{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

killinger - avls kontrakt - hvid kat? {{forumTopicSubject}}

jeg overvejer at få killinger på min smukke mischa men jeg elsker mischa over alt på jorden og ville hende selvf. det bedste så ville høre hvordan jeg sikre mig en god avls kontrakt og meget gerne nogle foreslag da jeg ved hvide katte er meget eftertragtede er jeg bange for aldrig mere at få hende hjem hjææælp!
på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger - avls kontrakt - hvid kat?
  • #1   14. maj 2008 Jeg forstår ikke rigtig dit spørgsmål?

Er det fordi hun skal til hankat og parres?

• #2   15. maj 2008 hej stine ja jeg har en hankat i tankerne i kbh en super smuk hvid norsk skovkat og det ligger sådan at hendes ikke er vant til hund og dem har jeg to af så det er selvfølgelig ikke så smart det blir her så derfor håber jeg nogen kan hjælpe mig med at fikse en god avls-kontrakt

• #3   15. maj 2008 Jeg tror nu nok du skal få hende igen, hvis det er en seriøs opdrætter du sender hende til parring hos smiley
    Men ellers må du jo snakke med dem om en evt. kontrakt ?

• #4   15. maj 2008 Ok, så er jeg med :O) Det er også bedst at hunkatten kommer til hannen, da en hunkat i løb ikke opfatter så meget smiley En hankat, kan hurtig blive stresset over at komme et nyt sted hen også vil han ingenting.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med sådan en kontrakt, da jeg aldrig selv har prøvet det....

• #5   15. maj 2008 okey jeg siger tak for din hurtige besvarelse Stine A

• #6   15. maj 2008 Uden at komme ud i en længere genetisk forklaring frarådes det at parre hvidt til hvidt, bl.a. af hensyn til risikoen for døvhed.

• #8   15. maj 2008 Jeg vil sige lige som Mega.. det er ikke så smart at pare hvidt på hvidt, man fordobbler chacen for døve killinger...

At der skulle ske din skønne kat noget, tror jeg nu ikke, men var jeg usikker, ville jeg ikke benytte mig af den hankat

• #9   15. maj 2008 Kan se Mischa ikke har stamtavle , så begrænser det jo noget med at finde en opdrætter der vil lade sin hankat parre din .

• #12   15. maj 2008 Camilla L : nej , det ved jeg , men måden det var skrevet på med opdrætter , besøg , kontrakt osv ......
    Så ville jeg bare lige gøre opmærksom på at hun er uden tavle :o)

• #13   15. maj 2008 Går ud fra du skal have hende parret ved en uden stamtavle. Nogle skriver hjemmelavede kontrakter, men ved altså ikke om de holder noget.. er selv lige startet på at tilbyde min mainecoon han uden tavle til parring og har overvejet det med en hjemmelavet kontrakt men ved ikke om den virkelig binder.
    Men jeg kunne aldrig finde på at snyde nogen så indtil videre har det ikke været nødvendigt med en kontrakt. Man kan oftest mærke på folk om man er tryk ved at lade sin kat blive der et par dage.
    Jeg synes du skal tage ud og besøge stedet også mærke efter om det føles rigtigt og om hankatten har det rigtige temperament.. for det er ikke kun udseendet du skal gå efter :O)

• #15   17. maj 2008 Hvor henvender man sig så hvis den ene ikke overholder kontrakten?

• #16   17. maj 2008 du kan lave din egen kontrakt og så få en advokat til at tjekke om de holder i retten osv hvis det skulle komme så vidt.

lavede en avlskontrakt på min chihuahua han, og den lavede jeg selv med indspiration fra forskellige steder, kontaktede advokaten, fik rettede sætninger til som måske kunne misforstås og andet.
    og så kom der en bod på (det beløb de skal betale hvis de bryder kontrakten) hvis du ik laver den så fårde kun en bøde på 500kr for kontrakt brud.

mine kontrakter, både avls - salgs/købs - betalings kontrakter. er tjekket af en advokat smiley

• #17   17. maj 2008 hellere lave en kontrakt for meget end for lidt, er i landet kan man næsten aldrig gøre noget hvis man ik har det på skrift smiley så få hellere lavet en smiley

Kommentér på:
killinger - avls kontrakt - hvid kat?

Annonce