{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

mille har forladt sin killing {{forumTopicSubject}}

hej allesammen..
vi er lige kommet hjem fra ferie og mille har født, men så forladt en killing..
vi kan ikke kalde hende ind for hun kommer ikkke..
den er helt kold og plet giver den vist lidt mælk..
den gider ikke at drikke det kattemælk man køber i butikkerne...
ved i hva jeg skal gøre??

-tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mille har forladt sin killing
  • #1   23. jul 2007 Jeg er lidt forvirret.. man rejser da ikke fra en drægtig kat???

    men køb noget modermælkserstatning til killinger.. og gi´dette... hvis du kan varme den, enten via varme pude OBS på laveste temp. så du ikke koger den lille inde fra.. og så hjælpe den på wc.. Du tager en vat rondel eller toilet papir, og "kører" rundt bag ved numsen... så tisser den og evt. laver..

    Hvis killingen ikke kommer af med div. tis/aff for den ondt.. og til sidst løber blæeren over og det gør mega ondt..

    held og lykke.. mvh sanne


  • #2   23. jul 2007 royal canien har noget mælk der er beregnet til katte der ikk kan producere nok mælk til alle deres killinger (altså modermælk arstatning til katte)... prøv det...

  • #3   23. jul 2007 Killingen må ikke få mælk, før dens kropstemperatur er normal, for ellers optages mælken ikke i tarmen, men står og rådner. Derimod skal den gerne have lunkent vand med lidt druesukker og et par saltkort, både for at varme den op indefra og også for, at den ikke dehydrerer.

    En killing skal - til den er ca. 3 uger - have flydende KMR-mælk og ikke tørmælkspulver hver 2-3. time døgnet rundt og også stimuleres til at tisse og have afføring. Ikke alene numsepartiet skal stimuleres, men den skal også gnides forsigtigt på maven af hensyn til tarmperistaltikken.

    Det er noget af en opgave at holde liv i sådan en lille størrelse, der tilmed ikke har nogle søskende at holde varmen sammen med, så det aller bedste vil være, om du kan finde en amme-mor til den.

    PS: En våd killing må IKKE lægges under en varmelampe. Den SKAL være tør først. Ellers bruges der energi fra den krop til fordampning, og det nedkøler den.

    Det samme der sker, når man lægger en flaske vand, pakket ind i våde afviser, i solen. Så bliver den kold.


  • #4   24. jul 2007 hej alle..

    tusind tak for jeres svar.
    vi har funde en af mine venner passer en..
    jeg ved ikke om den stadig lever for jeg kan ikke få fat i hende...


  • #5   25. jul 2007 ja hvad sker der med det lille pus ?

  • #6   26. jul 2007 Det er lidt deprimerende synes jeg når 11 årige børn allerede har lært hjemmefra, at en kat ikke betyder noget. Den tager man på ferie fra selv om den er højgravid, og får den killinger ja, så overlades det til det stakkels barn at finde ud af hvad sååå.??????
    Undskyld skulle lige ud med det.


  • #7   29. jul 2007 Kirch L ---->vi troede kun hun var en måned fremme for hun havde kun en i maven og hun har altid været tyk...
    den lille er død.. han sov ind.. det gik ellers fint og så til sidst gik det bare ned af bakke for ham.. hende der passede ham er 16 og gav ham mad mange gange i døgnet og havde også en kat der tog sig lidt af ham og havde lidt mælk tilbage efter et kuld der lige er blevet solgt, men han kunne bare ikke mere..

    hvil i fred


  • #8   9. sep 2007 det var for at han fik en chance mer!!

Kommentér på:
mille har forladt sin killing

Annonce