{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

hvad skal de koste? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået killinger, da jeg overtog en hunkat som var gravid fra et ældre ægtepar. de er alm. huskatte.

hvad kan jeg tillade mig at tage for dem?

jeg vil gerne tage lidt penge for dem an den årsag at så håber jeg at køberne mener det lidt mere alvorligt med at de vil have katten.

hilsen laila

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal de koste?
  • #1   15. apr 2010 Vil de blive solgt som de er, eller vil de blive vaccineret, neutraliseret og så videre?

• #2   15. apr 2010 de får ormekur og bliver vaccineret. jeg troede faktisk ikke man måtte neutralisere killinger før end de var 6 mdr. gamle?

• #3   15. apr 2010 hvis du sælger dem med vaccination Og alt det det ^^
    Så kan du vel godt tage 500 - 600 `?

• #4   15. apr 2010 jo det må du gerne smiley De kan neutraliseres allerede fra de er 12 uger gammel smiley

Hvis der ikke er gjort noget andet ved dem, ville jeg kun tage 500 kr for dem..

• #5   15. apr 2010 tænk jeg troede slet ikke jeg kunne forlange så meget.. ok det er godt at vide det kan man jo så også sige til de nye ejere at de kan blive neutraliseret med det samme...

Jeg sørge selvfølgelig for at de er vant til alt godt fra huset smiley plus fremmede, børn, hunde, osv.

• #6   15. apr 2010 jeg ville klart neutralisere dem FØR de kom hjemmefra, så jeg er sikker på de ikke går rundt og bliver killinge maskiner, der er nok uønskede huskatte derude smiley

Og så vente til de var 14-16 uger så de er kommet sig 100 procent over neutraliseringen smiley

• #7   15. apr 2010 De kan altså også neutraliseres tidligere end 12 uger ;o)

• #8   15. apr 2010 Jeg må indrømme at jeg tror ikke jeg har råd til at få neutraliseret 3 piger og 2 drenge på en gang. Jeg tog i mod moderen og har selvfølgelig også tænkt mig at sørge for at killingerne får den bedste opvækst og start overhovedet. Men tror det bliver en kostelig affære. Jeg kan selvfølgelig godt få nogen af pengene hjem via. salget. men hvorfor skulle folk vælge en alm. huskat frem for f.eks en maincoon blanding til samme pris?''

men jeg kigger på det til den tid.. der er heldigvis et par måneder til endnu.

men det er jo godt at være på forkant med tingene smiley

tusind tak for jeres lynhurtige svar.

• #9   15. apr 2010 En maine coon blanding koster som regl en hel del mere end en "færdiglavet" huskat smiley

desuden giver de fleste dyrlæger rabat smiley At have killinger er lutter underskud smiley

• #10   15. apr 2010 "men hvorfor skulle folk vælge en alm. huskat frem for f.eks en maincoon blanding til samme pris?''

Tja, en MCO/NFO/whatever blanding vil næppe være neutraliseret, så hvis du sælger dine huskatte med vaccination, sundhedstjek og neutralisering, så får køberne meget mere med i prisen smiley

• #11   16. apr 2010 Jeg har givet 500kr for min maine coon blanding, så må indrømme, skulle jeg gi 500kr for en huskat, skulle den ihvertfald være fuld vaccineret, passet med ormekur og øremærket, men igen, blir man forelsket nok, gir man nok os pengene de koster hehe men personlligt ville jeg nok regne dyrlæge udgifterne ud og dividere det med antal killinger og lade det være prisen

• #12   16. apr 2010 Det med neutralisering kommer an på str.når de er 12 uger.Det er altså ikke alle dyrlæger der gør det så tidligt og da det jo er huskatte så er de jo heller ikke så store..

• #13   16. apr 2010 Anita - nej der er stadig gammeldags dyrlæger.

• #14   16. apr 2010 Er noget overrasket over at i siger 500kr for en huskat. Tænker når man læser annoncerne mm. så ligger de jo, så vidt jeg har set, typisk på omkring 50-200kr. Kan forstå hvis det er en race kat med stamtavle mm. men så er prisen nok også over de 500kr :o)

Men okay, så lærte man da lidt i dag :o)

• #15   16. apr 2010 Henning
    Er det ikke fair at tage penge for en huskat, når man har fodret på mormis og killinger i 12 uger og også har som minimum sørget for 1. vaccination?

Dem som sælger huskattekillinger for 50 kr, eller 5 dåser kattemad, har jo ikke sørget for at killingen er blevet vaccineret eller noget som helst. Og så er der nogle som tror den er "gratis" og derfor vælger den - det er den bare ikke hvis du selv efterfølgende skal betale for neutralisering, vaccinationer osv og måske lidt ekstra dyrlægehjælp, fordi den bliver syg pga manglende vaccine og modstandskraft.

Jeg synes det er rigtig fint at sørge for at de ting er på plads og så skal katten naturligvis også koste mere end en dåse kattemad, så de omkostninger bliver dækket

• #16   16. apr 2010 Henning - de fleste der koster så lidt er der ikke gjort noget som helst ved, du kan endda være "heldig" at få nogle lopper og øremider med i købet smiley

Når du så har betalt for vaccination, behandlinger og evt. neutraliseringen har killingen pludselig været meget dyre end dem hvor det er ordnet på smiley

• #17   16. apr 2010 Enig Ulla. Det er den holdning vi gerne vil af med!
    Jeg ville ønske det var lov at killinger som minimum skulle være vaccineret ved salg og også gerne neutraliserede hvis de ikke skulle bruges i avl.

• #18   16. apr 2010 Nu er jeg så en af dem der syntes en ægte huskat er meget mere værd i en blanding. Havde jeg ikke opdræt - så havde jeg et par kastrat aby'er og en smukker huskat.

Huskatte der er stort set ingen tilbage - blandinger i hobetal, suk ...

Laila, du kunne måske høre din dyrlæge om du kunne få nutralisering af dem til en speciel pris - tilbyde køberne at for xx kr. er den også neutraliseret?

• #19   16. apr 2010 jeg syntes også det er sørgeligt med de gratis killinger. for min erfaring er at de tit havner hos useriøse hjem.

så vil jeg hellere tage lidt for dem og være sikker på at jeg aflevere sunde og raske killinger til hjem der virkelig vil have dem..

jeg syntes der er mange gode holdninger der kommer frem her for en kat er lige så meget værd som et hvert andet kæledyr..

• #20   16. apr 2010 så fik jeg livet et fotoalbum af de omtalte banditter smiley

• #23   19. apr 2010 Årh ja i kom da op af stolen - griner

Som jeg skrev "Men okay, så lærte man da lidt i dag :o)"

Ergo mit sind blev oplyst og jeg er beriget med mere erfaring. Så ingen grund til at gå i forsvars positioner og forklare hvad der skal til og ikke til med en kat. Er udmærket godt klar over det koster at få vaccineret mm.

Men som sagt, ingen grund til forsvars position - jeg blev klogere som jeg skrev og jeg mente bestemt ikke mit indlæg som et surt opstød.

Kommentér på:
hvad skal de koste?

Annonce