{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Mælken ser ud til at være forsvundet.. {{forumTopicSubject}}

Kan det se ud som om mælken er forsvundet hos en kat der kun har en killing..

Min hunkat har lige nu en killing på lidt over en uge, men nu her skriger den lille nærmest og hunkattens patter er helt flade og jeg kan kun klemme en lille lille lille hvid mikro prik frem.... killingen dier og dier og farer rundt fra vorte til vorte.... uden held.....

Nogen der lige kan hjælpe mig???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mælken ser ud til at være forsvundet..
  • #1   14. apr 2008 Får moderen killingefoder?

• #2   14. apr 2008 Så må du have fat i noget mælkeerstatning til katte.....og det kan ikke gå hurtigt nok

• #3   14. apr 2008 Ja, en killing skal have mælk hver 3. - 4. time, døgnet rundt!

• #4   14. apr 2008 Hvis ikke oftere, når den kun er én uge ung?

• #5   14. apr 2008 Ja hun får osse killingefoder.... hun har haft killinger før uden problemer før... men synes bare ikke at det lader til at hun har mere mælk... underligt...

Hvis jeg får fat i noget mælkeerstatning hvor tit skal den lille have det??

• #6   14. apr 2008 Var lige langsom nok...

• #7   14. apr 2008 Ja den er 2 uger natten til onsdag... så det er jo bare en bette fis endnu...

• #8   14. apr 2008 Kan jeg give den noget som helst indtil imorgen tidlig, har ingen mulighed for at komme afsted til dyrlægen nu.... Noget som helst?? Sidder og bliver helt desperat....

• #9   14. apr 2008 Har du mulighed for, at få en eller to killinger i samme alder, vil det hjælpe en hel del på det.

Men indtil i morgen kan du lave en nødblanding:
    Piskefløde
    ægggeblomme
    druesukker.

• #10   14. apr 2008 Kan kun klare æggeblommerne.... Hva så.....????

• #11   14. apr 2008 Og alm mælk... men det kan jeg jo ikke bruge til en s...

Heller ingen druesukker....

• #12   14. apr 2008 Husk at den <b>ikke</b> må få komælk, da dens mave slet ikke kan tåle sådan noget!

• #13   14. apr 2008 Det tætteste jeg kommer på fløden er de små børne yougurter eller mælk....

På druesukker er det alm sukker....

• #14   14. apr 2008 Bor ikke i nærheden af en ko..... hvis du forstår hva jeg mener.... kan kun klare skummet mælk.... så det batter jo ingenting..

• #15   14. apr 2008 Jeg kan ikke se hvor i landet du bor, men der er forskellige dyrehospitaler rundt om i landet der sælger modermælkserstatning!

• #16   14. apr 2008 Jeg har en lille søn der ligger og sover, kan ikke køre fra ham..... har 40 km til nærmeste dyrehospital...

Det er sku da osse for ringe at jeg ikke har noget fløde i køleskabet.....

• #17   14. apr 2008 Du har ikke noget kaffefløde???

Mælk er ikke godt for maven og druesukker kan undlades.

Men du må "nøjes" med vand og æggeblommen, hvis du ikke har fløde eller kaffefløde i huset...

• #18   14. apr 2008 Kan du ikke få en bekendt til at køre på dyrehospitalet for dig, eller få din dreng passet imens du selv kører?

• #19   14. apr 2008 Godt så prøver æggeblommerne og vand....

Har i en god ide til en hjemmelavet sut eller noget..... mit hoved står lidt stille...

• #20   14. apr 2008 Hvad med naboen? Kan han/hun ikke hjælpe dig med ingredienserne?

• #21   14. apr 2008 pisker jeg det bare godt sammen eller???

• #22   14. apr 2008 Pipette som sut?

• #23   14. apr 2008 hmm... har sådan en til at tage "snot" fra knægtens næse den må da kunne bruges.....

• #24   14. apr 2008 Har du en engangssprøjte i huset???

Du skal være opmærksom på, at vandet skal koges inden du må give killingen noget.

Blandingen skal være tilpas tynd til at det kan komme gennem et lille hul.

En rigtig god idé er, at have et lille nødberedskab i huset, når man har killinger. Det går altid galt kl. ÆV om aftenen, og gerne når man er helt uden mulighed for at komme nogen steder..

• #25   14. apr 2008 OG den må ikke være for varm - endelig ikke...
    Du skal mærke på undersiden af håndleddet, for at sikre dig at det ikke er for varmt...

Jeg tror den kan bruges, men du skal lige koge den først, så du ikke giver din killing alverdens baterier, der kan samle sig i boblen..

• #26   14. apr 2008 Kan du som tidligere skrevet ikke få en bekendt til enten køre efter modermælkserstatning, eller passe sønnen imens du gør det? Eller måske spørge en nabo om at låne ingredienserne?

• #27   14. apr 2008 Det hele er skoldet og vandet næsten kølet af...... forsøger lige og vender tilbage bagefter..... tak for hjælpen håber det kan lykkes...

Nej jeg har ingen naboer eller bekendte der bor tæt på der kan være behjælpelig, har lige været hos de to ungkarle der bor ved siden af, ingen af dem kunne hjælpe.... de kører knallert.... ;( Nå smutter lige...

• #29   14. apr 2008 NEJ, IKKE ren piskefløde, men du kan godt bruge alm. komælk, for en killing har stadig lactace i blodet i modsætning til voksne katte.

Vil lige indskyde, at din hunkat højst sandsynligt er ved at komme i løbetid, dels pga. årstiden og dels, fordi hun kun har én killing, og det kan godt midlertidigt nedsætte mælkeproduktionen.

Er man i en akut situation kan følgende opskrifter anvendes:
    1/8 ltr. fløde 13% hertil tilsættes
    1 tsk. sukker (helst druesukker)
    1 æggeblomme

Eller (ifølge dyrlæge Hanne Hallsson)
    100 ml sødmælk + én æggeblomme + én dråbe babyvitamin

eller

dobbelt koncentreret menneske.babymælk produkt + én dråbe babyvitamin

eller

i nødsituationer bare kaffefløde + én dråbe babyvitamin
    Husk, at mælkeblandingen skal varmes til kropstemperatur.

Ovenstående blanding har en sammensætning, som tilnærmelsesvis svarer kattens mælk og er særdeles velegnet i nødsituationer.

Mælk, der forsvinder:
    Jeg har hos min dyrlæge fået recept til følgende produkt:

Syntocinon* 6,8 mikrog (4 IE)/dose dos Oxytocin 5 ml næsespray.
    Producent er Novartis Healthcare A/S

Det er faktisk et produkt til ammende kvinder...
    Det er en næsespray, men på katte sprøjtes det på slimhinden i munden.
    Jeg har fået mælken op at køre på 2 hunkatte, og derved undgået at
    skulle flaske killingerne op. Det er genialt førstehjælp, og det kan
    doseres flere gange dagligt. Det kan bruges indtil, at killingerne har
    oparbejdet en naturlig "mælkebar". Det forudsætter selvfølgelig at
    hunkatten er i foderstand til at yde mælk.

Og til sidst: Sørg for, hunkatten også får rigeligt at drikke og også gerne vådmad.

For øvrigt opflaskede jeg - dengang jeg var pur-ung og ikke vidste bedre - en killing på sødmælk, fortyndet med vand, og det kom er en flot kat ud af.

• #31   14. apr 2008 Den har taget noget æggeblomme blandet med vand...

Hunkatten er ved at være ovre hendes løbetid nu....
    Hun er omsogsfuld nok over for den lille, den får osse lov til at ligge og patte hos hende og sådan noget

Men jeg ringer lige til dyrlægen imorgen tidlig og hører dem ad....

Tusind tak for hjælpen...

• #34   15. apr 2008 Hvordan går det med missemor og den lille

• #35   15. apr 2008 Me too.

• #36   15. apr 2008 Hvis man er opdrætter og man har killinger, skal man have KMR mælk stående, sonder/sutteflasker klar, for det går nemlig oftest galt når det er mest bøvlet at få fat i disse ting.

• #37   15. apr 2008 Hej allesammen

Har snakket med dyrlægen og hun var ikke så urolig som jeg.....

Har siddet og observeret længe ved kassen, og lillemissen dier og dier og dier, virker frisk og glad og sover sammen med mor, dyrlægen mener måske at der er tale om at lille er ved at stimulere Nimbus til at producere mere mælk, men skulle se tiden an idag.
    Det skal lige siges at lillemis overhovedet ikke på noget tidspunkt har været dvask eller noget...
    Men har alligevel været forbi efter noget erstatning, hvis nu.....

Mere opdatering følger selvfølgelig senere på dagen....

Og mange tak fordi i interesserer jer for andre..... smiley

• #38   15. apr 2008 Dejligt at høre at det går godt, og at du har anskaffet noget KMR til hvis nu.....
    Og vil gladeligt hjælpe så godt jeg kan.

Potekram.

• #40   16. apr 2008 Opdatering.

Lille Speedy som killingen nu er døbt, er stadig total ihærdig, dier dier og dier.... så mon ikke mælkeproduktionen nok skal stige hos Nimbus...
    Jeg har ikke givet mælkeerstatning, da det ser ud til at gå bedre.
    Speedy er kvik og kravler rundt (som en killing på 2 uger nu gør) sover ved mor og spiser så tit man kan komme afsted med det.... Udover det går jeg op flere gange i løbet af dagen og sørger for at Nimbus ligger i kassen så det giver Speedy et par ekstra chancer for at die...
    Så indtil videre går det vist fremad....
    Tager nok nogle billeder af lilleprutten en af dagene så i kan se hvem vi har snakket om.... he he

Stadig mange tak for alle de gode råd.... håber osse at der er andre end mig selv der kan bruge dem til noget....

Kommentér på:
Mælken ser ud til at være forsvundet..

Annonce