. så er begyndt at overveje at tage 2 af dem med mig i skole og så skifte hver dag så de alle får noget at baby´s mælk. nogen gange er de så sultne selvom hun har ammet dem at de bare skriger og er ved at sluge hele flasken

• #4   7. maj 2010 Vægten er helt ok, men de skal ikke tabe sig. Du kan snildt begynde at tilbyde torskerogn moset med kmr, og tilbyde de små. Tag lidt på en finger og put i munden på dem, så skal du se de hurtigt fanger fidusen.

• #5   7. maj 2010 okey jamen så smutter jeg en tur i byen og køber noget toskerogn nu. - jeg prøvede at mose lidt killinge vådfoder igår men det var kun den ene der ville og det var hende jeg kalder madøre hun spiser bare hele tiden smiley

• #6   7. maj 2010 man siger generelt at killingerne skal tage 100 gram på om ugen. Men det vigtigste er at de ikke taber sig.

• #7   7. maj 2010 okey tak for hjælpen så de skulle egentlig veje 400 gr alle sammen?

• #8   7. maj 2010 Ja, hvis det var optimalt. Men hun har åbenbart ikke haft mælk nok, siden du har været nødt til at supplere?

De skal nok komme efter det, når du får dem over på fast føde, bare husk det skal være lødigt :o)

• #9   7. maj 2010 Prøv eventuelt også med hakket rå oksekød.

• #10   7. maj 2010 okey det ville jeg prøve

• #11   7. maj 2010 oki tak

• #12   7. maj 2010 Kan kun foreslå dig måske at lave lidt havergrød kogt på mælk smiley

• #13   7. maj 2010 Hvorfor havergrød?? Katte er kødædere.

• #14   7. maj 2010 Ja det er jeg klar over smiley
    Men når killingerne skal vænnes til konsistensen af "fastere" føde er det en god ting at starte med smiley

Og langt de fleste katte kan godt lide det så længe det er kogt på mælk smiley

• #15   7. maj 2010 Ja og ?
    Næringsindholdet for en kat er lig 0
    Der er så mange andre fødeemner som killinger vil elske at starte med.
    Bl.a alm killingevådkost - kogt kylling - alm. killingetørkost ( killinge fordi det er små bidder ) kogt fisk osv, som er en kæmpe del tættere på katteernæring, end havergrød.

• #16   7. maj 2010 Jeg citere fra Katte håndbogen:
    Havregrød:
    Mange større killinger vil kunne lide havregrød eller baby grød lavet af kogt mælk. der må ikke kommes sukker i.

Der står også:

Røræg.
    Tun fra dåse.
    Sardiner fra dåse.
    Fisk.
    Fjerkræ.
    Hakket kød.
    Kød og grøntsager.
    Kød og pasta.
    Og Kød.

• #17   7. maj 2010 Ja - man skal ikke tro på alt man læser.
    Tænk om nogen fejlagtigt troede katte kunne leve af det.
    Selv netdyredoktor er mangelfuldt/fejlagtig indformererende og derfor mangelfuld/fejlagtig oplysende, man bør være selektiv i sine kilder og tage sin dyrlæge med på råd.
    Havergrød er ikke kattemad

• #18   7. maj 2010 Nej men bøger er mere sikker information end nettet er smiley
    Derfor bruger jeg ikke nettet til at hente informationer fra.
    Og har aldrig på noget tidspunkt sagt det var katte mad.
    Alle katte får heller ikke vådfoder hver dag.
    Derfor vil de ikke "leve" af det.
    Men det er et godt supliment.
    TIL KILLINGER.
    Dog spiser vores mor mis og han kat det også uden problemer smiley

Hver ejer hver sine råd så lad vær at hakke folk ned på dem.

• #19   7. maj 2010 Og fordi jeg er 18 år. og ikke er avler af race katte eller opdrætter.
    Betyder det jo ikke at min viden omkring katte ikke behøver at være stor smiley

• #20   7. maj 2010 Natascha J
    Jo . man skal ikke give råd videre man ikke er 100% sikker på, om man så er 18 eller 99 år.
    Der sidder folk derude der kan tage ens råd for "det eneste ene" og det bliver man nød til at tænke på, når man giver et råd videre, et sted som dette.

• #21   10. maj 2010 Hvis det var mine 3 uger gamle killinger ville jeg IKKE give dem hverken torskerogn eller tun fra dåse. Torskerognen indeholder for meget salt, tunen kan indeholde metaller fra dåsen.

Jeg ville istedet købe A/D hos dyrlægen og blande en smule af det i deres mælk.

En smule havregryn opblødt i kogende vand , blandet med en smule A/D er også godt.

Kogt kylling med suppen + en anelse opblødt havregryn .
    Kogt fisk med suppen er super mad til de små terrorister.

Kommentér på:
er lidt nervøs killinger vægt.

Annonce