Gratis dyr! {{forumTopicSubject}}
INGEN dyr bør være gratis! Og en pris af 25, 50 og 200 kroner er bare ikke i orden!
Det er den følelse jeg sidder med, når jeg kigger på annoncerne i marked herinde.
Priser så lave - eller værre endnu - gratis dyr - uanset om det er katte eller andre dyr - opfordrer til uovervejede impulskøb.
Rigtig mange af disse impulskøb ender som vilde katte med et kummerligt liv eller på dyrlægens bord - døde alt for tidligt.
Hvorfor i alverden giver man dyr væk, når man ved - for det ved vi jo! - at det er lig med at tiltrække endda særdeles useriøse købere?
Samtidig er en stor del af de killinger og katte, der gives væk eller sælges herinde ikkke neutraliseret! Jeg håber, at sælgerne handler ud fra uvidenhed og ikke bevidst forsøger at sælge deres katte til kattefabrikkerne.
Det er nemlig ren slaraffenland for den slags kattehandlere at gå ind i et marked som KGs.
Det ville dælme klæde dette fora - som i forvejen har 10000000 regler for god opførsel - at sætte nogle klare regler for salg af katte herinde. En mindstepris samt krav om neutralisering inden katten flytter. Det kan lade sig gøre andre steder - hvorfor ikke her?
I stedet for konstant at lange ud efter de brugere herinde, der forsøger at hjælpe kattene, skulle KG måske snart til at se lidt på sig selv og egne etiske retningslinjer!
Det ville glæde mit kattehjerte, hvis det skete.
Og til dem, der nu vil skrive, at det er for dyrt at neutralisere killingerne og at folk ikke vil betale for en kat osv osv osv og bla bla bla. Glem det! Jeg har hørt alle argumenterne 1000000 gange før, og jeg køber dem IKKE.
Hvis I ikke kan tilbyde jeres killinger dette minimum af sikring på afrejsen til det kommende hjem, så burde jeres kat slet ikke have haft killinger. Længere er den simpelthen ikke. Vejen til kattenes helvede er brolagt med dårlige undskyldninger.
Ogdet er jeg træt af!
Helle
www.kattene.blogspot.com
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
Når KG kan sætte så mange regler op for os brugere, så burde det være let også at stille disse krav.
K
dec 2007
Det sker ikke som sagen ligger lige nu.
Tvært imod er det kattehandlernes slaraffenland!
dec 2007
maj 2007
Og nej det betyder ikek at jeg bare giver dem væk til de først eder siger gi mig gi mig gi mig.. Jeg spørger selvfølgelig ind til dem først..
Bare fordi dyret er gratis betyder det ikke man skal give det til hvem om helst
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 95
Vi købte Balou for 100kr og passer på ham som var han vores barn.
nov 2007
Præcis - Havde vi ikke købt Balou var han blevet gårdkat som kunne gå og passe sig selv (sagde sælger) - Så hva er bedst..
Det er farligt at generalisere og ISÆR på et katteforum hvor de fleste er glade for deres kat uanset om de har givet 3000kr for den eller fået den gratis
dec 2007
Det er ikke jer jeg langer ud efter. Det er kattehandlerne, folk som bare producere killinger uden at tænke på dyrets fremtid og KG for ikke at opstille disse forholdsvis simple regler for annoncer i marked.
Kig her: http://www.kattegalleri.dk/html/mar_alle.asp?formCategoryID=9999&formtype=2&formsort=Market.MarID+DESC&formbrand=&formsearch=&formpricemin=&formpricemax=®ion=&Submit=++S%F8g++&GroupID=
og sig mig, hvordan I kan vide at der ikke gemmer sig en grum kattehandler blandt disse annoncer?
For mig virker en del af dem letgenkendelige, men det må jeg ikke skrive, for så blir jeg frosset ved jeg. Jeg må ikke en gang advare folk i annoncen, for så ryger jeg.
Er det så ikke at støtte kattehandleren og ikke katten?
Det er DET jeg kritisere. IKKE jer med rent mel i posen.
Hvis vi som brugere lagde pres på KG og stod sammen - for ingen af os ønsker vel at se dyr ende hos kattehandlere? - så kunne vi få disse krav igennem. Andre fora har den slags krav, og det samme gælder andre salgssteder på net og aviser.
Hvad gør KG anderledes?
Hvorfor skal det være lettere at være kattehandler og finde avlsdyr herinde end andre steder?
Det er det jeg ikke forstår.
Jeg genkender visse af disse annoncer som værende fra stråmænd af en gammel "kær veninde" til mig (dyb ironi her), men jeg sidder total magtesløs pga KGs regler.
Er det fair over for kattene og sælgerne, som måske ikke lugter lunten?
MVH
dec 2007
Nej det er ikke det jeg siger. Du kan se min forklaring herover
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 55
dec 2007
Men der findes jo desværre dyremishandlere rundt omkring,og hvis de ser en annonce med en gratis kat,er det jo lige vand på deres mølle.
Jeg har selv fået Hotte gratis,og han har et godt misseliv herhjemme,sammen med de andre katte,som jeg har betalt for
Jeg sig bestemt ikke at alle er sådan,men der findes jo desværre nogle tilfælde.."
Nemlig! Det er DEN SLAGS mennesker, som jeg lander ud efter. De har det for let herinde, som reglerne er nu!
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
Sætter man dyret i avisen til priser fra 0-nok omkring de 200, er katten / dyret nem at komme omkring og man tænker, herregud 200 kroner....
dyr til 0 kroner kan nemt ende som foder.
Man risikerer, som det siges, at folk foretager impulskøb, som kan ende med at gå ud over katten.
Dermed helller ikke sagt, at de ikke kan ende i gode hjem, for det kan de da uden tvivl godt.
Men det er bare en risiko at løbe
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Det gør dem alt for nemme at anskaffe sig, og så risikerer man at katten kommer til et hjem hvor den lille killing man har fået gratis er åhh så sød, men den ryger ud igen når den bliver voksen for så er den ikke så sød og det er jo gratis at få ny lille killing der er åhh så sød.
Skal man betale 1000 kr. hver gang man vil skifte den voksne ud med en ny killing vil jeg vove at påstå at man tænker sig mere om.
dermed ikke sagt at alle kattejere der har fået deres katte gratis er dårlige, men risikoen for det mener jeg er større.
hvis en person ikke er villig til at betale for dyret, hvor meget vil personen så egentlig have dyret?
Tænkt situation:
jeg vil gerne have en kat, men jeg vil ikke betale penge for den, men vil jeg så være villig til at betale for dyrlæge, neutralisation, ordentligt foder osv???
så enig med helle og missemor
dec 2007
Men reglerne bliver nødt til at gælde os alle - uanset motov. Ellers vil kattehandlere fortsat have total frit spil herinde sammen med deres stråmænd.
MVH
nov 2007
Fuldstændig enig med dig der
dec 2007
Når man en gang har set de forhold, som fertile katte - gerne lidt langhåret stamtavle er ikke et must - kan havne under, så glemmer man det aldrig, og så får man kvalme, når man går ind i KGs marked....
Tvivlen bør komme dyrene til gode!
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
det med at neutralisere ved jeg ikke helt med for herinde sælges jo også killinger til avl til registrede opdrættere. Og så skulle det kun være huskatte, uden tavle der skulle være neutraliserede og det er umiddelbart ikke retfærdigt, og man kan jo ikke blive registreret huskatteavler eller hvad?
dec 2007
Sådan en ville opdage en stråmand. Er opdrætterne ikke enige?
dec 2007
Joh det kan man da godt... Huskatten er en race på lige fod med alle andre racer i Felis Danica.
Det ville faktisk pynte gevaldigt på statistikken over katte, som lver dårlige liv på gaden, hvis det blev et krav, at ikke alle bare kan avle løs på en hvilken som helst stakkels kat... men det er en anden debat.
K
nov 2007
Hvorfor skal jeg så gå ud og ofre 1000 kr på en killing?
Er helt enig med dig Maria F - Har det fuldstændig på samme måde.. hvis du kan redde en kat fra at gårdkat eller vildkat uden at skulle betale for det ville jeg da også helt sikkert gøre det istedet for at betale 1000kr eller mere for den.
dec 2007
Du skriver også: "Jeg er så den type som aldrig nogensinde ku finde på at betale for en kat - præcis fordi jeg ved at der er SÅ mange killinger rundt omkring som blir smidt ud hvis ingen vil have dem.
Hvorfor skal jeg så gå ud og ofre 1000 kr på en killing?"
Fordi du ikke vil støtte hovedløs Backyard Breeding ala kattehandelere... fordi du vil sikre dig, at den kat, du tager ind er sund og har haft en opvækst, der er en kat værdig.
Fordi det er billigere end selv at betale for alle de ting, som du har betalt? Prøv at lægge prisen for vaccination (alle basis), øremærke, registering, og neutralisering sammen - det er prisen for en kat.
Stamtavlen koster 175 kroner...og den ligger i en skuffe hjemme hos mig. Så det handler ikke om tavler. Det handler om at sætte en effektiv stopper for kattehandlernes beskidte forretninger - en interesse, som alle vi med kat burde stå sammen om!
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 143
Jeg ville ikke selv bare videregive nogle af mine dyr, men det er jo smag og behag . Mener det hele kan gøres på en ordentlig måde !!
Men lad os tage almindelige huskatte . Jeg kender ikke mange der ville give 1000 eller derover for en alm. huskat . :s Måske sørgeligt, men sandt . Men så ville de hellere bruge ekstra penge, og få en kat med tavle, osv osv .
dec 2007
Det koster de... betalt af opdrætter eller nu ejer - prisen er den samme. Bortset fra, at dyrlæger ofte giver rabat på flere killinger, så opdrætteren ville kunne gøre det billigere end den nye ejer....
dec 2007
Så er det måske fordi, at det er for let at undgå at give de penge. Eller fordi der er overskud af huskatte. Tænk over det.
Kattens status er faretruende lav - det kan vi ikke være bekendt mere. Vi skriver 2008 - den status skal stige nu!
K
maj 2008
Jamen hvor mange er det lige der gør alle de ting ved deres huskatte killinger ? Det er godt nok ikke mange .
maj 2008
Det har ikke noget at gøre med at det er for let at undgå at give de penge . Dem jeg kender der tager alm huskatte, tager dem fordi de f.eks levver som staldkatte, og de vil give dem bedre . Jeg ville heller ikke give 1000 kr. for en staldkat . Eller også er det fordi en familie på villavejen har en kat, der liiiige kom til at blive gravid og få killinger, og så skal de bare af med dem, derfor den lave pris, og mulige uvidenhed omkring hvad killinger skal have inden afrejsen fra hjemmet . - Og igen . Hvem ville give 1000+ for en staldkat, eller en alm huskat uden noget som helst ?
maj 2008
Men hvad angår pris osv, så synes jeg ikke rigtig man kan lave et krav om en mindste pris .
Og så er den vel egentlig ikke længere end det ? For tror ikke rigtig vi kommer til at blive 100% enige . Kan godt følge de ting du siger, Helle, men ikke følge alle tingene 100% .
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 102
Helle L langer jo ikke ud efter alle jer der har katte, som i ikke har givet så meget for.
Denne tråd er oprettet, for at gøre opmærksom på, at katte generelt bliver solgt til en for lav pris! Selvfølgelig er der mange der får en kat gratis, eller ikke giver så meget for den. og den så stadig får et rigtig godt liv hos den pågældende familie, MEN når der nu er så mange katte som der er, som havner i 'helvede' fordi de i sin tid blev givet væk eller købt billigt.
Og det er de situationer vi alle skal undgå!!
Derfor synes jeg også at der burde være flere retningslinjer herinde, så der er større chance for, at katte generelt havner i bedre hjem.
- Vibeke
maj 2008
Helt enig . Der burde være flere retningslinjer !
Men jeg er bange for, at hvis der f.eks kommer en mindste pris man kan sætte sine killinger til salg for, at der så er mange der brænder inde med deres små kære . Og så bliver sitiuationen jo ikke meget bedre ?? Det er mere sådan jeg ser på det . Eller at pengegriske folk så bare avler løs på deres katte, fordi nu skal man jo tage mindst så og så meget for kattene, så det er der rigtig mange penge i .
maj 2008
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 102
Kan godt se hvad du mener, men synes ikke at det er et argument for at killinger ikke skal koste mere..
- hvis du forstår?
dec 2007
Nej desværre, for så lukkede de kattehandlerens beskidte forretning inden for ganske kort tid! Ingen avsldyr - ingen killinger - ingen killinger - ingen penge - ingen penge - ingen interesse!
dec 2007
MIG!
Jeg har to, som jeg har betalt for. Nemo 2500 kroner fordi jeg fik ham gratis hos en dyrlæge, så han undgik aflivning. Og 1100 kroner for Robbie Tiptop Of The Pop, som stammer fra Hittekilling.dk
Så mig!
Og heldigvis også mange andre.
dec 2007
Forkert. Opdrætteren får rabat pga flere dyr på en gang. Robbie koster 1100 kroner - og han er endda flasket op. Modermælkserstatning er dyrt...
dec 2007
Helle L langer jo ikke ud efter alle jer der har katte, som i ikke har givet så meget for.
Denne tråd er oprettet, for at gøre opmærksom på, at katte generelt bliver solgt til en for lav pris! Selvfølgelig er der mange der får en kat gratis, eller ikke giver så meget for den. og den så stadig får et rigtig godt liv hos den pågældende familie, MEN når der nu er så mange katte som der er, som havner i 'helvede' fordi de i sin tid blev givet væk eller købt billigt.
Og det er de situationer vi alle skal undgå!!
Derfor synes jeg også at der burde være flere retningslinjer herinde, så der er større chance for, at katte generelt havner i bedre hjem."
Netop!
dec 2007
Eller måske det ville fo flere til at tænke sig om inden de bare avlede løs på deres katte? Et kuld skal planlægges og flere katte burde neutraliseres.
Der er katte nok. Spørg internaterne. Eller min mailboks! Jeg får tilbudt op mod fem katte I UGEN! Er det fair?
jun 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 31 Svar: 43
maj 2008
Jeg er enig med dig i at der er noget der skal gøres . Jeg siger også bare at man virkelig skal tænke sig om ! Hvis prisen på kattene stiger, tror jeg også bare at interessen for avl stiger . Der er skam ingen grund til at "hidse" sig op . Jeg giver dig jo ret i mange af de ting du siger !
Dejligt at du vil give de penge . Men igen, JEG kender ingen der ville give 1000+ for en killing der kommer DIREKTE fra en stald, så de muligvis har en masse sygdomme, lopper/lus, m.m . Det er det eneste jeg siger !!
Vibeke
Forstår hvad du mener .
Ved godt hunde er noget andet, og det er i en anden sammenhænge . (At det ikke er pga mindste pris, osv osv)
Men tag f.eks racen chihuahua . Den steg pludselig VOLDSOMT i pris . Hunden blev populær, og det var der rigtig mange der udnyttede . Tog til polen, og alverdens andre u-lande, og købte en chi meget billigt, for at tage til DK, og avle hovedløst på dem, og så sælge dem til 10.000+ .
maj 2008
maj 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
MEn jeg er nu alligevel lidt splittet i denne sag, for jeg kan slet, slet ikke forholde mig til, at dyr skal gøres op i penge! Til syvende og sidst giver hverken fire- eller femcifrede beløb garanti for, at dyret bliver behandlet ordentligt. Det vigtige er, at sælgeren ser den nye ejer grundigt an, og ikke lader sig nøje med at vedkommende vil betale xxxx antal kroner.
Jeg bliver tit rystet, når jeg ser, hvordan der i annoncerne bliver lavet salgsaftaler ”pr. langdistance” - altså folk sælger gladelig katte til nogen, de end ikke har mødt.- "bare kom og hent" UH!
Selv har jeg aldrig nogensinde betalt en krone for en kat, og tidligere ejere har været mere end glade for, at jeg har kunnet give deres katte et godt, kærligt og varigt hjem. Og her er 100000% garanti for, at katte bliver behandlet ordentligt!
Hvis jeg skulle blive dødeligt syg (hvilket er den eneste situation, hvor det kan komme på tale, at jeg og mine katte skal skilles) så ville mine katte nok blive aflivet, men hvis jeg kunne finde en 100% kattekærlig, pålidelig person, der ville overtage dem, så ville jeg i uendelig taknemmelighed betale alt hvad jeg ejer og har for, at mine katte kunne få et godt hjem.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Nej jeg påstår ikke at der ikke stadivæk findes dyremishandlere eller folk der ikke behandler deres katte ordentligt, men man har alligevel forsøgt at sikre sig at ens kat ikke lider overlast ved konstant at skulle føde killinger og for hankattenes vedkommende, konstant komme hjem efter slagsmål med store bylder som måske ikke bliver behandlet.
Felis har ret i der ikke er nogen lovgivning der siger at det er ulovligt at forære dyr væk gratis, men etisk set har man jo lov til at sætte nogle grænser for hvad man synes er rigtig og forkert.
Folk kan sagtens være lige så glade og kærlige over for en kat de har fået gratis som en de har købt i dyre domme, men alligvel synes jeg bare at det at forære et dyr væk til ukendte mennesker virker forkert og noget jeg aldrig ville gøre.
Mange gør det, tror jeg, fordi de ofte er blevet trætte af dyret eller at de liiiiiiige skulle trække et kuld killinger. Når de så står med 8 killinger der ikke er nogle der vil købe (fordi så mange liiiiige skal trække et kuld killinger) ja så bliver de despararte og skal bare af med disse killinger for enhver pris, fordi de ikke har tænkt den tanke inden de lod deres hunkat parre, at de kunne risikere at brænde inde med hele kuldet og derfor må beholde killingerne selv.
Jeg er enig med trådstarter at det ville klæde KG at lave en midstepris på katte der sælges.. det kan så mange andre katteforas så hvorfor ikke også KG, selvom der ikke er nogen lov der forbyder bortgivning af katte. Folk kan jo så vælge at sætte deres gratis katte annoncer i gul og gratis, dba o.s.v.
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 38
maj 2008
Præcis det jeg prøvede at komme frem til, for det er desværre sådan det er .
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Som nævnt er jeg helt med på, at man kan sortere visse uheldige impulskøbere fra ved at sætte en pris i annoncer. Og pris sat efter udgifter til neutralisation mv. synes jeg er fornuftigt og rimeligt.
Men så længe der fødes alt for mange killinger, så har jeg meget svært ved at se, hvordan kattens status skulle blive højnet af sætte katte til salg for penge - om det så er for nok så store pengebeløb. Hvis køberen/adoptanten/ny ejer er ”forkert” så hjælper en nok så høj pris ingenting.
Hellere bortgive til den rette end sælge til den forkerte!
Mht. kattehandlere:
Det, der giver kattehandlere selve grundlaget for at drive gesjæft, er i hvert fald ikke bortforæringer af huskatte. Det er snarere den mode, der er gået i racekatte. Havde mennesker kunne ”nøjedes” med ganske almindelige huskatte, så fandtes der ingen kattefabrikker. Men da racekatte er kommet for at blive, så ser jeg ingen anden mulighed for at få lukket kattefabrikkerne end en lovændring.
dec 2007
Til jer andre:
Enig med Tina D.
Jeg taler bestemt ikke om at gøre dyr op i penge, men om at sende et signal til en potentiel køber om, at man tager sine dyr alvorligt.
Hvis folk fortsætter med at have den holdning, at "det kan man ikke" " det vil man ikke" "Den går da ikke" ja så får vi aldrig ændret tamkattens status.
Sabrina: Jeg har flasket rigtig mange killinger op - og det har aldrig været svært at sælge dem til en pris, der betød, at mine udgifter var lig nul. Aldrig.
RLH "Jeg har lige haft et kuld huskattekillinger.. Solgte dem for 150,- pr stk.. Og har stadig en tilbage, fem uger efter de andre er røget.. Der er desværre ikke nogen der vil betale for en huskat.. For man kan få dem for en dåse mad alle steder.. Så selvom jeg også synes at de burde koste meget mere, kan jeg ikke rigtigt gøre noget.. Satte jeg dem til 1000,- Kom jeg til at beholde alle fem resten af deres liv."
Svar: Det er en mental ændring der skal til hos sælger også. Hvis folk ikke ville betale - så kunne de gå igen. Det er såre simpelt.
Hvis man ikke er villig til at gå i gennem ild og vand for at finde et dyr det bedste hjem - og ellers alternativt beholde det - om så det er 10 killinger - så skulle ens kat slet ikke have haft killinger, eller også skulle man hellere have aflivet flaskekillingerne hos dr. dyr først som sidst.
Sig mig: tror I aldrig de godkendte opdræt brænder inde med dyr? Det gør de, men disse kuld er planlagte og det burde alle kuld være.
Jeg skelner slet ikke mellem racekatte og huskatte. Jeg synes at en kat er en kat uanset papirer, og at alle katten fortjener højere status.
Og uanset om Felis er enig (:-)) så fastholder jeg min kritik af KG for ingen regler at have på dette område. KG ER kattehandlernes slaraffenland! Det kan vi godt nok ikke være bekendt overfor umælende dyr, som giver os så mange gratis glæder.
UTROLIGT at det kan møde modstand fra folk, som selv har kat(te).
MVH Hende selv
dec 2007
Jeg slutter med igen at henvise til dette link, og konstatere, at jeg kan genkende nogle af disse personer, som er herinde og at jeg kan se, at de har frit spil.
Jeg beder jer - for kattenes skyld - tænk jer om før I sælger/giver væk. Jeg beder jer....
for det er det eneste jeg kan gøre som reglerne er lige nu. Og det knuser sgu mit hjerte helt ud i flere dimensioner.
Helle
maj 2008
Jeg kunne også god ha solgt dem for meget mere, men for mig, var det bare vigtigst at de fik et godt hjem ! Jeg mødte køberne 3 gange, inden de fik killingen med hjem . Så det var ikke fordi jeg ikke kunne få mere for dem . Prisen var bare ikke vigtig for mig, det var placeringen .
Jeg sælger ikke bare mine killinger rundt til højre og venstre .
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Nej hvis ikke folk lader være med at overproducere killinger som det er tilfældet, så får vi ikke højnet tamkattens status desværre. Rigtig mange anser dem for at være et skadedyr og nogle man ikke gider stoppe for hvis de f.eks. løber over vejen. Det er tit at påkørte katte overlades til deres egen skæbne, hvorimod hvis det var en hund, ja så stopper de fleste efter at have påkørt dyret.
Men der skal også en holdningsændring til blandt katteejere om at holde katten på egen grund, så naboer ikke generes af ens katte. Jeg mener at de dyr man anskaffer sig er ens ansvar, og at f.eks. naboerne ikke skal lægges til last, fordi jeg har valgt at have kæledyr. Derfor går alle mine dyr i en 1000 m2 stor indhegning (lige så meget for deres egen sikkerheds skyld) og mine hunde gør ALDRIG i haven, det har jeg adskillige andre hunde rundt omkring mig der gør, og det generer meget.
dec 2007
Du kan læse mit motiv der.
Tak Tina D. Det vil jeg prøve at gøre
Enig med dig i dine andre betragtninger også. "Skadedyret" er Dks mest udbredte kæledyr pt. Det er på tide, at status stiger - og at katteejerne mentalt står sammen om at højne status. Måske blir vi aldrig enige - men det behøver ikke være en hindring. hunden har en høj status i DK - og de ejere er bestemt heller ikke altid enige - tro mig
K
sep 2007
Hvorfor skulle de dog det......KG gør da ingenting i den forbindelse (annoncerne om salg/bortgivning) der er i modstrid med gældende dansk lovgivning....
**Det ville dælme klæde dette fora - som i forvejen har 10000000 regler for god opførsel - at sætte nogle klare regler for salg af katte herinde***
Der kan ikke sættes andre regler end hvad der fremgår af loven om forbrugerkøb, nemlig at en sælger ikke må stille en køber ringere end lovens paragraffer, og derfor kan man ikke lave en regel om, at der skal være en minimumspris på en kat, og at den skal være neutraliseret, for det er der ingen lov der foreskriver.......
Måske er der ingen lov for det, men KG bestemmer da selv hvad de vil se på herinde og ikke, det ses da tydeligt på folk der fryses eller tråde er slettes på grund af folks meninger om annoncer osv.
Hvis vi skal se på de annoncer, som jo nogen gange er helt hul i hovedet, hvorfor må vi så ikke give vores mening til kende?
Så vidt jeg er informeret har vi da ytringsfrihed, så vi burde vel også have ret.
Min pointe er, at KG vælger SELV hvad de vil tillade og ikke tillade.
Og jeg giver ærligt talt ikke særlig meget for denne side mere - ærgeligt, men jeg synes den har taget en træls drejning
maj 2008
Jeg føler mig skam ikke ramt, overhovedet . Jeg giver blot en respons på hvad du siger !
maj 2008
dec 2007
Hvis vi skal se på de annoncer, som jo nogen gange er helt hul i hovedet, hvorfor må vi så ikke give vores mening til kende?
Så vidt jeg er informeret har vi da ytringsfrihed, så vi burde vel også have ret.
Min pointe er, at KG vælger SELV hvad de vil tillade og ikke tillade.
Og jeg giver ærligt talt ikke særlig meget for denne side mere - ærgeligt, men jeg synes den har taget en træls drejning"
Enig!
dec 2007
sep 2007
dec 2007
mvh
sep 2007
Og da dette er en side for kattelskere, forstår jeg ikke at man tillader annoncer der oser af kattefarmere.
Nåh ja så mist da nogle brugere på at sætte annonce begrænsninger på, men mon ikke det så er brugere man i virkeligheden helst så pakkede sin ting og smuttede herfra?
maj 2008
Jamen er overhovedet ikke ude med hverken rive eller skovl, så det er nok bare misforstået .
maj 2007
Gratis dyr!