At sælge killing til liv som alene kat {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg vil meget gerne hører hvad I gør og hvilke tanker i har gjort jer vedr. salg af killing til et liv som alene kat.
Jeg har nemlig ladet mig "lokke" til at sælge en killing uden at der er en anden kat eller husdyr i huset.
JEg er meget splittet, da jeg på den ene side kan se hvor stor glæde killingerne - kattene har af hinanden - og på den anden side ved jeg at de vil nurse om hende samt at de er meget hjemme...men men...de kan jo aldrig give ehnde den omsorg eg leg en anden kat kan....
Hvordan ser I på at en killing bliver solgt til et midlertidigt liv som alene killing, men hvor den efter fx. 3 mdr. får en kuldsøskende eller anden killing hjem til sig ??
Killingen vi snakker om er maine coon
Tak anna
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
apr 2005
Følger: 57 Følgere: 55 Katte: 12 Emner: 192 Svar: 597
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
maine coon er i forvejen en utrolig selskabelig og kontaktsøgende kat... og at sælge den til ejere der ganske vist er meget hjemme men aldrig kan være der hele tiden -. det er ikke optimalt..
jeg siger ikke at de ikke er skønne mennesker - jeg ville blot aldrig gøre det og slet ikke med en maine coon
Knus og potedask..
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
anna
apr 2005
apr 2005
apr 2005
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
Med andre ord: Hvis folk "passerer" vores øvrige screening, har jeg ingen problemer med at sælge en (midlertidig) enekat en gang i mellem. Da vi selv skulle have vores første Maine Coon for 13 år siden, havde jeg ALDRIG fået Thomas overtalt, hvis der havde været krav om to katte. Alligevel fik vi (selvfølgelig) nr. to efter et halvt års tid. Og jeg synes det ville være ret hyklerisk at begynde at stille krav, som jeg i sin tid ikke selv ville have kunnet indfri.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Og under alle omstændigheder: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret!
Jeg har selv taget konsekvensen af denne holdning, så ved køb af to killinger giver jeg en pæn "mængderabat" og evt. også en afdragsordning, men en jævnaldrende huskattekilling med en god prægning vil være en lige så god legekammerat.
De tilbagemeldinger, jeg i tidens løb har fået fra killingekøbere, er da også uden undtagelse: 'Aldrig nogensinde kun én kat'.
Tre måneder er ikke ret lang tid for os, men for en killing, der er kommet hjemmefra og er vant til et liv med andre katte, er det.
Forresten kan jeg fortælle, at mine huskatte er fuldt ud lige så "sociale" som mine Maine Coons, og min flok af genudsætningskatte ligger også "i klump" og vasker hinanden.
Så jo, for mig er det et krav - Vil folk ikke imødekomme dette, må de købe deres kat et andet sted.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Og hvis man føler at dem man sælger til er fornuftige og vil være opmærksom på kattens behov. Så tror jeg da også hurtigt at de inser det og bestiller en til kat. (jeg tænker tit på at det vel ikke altid kan være at man har 2 killinger der vil passe perfekt ind i samme hjem. Undskyld stavefejl. Kattene dækkede for skærmen
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jeg sørre bare for at aktivere ham, så han stadig oplevet noget nyt engang i mellem...
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Indtil videre har vi ikke solgt nogle killinger ud som enekatte, og mit indtryk er helt sikkert at vores bimser har det bedst med at have en legekammerat.
Hvis der en dag kommer en køber som kun vil have en killing, men ellers har nogle gode forhold at tilbyde og har gjort sig nogle fornuftige overvejelse, så ville jeg forklare hvorfor jeg mener det er bedst med to katte og at de skal kunne overveje at anskaffe sig en kat/killing mere, hvis killigen ikke trives med at være alene.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
jul 2007
JEg har også overvejet at låne hende en af vores killinger, men jeg syntes bestemt heller ikke at det er en god løsning for lånekillingen, at den skal flyttes frem og tilbage.
Hendes killingen er blevet neutraliseret i dag sammen med sine søskende og har det fint.
Jeg har kontaktet køber og snakket med hende....og bedt hende overveje evt. at tage 2 fra mit næste kuld - da hun ikke ønsker at købe en ekstra fra en anden opdrætter. I stedet for en nu og en fra næste kuld.
Jeg syntes det er svært...for hun har jo trods alt betalt "depositum" - og det er i bund og grund min fejl - da jeg gav efter for hendes store ønske om at få den hjem...og ja 3 måneder er lang tid for en lille killing.
anna
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Killing nr. 2 kan jo være en killing fra feks. Hittekilling.dk
Jeg sælger ikke killinger ud til alenelivet, der skal som minimum være et andet dyr i hustanden en hund, kanin eller helst kat. Og så ser vi meget meget gerne at der er adgang til løbegård også, da jeg mener at en artsfælle + mulighed for et beskyttet udeliv fjerner en rigtig stor chance for mistrivsel.
Håber I finder en løsning.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 6 Svar: 76
jul 2007
Jeg har snakket med killingekøberen som selvfølgelig er meget skuffet da hun mener at killingen ikke vil komme til at savne noget.
Jeg har tilbudt hende:
1) at killingen kan blive her indtil den anden er stor nok til at komme hjemmefra,
2)eller hun kankøbe to killinger fra det andet kuld
3) eller hun kan få sine penge tilbage og jeg vil hjælpe hende med at finde en anden killing.
Så måske bliver der snart en meget smuk sort hankilling - nu kasterert til salg...øv øv....den er en af de smukkeste sorte killinger jeg har lavet til dags dato
Jeg har det skidt med at gøre hende ked af det, men jeg må følge min mavefornemmelse og viden om maine coonen's adfærd.
Men det må så være den lærestreg som gør, at jeg næste gang følger mine mavefornemmelse fra starten
anna
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Og så skal du ikke underskrive dig anna men anna<b> :-)</b>
jul 2007
Tak
anna
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Svar: 7
Jeg tror bestemt ikke killingen vil lide overlast af at være alene kat,da de er så selskabssøgende...derfor kan jeg godt fostå du tøver lidt med sælge,det er jo vigtigt for os at kattene får det bedste af det bedste så længe du ved det er et kærligt hjem,og at killingen vil få den bedste behandling,ville jeg ikke have problem med sende afsted
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
Det er da ærgerligt hvis den holdning betyder at nogle opdrættere ikke vil sælge til mig, men så må det været sådan.
At sælge killing til liv som alene kat