Bør jeg være hos hende under fødslen? {{forumTopicSubject}}
Amili har termin d. 17 juli, men lige netop den dag starter Vorbasse markede, hvilket er en tradition i vores familie, så der skal vi selvfølgelig op
Nu er jeg så kommet i tvivl, om jeg bør lade hende være alene? Vi skal være der fra torsdag-søndag, selvfølgelig har vi "babysitter" på til både misserne og hunden, men er det forsvarligt at lade hende være alene, når hun nu snart skal føde?
Det er første gang hun skal have killinger, og jeg er så nervøs for at noget går galt, og at jeg så ikke er der til at hjælpe min lille prinsesse.
Hvad vil I foreslå mig at gøre? Håber virkelig I kan hjælpe mig her, da jeg er begyndt at få mareridt om at det går galt under fødslen, og det ønsker jeg virkelig ikke
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
Men altså min gode veninde er hos dem hele tiden, det er bare mere om det er nok? Jeg har selvfølgelig telefonen på mig hele tiden, og hun får nummeret til dyrlægen.
Men bør jeg droppe mine planer, eller er det nok at der er en "reservemor"? Mille kender desuden min veninde rigtig godt, da hun altid er babysitter.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 53
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
dec 2005
annelise H: Det ved jeg heller ikke, det er nok bare mig Det er bare en ting som hvert år er højdepunktet, men kommer det så vidt, så må jeg jo bare blive hjemme derfra.
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Og er din veninde ikke vant til fødende katte, og der sker noget, vil du bebrejde dig selv, at du ikke var der....
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
bliv hos din kat - og Vorbasse Marked kommer igen næste år. Og eller ta afsted kun 1 dag ad gangen, så du kan observere din hunkat hver dag - og lad så en anden god person være i hjemmet de timer du er væk
Det er efter min mening meget egoistisk at tænke på sig selv først frem for katten - går det galt, så vil du aldrig tilgive dig selv for det.
Nu har jeg oprettet en del år efterhånden, og jeg er gået glip af rigtig mange ting, som endda ikke "bare kommer igen næste år". Det er en priotering, og jeg gør som Lis, nemlig at sørge for at have ferie/fridage mv.
Heidi
dec 2005
Det var en god idé, tror vi sætter det ned til at tage afsted fredag og lørdag, så jeg er hos hende de andre dage, og er hjemme hos hende om natten
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg tæller altid ca 65 dage frem i kalenderen, når min hunkat går i løb (hvis jeg har planer om at parre).
For jeg skal være 100% sikker på jeg kan være der for missemor .
Venligst Dorthe
(der med vilje sprang et løb over på en hunkat, for at jeg kunne ta til Vorbasse som jeg plejer)
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 38
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
feb 2007
jeg har da godt nok kun opdrættet i 13 år, og kender da mine katte så godt, at jeg også godt kan fornemme, når der er noget i gærde...men fødsler...her har jeg godt nok sjældent haft ret, med mindre det er fordi er er flåd, vandet er gået eller lign. Så det vil undre mig, at en veninde kan "fornemme" noget, med mindre det er fordi fødslen er gået helt i gang.
men ja - måske er birmaer bare anderledes!
Heidi
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 111 Svar: 642
jeg havde ingen aftaler en uge før og efter den dag hvor bine var sat til at føde, hun fødte to dage før jeg troed hun ville, men ja havde jo ingen planer så var jo hjemme alligevel, bine klarede det hele selv men det var dejligt at være hos hende og tror også hun var glad for jeg var hos hende.
men nu var det også min første fødsel så ved ik om det har noget med det at gøre
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Den venninde Anita skrive om er mig. Vi bor 900 meter fra hinanden. Det er sjældent vi ikke ses i ugen løb, så Anita´s misser kender mig.
Jeg er selv opdrætter og den ene af Anita´s katte der sku nedkomme - er født her hos mig.
Så jeg vil mene jeg ikke er *Hr hvem som helst* iforhold til erfaring med fødsel, og ej heller fremmed for Anita´s katte.
Venligst Dorthe
P.S.
Men jeg vil give dig ret i. Jeg ville heller ikke overlade ansvaret (omkring fødsel) til *Hr hvem som helst* hvis jeg absolut ikke selv kunne være tilstede.
feb 2007
godt at du ikke lader alle om en undvær tage sådan et ansvar
Hilsen Heidi
dec 2005
Min veninde ringer så snart der er tegn på at fødslen er igang, og så langt hjem har vi heller ikke
Bør jeg være hos hende under fødslen?