{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Dyr kat? Eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået min lille drømme hankilling tilbudt af hans svenske opdrætter smiley for den nette sum af 12 tusind danske kroner. Opdrætter mener han udvikler sig godt, og han ser skøn ud på billeder, med det skønneste lille runde hoved og for mig, som er helt begynder, fine aftegn.
Han er (indtil videre he he) blåsølvtabby exotic van og bærer lilla. Helt perfekt, for en person som mig der elsker farvegenetik, bortset fra det med prisen altså. Til den pris kan jeg få to katte i DK af udemærket kvalitet, men selvfølgelig ikke stjerner.
Men jeg har også, som de fleste, begrænset plads, så skal man gå efter guldet og tømme bankkontoen? Så må jeg vel så udsætte at få mig en hunkat, selvom der er en opdrætter der har en fin pige, af god afstamning til salg.
Ja undskyld mit lidt rodede indlæg, men jeg er lidt i syv sind? Er det for fjollet at smide så mange penge efter en kat, til avl og show, når man bare er begynder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyr kat? Eller?
  • #1   11. jul 2008 Jeg ville gøre det. Det er jo fantastisk at kunne starte med en super kat.

• #2   11. jul 2008 Jeg gav 13 K for Tango, incl. transport fra spanien, og det har jeg ALDRIG fortrudt, han er simpelthen en super social og meget rar kat, med en spændende tavle......
    jeg vil sig "go for it"......er selv delvis på jagt efter en pigemis til ham

• #4   11. jul 2008 Ja, det er rigtigt Krista.
    Men så tænker jeg, hvor får man de kontakter? Altså til de gode hankatte?
    De næste par år, har jeg ikke de vilde muligheder for at rejse rundt med kat til udstillinger. Og specielt, i "min" farve, er kattene jo sjældne i Danmark. Det er jo også drøn vigtigt at man finder en god han til at starte med, og så kunne man evt. jo vælge at låne ud/sælge parringer i starten. Måske i bytte for en killing? Der er jo mange hankatteejere, specielt dem med de bedste katte, der netop ikke låner ud.
    Det vil jeg så ikke have det store imod, så længe hunkatten er tjekket for alt og sund og rask. Men der er jo også så meget der taler for at købe en hunkat.
    Altså havde ham min svenske ven kostet 8000 så var jeg nok sprunget til. Men?
    Det taler til hans fordel, at han er ud af ikke strintende linier.

Lis jeg har ikke erfaring på det område, og det er også svært/umuligt for mig at sige om han er prisen værd, da jeg ikke ved hvad de ellers ligger på. Men han SER rigtg pæn ud, med stort rundt hoved og øjne der fylder det hele.

• #7   11. jul 2008 Lise, det er danske kroner, altså 12 tusind danske. Jeg er såmænd ligeglad med show som sådan. Jo han må gerne kunne få CH med tiden, men jeg er jo soms sagt begynder, så han vil jo nok ikke blive så god som hvis det var en prof der kunne vise ham frem:-)
    Men til den pris synes jeg jo han skal være god, ligegyldigt hvilke farver han bærer. Han er selv barn af 2 tyske importer. Men jeg kan jo lige prøve at sende dig nogle billeder, men han er kun 2½ uge.

• #9   11. jul 2008 Når du er helt ny opdrætter, ville jeg satse på en god hunkat inden for landets grænser.

Det er slet ikke sikkert, at en super hankat giver super killinger, man ser nemlig ofte, at en knap så god han giver bedre afkom end ham selv. Du skal også tænke på, at det ikke nytter at stå med en fertil han og ikke have hunner at tilbyde ham, og at starte sit opdræt med at "låne" sin hankat ud, synes jeg personlig ikke er en god idé. Så bliver hans "linier" ikke så interessante for fremtiden.

Også med hensyn til support, som kan være svær at få optimalt fra udlandet, ville jeg i første omgang holde mig til Danmark.

Held og lykke med dit opdræt!

• #12   11. jul 2008 Ha ha ha Krista!
    Så kom jeg vist lige lidt ned på jorden;-)

Det er jo så rigtigt, og der er mange dejlige killinger lige nu. Og jeg tror da bestemt opdrætteren kunne finde på at gentage denne parring engang. Hvor jeg måske også er klar over hvad jeg vil have/har mere erfaring.

Jeg er jo så ny og intusiastisk at det bestemt må være verdens bedste kat, når nu opdrætteren siger, eller antyder det;-)

• #13   11. jul 2008 Jeg syntes det er mindre smart at købe en så dyr kat, uden selv at have hunner til den. Og skulle jeg give så mange penge for en kat, så skal den have kvalitet til mere end kun en CH titel.

Det er meget forskelligt hvor racekatte koster mest og mindst. Eks så er birmaer i Sverige rimelig billige, mens de er dyre i Europa.

Hilsen Heidi

• #14   13. jul 2008 jeg synes 12000dkr lyder meget dyrt men kommer det ikke an på racen?? hvad race er killingen?

• #15   13. jul 2008 Det er en exotic hankilling.

• #16   29. sep 2008 hej gir Con Meo ret sys du skal vente med at købe en han før du har en hun men vil jeg ikke lige sige at det er billiger og købe birma i sverige end det er i danmark sys faktisk det er billiger og købe en birma i danmark end i sverige for prisen ligger melem 4000 6000 7000 svenske penge for en birma i sverige og op efter plus du skal betale for den rabis vacc plus pas og transfer koster os og så tog rejsen eller benzin eller hvad du nu kommer med

ang den hankat som du gerne vil ha sys jeg lige du skal vente med at købe det kan vær han slet ikke ejner sig til avl måske mangler han en testikel. eller måske har han overbid eller bare en anden defekt hvem ved man kan ikke vurder en killing af så tidlig aldre at den vil vær super til avl det sys er det rene pluff det lyder mere for mig at den opdætter bare ude på at tjener penge på dig 8000kr er næsten 11000kr i svenske penge er næsten sikker på den kun koster 7000kr som de andre her på linken nu ved jeg ikke om det er den her race du snakker om men her er en link og der er prisen altså ikke så høj held og lykke med at finde din ny bamse http://www.blocket.se/li?ca=13_s&th=1&q=exotic+&cg=0&w=3

Kommentér på:
Dyr kat? Eller?

Annonce