Nu nærmer det sig. -Fødsel {{forumTopicSubject}}
Min mors kat Kitte er meget meget gravid hun blev parret engang omkring 23-27 maj så vidt vi ved. Hun er ude/inde kat og gik ude sammen med vores drenge, så vi har ikke set selve parringen, men hun virkede til at være interesseret i den i den periode. Nu ligner hun at hun har slugt en håndbold og er meget besværet af sin mave. Hendes patter er store og pelsen er tabt omkring. Det føles også som om kirtlerne er hævede.
Hvordan ved man når det for alvor nærmer sig med fødslen? Er der nogle tegn på at der er 1 døgn eller mindre til det begynder, eller kan man ikke rigtig vide det på forhånd?
Jeg vil meget gerne vide om der er noget specielt jeg skal kigge efter da jeg gerne vil holde hende under overvågning når hun skal føde. Da hun er udpræget udekat og elsker at gå på jagt, synes jeg det vil være synd at holde hende spærret inde mod hendes vilje i længere tid end nødvendigt.
Noget andet er farver.
Hun er selv blå tortie med hvidt. Faren til killingerne er en (eller begge) af vores hankatte som er brødre. Den ene er gråstribet uden hvidt og den anden er sort med en lille hvid plet på brystet.
Hvilken farve kan killinger af sådan en krydsning blive?
Jeg har endnu ikke helt styr på nedarvningen af rød tortie.
Jeg kender ikke farven på nogle af vores kattes forældre.
På forhånd tak
- Nina
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
Nu nærmer det sig. -Fødsel