Råd om avl/killinger Råd om avl/killinger
Hej Jeg er ret ny her på Kg, og dette er mit første indlæg
Jeg kunne godt tænke mig at få kat engang når jeg flytter hjemmefra, jeg har tænkt i retning af Siameser eller Bengal.
Nå, men nu har jeg så lånt en ordentlig stak bøger om katte (sygdomme, pleje osv.), men jeg kunne desværre ikke finde nogen om avl, og da jeg godt kunne se mig selv avle var det jo ret irriterende.
Så nu ville jeg da lige spørge herinde og evt. få gode råd om alt fra hvornår katten kommer i løbetid, hvordan kan man se det, hvor gammel skal den være, hvad skal der sørges for mens den har killinger, hvad skal den undersøges for hos dyrlægen, udstillinger osv.
Jeg håber I forstår
Hilsen Eva
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Dernæst vil jeg anbefale dig at få en mentor, eventuelt den opdrætter som du har købt din/e kat/te af. Det er meget vigtigt som ny opdrætter at have en erfaren opdrætter i ryggen, som man kan "bruge" til netop alle de spørgsmål du stiller her.
Det er også en rigtig god idé at melde sig ind i en af hovedklubberne, og deltage i alle de kurser man kan komme til, så man kan lære en hel masse.
jun 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 12
jun 2008
jun 2008
2. Hvorfor er det lige en kastrat man "skal" begynde med? Kan man ikke evt. starte med en steriliseret hun? Eller er der en bestemt grund?
dec 2007
1) Når man er på udstilling sidder katten i et bur, og der skal være nogle gardiner i buret, så kattene ikke kan kigge direkte ind til hinanden, og så katten kan føle sig tryg.
2) En steriliseret hunkat kaldes også en kastrat, det er en fælles betegnelse for han og hunkatte der er neutraliserede.
jun 2008
dec 2007
Råd om avl/killinger