Killing fundet {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg bor på en gård langt ude på landet.
Vi har lige fundet 2 langhåret killinger i en af bygningerne.
Den ene er ikke til at fange , men den anden , en lille fin rød/creme hun killing var så afkræftet at den ikke magtede at stikke af.
Jeg har givet den læ, mad og drikke , og har set til hende en masse gange i løbet af dagene, MEN jeg kan ikke selv tage hende ind , har 2 katte i forvejen , og har lige fået et kuld på 4 killinger for 4 uger siden , og jeg tør IKKE tage den ind til de små , og deres mor hvæser af den,.
Den er efter mit bedste bud et sted mellem 7-9 uger gammel da der stadig er et skær at blåt i hendes øjne.
Jeg vil selvfølgelig blive ved med at fodre hende , men hun kommer aldrig ind her , så jeg tænkte der måske var nogen derude der kunne have et blødt hjerte og rum til hende.
Hun spinder når jeg kæler med hende nu , så hun er ikke "Vild" på den måde , og jeg tror sagtens man kan få en god kat ud af hende.
Jeg bor i Hvalsø , midtsjælland.
hvis i vil se et billedaf hende så smid lige en mail adresse og så sender jeg noget.
mvh
kenneth
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 71
Hun har fået en kattebox med tæppe i og bliver stort set i den kasse hele dagen.
jul 2008
ville nok sætte den anden ud og håbe på den anden kom tilbage....
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 30
jun 2012
Jeg var også sikker på at Min voksne morkat ville tage alt til sig, hun prøver sågar at hente min mobil når den ringer, men hun hvæser af den og lister væk.
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jun 2012
Jeg kan fodre den og sørge for den ikke dør af sult , men den kommer til at være ude og klare sig selv desværre.
.
jul 2008
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Der er nemlig ingen til at ordne deres pels, når den filtrer sammen, og det er en uundgåelig og langsom død, sådan en killing har at se frem til.
Jeg oplevede selv for år tilbage en sådan killing.
Jeg fik den indfanget. Det var ikke svært, for den var så filtret, at den dårligt kunne bevæge sig.
Ejere af fritgående, langhårede og fertile hankatte skulle tænke på, at deres hankat kan være årsag til sådanne stakler.
jun 2012
Jeg spørger her om der er nogen der har rum til katten , ikke råd om hvad der burde gøres, for det er jeg da klar over, og havde jeg pengene var hun kørt til dyrlægen allerede, jeg beder om hjælp her , ikke om råd!
jul 2008
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg ville også gerne hjælpe, men jeg har "fuldt hus" og kan / vil ikke tage flere.
Når man fodrer en kat - godt at du gør det og du skal blive ved, så skal du altså tage en beslutning om dens fremtid. Kan den ikke bo i stalden hvor den er fundet? Så kan du spare op til en neutralisering.
Ellers er aflivning altså alternativet hvis du ikke vil binde dig til den - og det foregår hos dyrlægen!
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 30
jun 2012
jun 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
I sådan en situation må Kattens Værn eller en anden dyreværnsforening kunne hjælpe.
jun 2012
dec 2006
Så du vil få hende neutraliseret? og beholde hende som ude/staldkat?
Jeg synes, jeg har læst et sted, at KV godt vil give tilskud til neutralisering, hvis man binder sig som fodervært, også selv om kommunen ikke har aftale med KV.
jul 2012
Følger: 1 Svar: 28
"Kattens Værn yder støtte til neutralisering og genudsætning af vildtlevende, herreløse katte, men pr. 1. maj 2012 er ordningen blevet ændret. Vi har ikke længere mulighed for at støtte, hvis man selv fanger kattene og tager dem til dyrlægen. Fra nu af skal vores inspektører indfange kattene og bringe dem til vores dyrlæge. Så vi beder alle være opmærksomme på, at vores folder ”genudsætning af vildtlevende, herreløse katte” er forældet og derfor ikke gældende længere.
Ændringen sker for at vi kan sikre, at ordningen kun anvendes til de vilde, uhåndterbare katte, som den er tiltænkt.
I kommuner, der ikke har aftale med Kattens Værn vedr. indfangning af vildtlevende katte, er prisen for indfangning inkl. moms kr. 550 pr. kat og kr. 250 pr. kørsel."
http://www.kattens-vaern.dk/?side=638
dec 2006
Øv
jun 2012
Hun har fået loppe og tæge spray, blevet vasket et par gange , og er begyndt at spise.
Hun har overgivet sig totalt, så afkræftet er hun, man kan ligge hende på ryggen i hånden mens man putter hende under vandhanen uden at hun rører sig, men hun spinder når man kæler med hende , og halen er også kommet op, så jeg tror hun er på vej op igen.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Positivt at halen er på vej op:)
Også rart at høre at den i det mindste ender som neutraliseret staldkat, men husk at give dem noget ordentligt at spise - de fanger flere mus hvis de er mætte:)
Killing fundet