{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til opdrættere ang. neutralisering eller ej. {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge det, så har lagt indlæget inder off topic.

Har et spørgsmål til alle registeret opdrættere, nu har jeg længe kigget på en masse forskellige hellig birma hjemmesider, da jeg måske ønsker at købe en.
Kan så se at det er forskelligt om i vælger at neutralisere katten inden den den kommer hen til de nye ejere. Den som ikke bliver neutaliseret koster selvfølgelig mindre da det er en ekstra udgift for køberen. har læst at dem der ikke neutralisere deres killingerne inden de forlader reden skriver at der at købende ejer skal neutralisere killingen inden 10mdr fx. hvordan kan i være sikre på at de nye ejere gør det?

Det er ikke for at hænge nogle ud eller støde folk, spørg kun af ren nysgerrighed

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til opdrættere ang. neutralisering eller ej.
  • #1   4. jan 2008 Det er måske lidt dumt formuleret men håber i forstår mit spørgsmål, spørgsmålet er ikke kun til opdrættere af hellig birma, men også til opdrættere af andre katteracer

• #2   4. jan 2008 Jeg har maine coon katte og her bliver alle neutraliseret inden de flytter, ved der er nogen som gør som du beskriver ovenfor, men for at man kan være 100% sikker på at det bliver gjort, skal man gøre det inden de flytter.

Jeg har gjort dette de sidste tre år og det fungerer rigtig godt her i huset.

Man kan skrive nok så meget i sin kontrakt, men når katten først er flyttet, kan man ikke gøre så meget.

Judy

• #3   4. jan 2008 Tak for dit indlæg.. Ja lige præcis, har os tit set at de skriver i deres kontrakt, men vil bare gerne vide hvordan de tjekker op på det. Jeg ved selvfølgelig at de gør meget for at killingen får et godt hjem, men hvordan kan man være sikker når man ikke kender køberne 100 %

• #4   4. jan 2008 For mange år siden havde jeg også en klausul i min kontrakt, der gik på, at katten skulle neutraliseres inden en bestemt dato, og kopi fra dyrlægen derom skulle sendes til mig. Hvis dette ikke blev gjort, havde jeg krav på at få katten tilbage.

Jeg oplevede nu aldrig, at dette ikke blev overholdt, men alligevel har jeg de sidste mange år ladet kælekatte neutralisere inden overdragelse til ny ejer, og killingekøberne har kun været glad for det, for så slap de for bekymring og besvær med det.

• #5   4. jan 2008 Jeg ved så, at den opdrætter, som indirekte er skyld i, at min den ene kat er neutraliseret, sparker sig selv nu. Jeg har pænt overholdt min del af aftalen (købt ikke-neutraliseret, men med avlsforbud) og neutraliseret ham, men han er (i hvert fald i hendes øjne) så s..... lækker, at hun godt ville have trukket nogle killinger på ham smiley

Sådan kan det jo gå, men jeg skal ikke have en fertil hankat blandt kastrater, når der ikke er plads til at holde dem adskilt - så han blev neutraliseret ved 14 uger. Og det var reelt på tro og love, men jeg tror, flere hankattekøbere gør det end hunkattekøbere - i hvert fald dem, der vil undgå strinteri.

Kommentér på:
Spørgsmål til opdrættere ang. neutralisering eller ej.

Annonce