1.310 visninger
|
Oprettet:
Alder på hunkat for killinger {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Vi har jo fået en dejlig hunkat og har et stort ønske om, at hun engang skal have lov til at få killinger. Nu er hun jo meget ung så vi bruger tiden på at læse en masse bøger og få viden om det at få killinger.
En ting forvirre mig meget og tænkte i ved det herinde.
Hvor gammel skal hun være for at det er en god alder at få killinger i ??
Da det står meget blandet i de børger vi har lånt.
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 13
Min dejlige datter har oprettet hende og har gjort det så godt hun kunne.
Avle killinger ??? Vi har et ønske om at prøve en enkelt gang at få killinger og du kan være gangs rolig på at vi nok skal tage det ansvar.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
jeg tror bare felis mener at der er så mange der ikke kan komme af med deres killinger lige nu at man skal huske at regne med at beholde op til 8 killinger selv hvis ikke man kan finde gode hjem, som jo er det i helst vil.
selv et kuld kan være et kuld for meget, så man skal bare være klar på at man enten skal have folk der ønsker killingerne klar, eller man skal være klar til selv at beholde dem. er man det så er 1 år for huskatte meget passende.
du kan rette racen på katten under kattens profil.
Hun er ellers dejlig! tillykke med hende
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 13
Tak for din besked. Ja der er jo lang tid til, da hun kun er 6 mdr, gammel så der kan nå at ske meget.
Nogle gange ville det bare være rart, at kunne stille et spørgsmål uden al det andet.
Vi er jo voksne mennesker der bruger hovedet :-))
God jul til alle
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 1 Svar: 14
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 521
Det mener jeg absolut er synd og alt for tidligt. Moderen til killingerne er endda en fin racekat med stamtavle (det er faren så ikke...)
Jeg har selv haft et ups-kuld på en kat på 13 mdr. og hun stansede i udvikling og vækst efter hun fik killinger, så jeg vil min. sige 1½ år og for store racer som f.eks. MCO 2 år. Så har man også mulighed for at se om forældrene udvikler sig som de skal typemæssigt og temperamentsmæssigt.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Skønner jeg hun er fysisk og psykisk moden til det finder jeg et helt normalt og også forsvarligt.
Mine er racekatte - om de er fine afhænger af øjnene der ser det:-)
Pas på med at sammenlige forskellige katteracer og typer.
Jeg syntes det er meget mere synd at avle på en hunkat til hun har det ene ben nærmest i graven,
Alder på hunkat for killinger