{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forventet fødsel - hvornår ?
  • #3   30. mar 2009 ~ mine exotics må kun parres til egen race ~

Nej, det kan jeg nok ikke forvente smiley
    Men hvornår er det tidligst ? jeg fik af vide af dyrlægen sidste år at killinger født bare 3-4 dage før tid er ikke levedygtige, så hvornår er for tidligt ?
    er det normalt at de kan føde på dag 60 ? og er det kritisk hvis den ikk har født dag 70 ??

Hilsen betina

• #4   30. mar 2009 normalt er vel 63 dage.

Min race føder som regel på 65. dagen, men man holder øje fra dag 60. Dag 60 er liiidt tidligt nok, så det er kritisk hvis de fødes før.

Dag 70 lyder for mig meget sent, men huskatte? tjo... det er vel set før.

• #5   30. mar 2009 Drægtigheden hos kat varer normalt 63-66 dage, men kan variere helt fra 52 til 71 dage. Ægløsningen foregår ca. 24 timer efter parringen, og befrugtningen af ægget finder sted ca. 10-18 timer senere. Hvis hunkatten bliver parret med flere hankatte i samme løbetid, er der mulighed for, at æggene bliver befrugtet med sædceller fra forskellige hankatte. Med andre ord kan der godt være forskellige fædre til killinger i samme kuld. Det kaldes "super fecundatio".

• #6   30. mar 2009 müsli parrede sig kun den 7 marts - og er ret sikker på det kun er sofus (se evt mit album) som fik æren .... smiley
    Men holder øje med hende hele tiden selvfølgelig, og får min mor til at tjekke hende om formiddagen når det er ved at være tid .....

• #7   30. mar 2009 du kan læse lidt herinde:

(link fjernet)

der er også en parringstabel

Kommentér på:
forventet fødsel - hvornår ?

Annonce