{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.673 visninger | Oprettet:

fundet killing - plejemor? {{forumTopicSubject}}

min ven har fundet en lille killing nok kun 4 -5 uger gammel han har haft den til at stå i et kaninbur uden låg på .. der hvor han fandt den i nogle dage.men missemor har ik være der..hvad skal jeg gøre..?? og var der nogle som var int i at blive plejemor. har nemlig selv 2 store killinger som ik er søde ved den..det er en rød hunkat uden aftegninger ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fundet killing - plejemor?
  • #1   17. sep 2009 og lige et par spørgsmål mere.... kan den mund tåle modermælk fra en hund..min dalmatiner tæve ligger med hendes bamser og tror hun har hundehvalpe..og er meget betaget af killingen..og jeg har indtil vidre kun givet den kogt kylling i små stykker ??

• #2   17. sep 2009 Hvis du har mulighed for at få den til nordsjælland kan jeg evt. godt flaske den op. Vi har haft adskillige plejekillinger og en hunkat der tager dem til sig som sine egne.

• #3   17. sep 2009 hvor bor du henne ?
    Spiser den selv ?

Hvis den er 4-5 uger, så kan den spise opblødt tørfoder, og kogt kylling er fint, men er den evt. mindre, skal den ha modermælks erstatning...
    Hvis din tæve vil la den die, tror jeg ikke der sker noget ved det, min moster brugte engang sin golden tæve som katte amme ...

• #4   17. sep 2009 jeg bor på lolland .. og tror helt sikkert ik den er mere end 4 til 5 uger..den går ik helt 100 % sikkert men kan spise selv og lege lidt og vaske sig.. hvis den ville kunne tåle hundemælk kun det være at hunden gad..den henter den i kurven når den ligger og piver..men problemet er at det er en stor hund så ved ik om den han patte på hende..og ville meget gerne havde en plejemor men nordsjælland er lidt langt væk..:/

• #5   17. sep 2009 jeg sætter lige nogle billeder ind af den i foto album

• #6   17. sep 2009 Ja og jeg bor i nordjylland, har ellers 2 små som får flaske...
    Men håber da du finder en amme, det ville være det bedste, men hvis hunden vil og ikke ligger sigt på ham, så tror jeg da det duer fint ....

• #7   17. sep 2009 Min mor siger nu, at killinger sagtens tåler hunde mælk ... smiley

• #8   17. sep 2009 ok har sat billeder ind..hvor gammel tror i den er ??

• #9   17. sep 2009 Jeg fik engang i mine unge dage en *udstødt* racekilling smidt i hænderne (6 døgn gammel). Den fik derefter mælk hos min lille yorkie, som havde hvalpe.
    Det gik fint hos mig. Så hvis din killing vil babse på din vov, og din vov vil ha en baby-miz, så la dem bare hygge sig. Der er os et social aspect i det.
    Det er om muligt, ikke optimal. Men jeg ville la dem hygge sig sammen.

• #10   17. sep 2009 Ja , det kan sagtens lade sig gøre , hvis bare hunden accepterer det og den har mælk ;o)

• #11   17. sep 2009 Kattemælk og hunde mælk er meget ens og hvis der r ok m hunden er det godt.
    Held og lykke.
    Du kan jo altid indlevere den på et internat, de har jo ammer flere steder i landet.

• #12   17. sep 2009 jeg bor på fyn og har flaskekillinger den skal helst vokse op med nogle på dens alder da den ellers kan blive mystisk har 3 på 6 uger i pleje lige nu

• #13   17. sep 2009 fam Ulriksen U
    Indimellem fødes der altså også kun 1 killing i et kuld.
    Og den behøver altså ikke at blive *mystiske*, bare fordi de ikke har søskende.
    Som regl bliver de bare endnu mere *snot forkælet* af at være enebarn.......(min erfaring)

Hvis ikke det er livstruende, ville jeg ikke flytte uvaccinerede killinger.
    En 5 ugers killing er stor nok til både at drikke og spise selv. Så jo mindre killingen er voldsom underernæret eller fejler noget, ville jeg la vovse ta den til sig (hvis den altså vil, når det kommer til stykket).

• #14   17. sep 2009 nej men hvis de bliver flasket op har jeg fået afvide at hvis de ikke har en anden kat så kan de få problemmer vi har en gående her der ikke har vært sammen med nogen andre katte og den har altså lidt problemmer socialt med de andre

• #15   17. sep 2009 Fam ulriksen U
    Ja - flasket op - Der menes der formentlig, sutteflaske fra de er helt små.

Det er der ikke tale om i denne situation ;O)
    Killingen er 4-5 uger. Og gammel nok til at spise og drikke af tallerken/skål/underkop selv.

• #16   17. sep 2009 Hvor på Lolland? Jeg skal til Fakse her i næste uge?

• #17   18. sep 2009 jeg bor helt i nakskov..og jeg har desværre ingen bil

Kommentér på:
fundet killing - plejemor?

Annonce