1.5 døgn i helvede {{forumTopicSubject}}
Hvordan er det nu...jo, man starter med den gode nyhed først.
Belle (Svanesøens Ice Cream) har fået killinger. 2 store hvide vattotter. De blev født meget tidligt tirsdag morgen.
Men det har været et sandt helvede og hold da op hvor jeg en overgang tænkte...hvorfor f***** er det lige du er opdrætter??
Belle fik udblokningsveer ved midnat og alt gik fint, lige efter bogen. Ca 2 timer efter begyndte hun at presse på vandblæren...alt godt. Så begyndte hun at presse, ingen problemer og så er det at tiden bare forsvinder for mig.
Pludselig kommer der en SKYLLE af blod, mere end der vanligvis ville komme, men der kom ingen killing. Fat i telefonen, ringe til min dyrlæge, som er med i en vagtordning. Snakke med en sød dyrlæge i Viborg, som opfordrer mig til at se tiden an 30 minutter mere og så ringe.
Veerne aftager ikke, Belle presser, der kommer ingen killinger. Hun begynder at få ondt og jeg ringer til dyrlægen igen.
hmmm. der er en times kørsel til Viborg, prøv at finde en dyrlæge tættere på, ellers må vi finde ud af noget og mødes tættere på.
Finder en anden dyrlæge, som jeg IKKE er så tryg ved (en anden historie som I måske får en anden gang)
Belle får så kejsersnit og til min forbavselse bliver jeg ringet op en time senere, jeg kan hente hende og killingerne nu.
hmmm, det er ikke så normalt for mig, normalt skal de være der til OBS i allefald 5 timer.
Nå men jeg kører igen, henter min kat og killingerne, som jeg TROR er pakket ind på vanlig vis, i håndklæde og termostykke.
Da jeg kommer hjem og pakker ud er killingerne ganske vist frigjort fra navestreng....og det var det. De var våde, kolde og stive. de trak vejret ca. hver 5-6 sekund.
Jeg sparkede døren op til soveværelset, fik min mand ud af sengen og begyndte at arbejde med killingerne. Min mand lavede en varmedunk og lukkede Belle ud så hun kunne gå narkosen af sig.
Jeg arbejde med killingerne i 1.5 time og fik dem rene og lyserøde og de trak vejret ca. hver 2 sekund.
Belle blev lagt op til mig i sofaen, hun snusede til killingerne, flemede lidt men gik så i gang med killingerne og SÅ kom der gang i de små, skal jeg love for.
Hun lagde sig pænt i kurven og passede /passer sine små.
De har taget fint på nu.
Hele dagen i går, var jeg så oppe, jeg sørgede for de små af My´s kuld, som er 3 uger gamle (hvoraf een af dem er DAMP han spiser fint, drikker hos mor, kravler ud af kassen, men tager ikke nævneværdigt på)
Passe Belle med ekstra guf, så hun havde noget at stå imod med....passe telefonen som KIMEDE....jeg gik død klokken 18.30 og sov indtil klokken 9 i morges.
Hvorfor Belle ikke kunne føde selv er et mysterium, dyrlægens bud var at hun var for tyk....hmmmm nej hun ER ikke, hun er Birma, de skal IKKE være åleslanke som andre katte skal.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Åhh, Hvor har jeg tænkt på dig og Belle... det gøt så ondt at tænke på, så, Hvordan har du det ikke.
Da jeg læste dit indlæg, tillede tårene ned ad mine kinder, det gør mig bare så ked af det...
Men hvor er det godt at vide at hun nu ser ud til at have det godt, og passer på sine små dyrebare bimser...
Kærlige knus her fra sjælland
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.861
Men Tillykke med tvillingerne... og hvor er dine misser heldig at have dig!!
Knus Naja
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Ja, hvad skete der lige for den dyrlæge!
Men godt Belle har det godt og killingerne lever endnu. Fik hun kun de to eller?
Krydser fingre for at alt forsat går godt hjemme hos jer..
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
Knus
Lena
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
Rigtig stort tillykke med de små og held og lykke med dem
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
Vil meget gerne høre hvad det er for en dyrlæge du har så dårlige erfaringer med.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Puuuha sikke en omgang - og sikke en klaphat til dyrlæge (GRRRRRRRRRRRRR). Hvor må det have været hårdt at komme igennem.
Jamen jeg er helt chokkeret lige nu
Jeg sender alt den positive energi til dig og dine pus.
Jeg håber virkeligt ikke det har påvirket killingerne med den start på livet.
Mange knus og varme tanker herfra
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
Godt de kom sig de små, oven på sådan en omgang...og føj for en dyrelæge :S
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Føler med dig, det var stærkt gået..
og tillykke med de små..
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.021
men dejligt at høre at de har det godt nu.... og TILLYKKE MED DEM....
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Men den dyrlæge bruge havde et godt og grundig genopfrisknings kursus, før han forsætter sit arbejde.
jun 2006
Og sikken en dyrlæge der lader sig (inkompentente) kollega gøre det når i havde aftalt det andet.
jun 2006
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Nu er det bare jeg spørger: Hvordan er killing DAMP ? har aldrig hørt det i forbindelse med dyr tidligere.... Min lille uerfarne hjerne undrer sig bare
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Sikke en skod dyrlæge!! DET havde jeg ikke fundet mig i....og så ovenikøbet ha den frækhed at sige at katten var fed......får det ofte at vide med Raggen.
Håber de små samt mor har det godt!!
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 99 Svar: 441
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
TAK for jeres søde ord og opbakning, det varmer.
Jeg kan fortælle, at Belle og killingerne har det rigtigt godt, killingerne tager flot på og Belle er en supermor.
Skoddyrlægen, som jeg IKKE offentligt vil nævne navnet på sendte mig en regning på 6000 kr....for 1 times arbejde, som efter min mening ikke var gjort ordentligt.
Han får selvfølgelig sine penge, men aldrig aldrig aldrig mere, får han lov at røre bare een af mine katte.
1.5 døgn i helvede