2.701 visninger
|
Oprettet:
parring af kat {{forumTopicSubject}}
så har jeg bestemt at det er på tide for gizmo af prøve at blive mor og jeg har fundet en norsk skovkat han til hende men har jeg ikk prøvet dette før men har hørt noget om at det skal foregå på den enes kat område men hvis ?
bare kom med andre gode råd hvis i har nogle
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Men normalen er hunkatten ud til hankatten
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
De gange jeg har haft mine hunkatte ud til en hankat, har hankatteejeren sørget for der er gjort ordenligt rent og at der hvor parringen skal foregå har været i nogle andre rum end der hvor deres flok går.
Det er foregået sådan, at jeg kommer med hunkatten på 2-3 dagen, hvornår hun nu topper i sin løbetid, og så har hun været ien gang, med netdør til hankatten indtil hun var godt i løbetid igen (transporten kan nogel gange stresse dem lidt, så de kommer lidt ud af løbetid).
Så er de to katte blevet introduceret under nøje overvågning og hvis alt går godt kan man sætte dem i samme runm, hvorefter de så har fået lov til at parre i 1½-2 dage.
Husk at hunkatten gerne skal være nyligt vaccineret og at der skal udføres diverse relavante test for racen og de mere generelle fx. Fiv og FeLV, og naturligvis skal både hun- og hankat være i god kondition og form når parringen foretages.
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
parring af kat