Et af de værste døgn...... {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft en forfærdelig nat og nu også morgen...
Dette er et indlæg jeg skriver, fordi jeg virkelig har brug for at læsse af et sted hvor folk ikke kigger skævt til en og tænker at man er en skør kattedame..
For 3 uger siden kom den ene af mine 3 killinger galt af sted, da en indlægsplade til et bord væltede ned over hende. Hun havde det skidt, og jeg ringede straks til dyrlæge, som dog mente, at når vejrtrækningen var normal og gummerne ikke var blege, så skulle jeg blot give hende (killingen) noget ro, da de jo kan holde til en del.
Hun er langsomt men stødt kommet på højkant igen, og var i går rigtig frisk, løb rundt og legede med sine søskende.
Om aftenen lå hun på min mave, og jeg ligger mærke til at hun på et tidspunkt ligesom vælter om på siden, men der virker ikke til at være noget. Senere ser jeg, at hun ligger med store øjne og store pupiller og bare kigger, selvom hun ligger stille. Kan ikke forklare det, men det virkede forkert.
Da jeg så vil i seng løfter jeg hende roligt op og vil lægge hende ved siden af mig, men uden at jeg har gjort noget bestemt, skriger hun højt og går i en form for krampe.
Hun virkede hele forkert og i løbet af de næste 2½ time, fik hun en slags krampe anfald med ca. 15 minutters mellemrumm. Jeg ringede til dyrlægevægten, som både mente det kunne være en slags forgiftning, men hun har ikke indtaget andet end sit foder. Det kunne ikke være en nerve der sad i klemme, da hendes hoved røg helt om på ryggen med blikket lige op i luften, når hun fik sine anfald. Så nævnte han hjernerystelse, da hun nemlig faldt ned fra sofaen et stykke tid inden hun kom over og ligge på min mave. Også betændelse i hjernen blev nævnt. Han boede meget langt væk og sagde, at han ikke ville kunne gøre andet end at give hende noget at sove på, så fik at vide, at jeg skulle vente til, at jeg kunne ringe og få en rid ved min dyrlæge....
Jeg har siddet med hende hele natten, og beroliget hende når hun har haft anfald, hvilket faktisk virkede.
Da klokken blev 8 ringede jeg og fik en tid ved dyrlægen... Har nu været ude med hende, og fik at vide, at det ikke så godt ud....
Hun (killingen) var helt afkræftet efter en hel nat med kramper, og var derfor ret slap. De ville så beholde hende derude og give hende vitaminindsprøjtninger og tvangsfodre hende, og hvis hun ikke har fået det bedre sidst på dagen, så vil de aflive hende......
Føler mig fuldstændig ødelagt indeni.
I går var hun helt frisk og normal, og nu ligger hun og skal muligvis aflives...
Det var så frustrerende, at dyrlægen ikke vidste hvad det kunne skyldes! fik lyst til at tage Storm (killingen) og finde en anden dyrlæge, som vidste noget mere.. Det er jo bare noget man først tænker på vej hjem, når det går op for en, at hun måske ikke klarer den........
Undskyld det blev så langt, men.. havde brug for at læsse af..
//Vibeke
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 6
Jeg tænker! Kan hun ikke have slået sit hoved eller nakke sådan som du beskriver hun har reageret, men det har de sikkert undersøgt hos dyrlægen, elller????
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 117
Men jeg håber virkelig at det bette pus får det bedre snart og hun får lov til at leve et skønt katteliv hos dig!
Trøsterkrammer til dig!
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det kan komme hvis killingen har haft en hjernerystelse, eller bare slået hovedet - men det er ikke noget den dør af!
Nævn det for dyrlægen.
Jeg håber inderligt at den kommer sig og at du bare får en nogenlunde dag!
Kram herfra!
N.B. Stesolid virker i så fald bedre end vitaminer!
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
Jeg vil bare lige ønske din det bedste.
Kram fra mig
sep 2009
Følger: 45 Følgere: 47 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 409
Håber at Storm hurtigt får det bedre...
Du må virkelig have haft en frygtelig nat - at sidde der totalt hjælpeløs og se på, uden at kunne gøre noget :O(
MEN du har bestemt gjort hvad du kunne for det lille pus og er sikker på, at hun har følt sig tryg i dine arme ;O)
Kæmpe trøstekram er sendt herfra til dig og vi krydser både fingre og poter for lille Storm
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 102
Signe H: Jo hun blev undersøgt og mærket på, men dyrlægen kunne tilsyneladende ikke mærke noget, og Storm var bare så afkræftet, at hun ikke gjorde modstand, så hvis noget har gjort ondt, så har hun ikke skreget, ligesom hun ellers har gjort.
Marianne P: Jeg tænkte også selv på om det evt. kunne være epilepsi, men fik at vide, at Storm i det tilfælde ville være bevidstløs efter et anfald, og det har hun slet ikke været. Hendes øjne blev bare rigtig store under et anfald, og jeg sad jo med hende og sørgede for at holde hendes hoved på plads og tale til hende, og så kunne jeg se, at når anfaldet var ved at være ovre, blev hun nærmest helt tåget i blikket.... Det nævnte jeg overfor dyrlægen, men hun sagde blot at det var fordi hun var afkræftet.
Jeg nævnte også hjernerystelse, fordi jeg mente at det godt kunne være sådan noget, og at der måske var nogle nerver eller noget der blev trykket på, som ydløste det, men igen følte jeg ikke dyrlægen kunne fortælle mig om det var korrekt eller ej.
Dyrlægen snakkede mest om betændelse i hjernen, og jeg spurgte ind til det og fik at vide, at det var noget virus hun kunne få og så ville hun få det skidt i løbet af nogle timer, og det var bl.a. derfor hun fik vitamin indsprøjtninger. Storm måtte ikke få Stesolid, da hun kun er 8 uger...
Ja det har været en forfærdelig nat og skrækkeligt at sidde der helt hjælpeløs og bare se hvordan hun blev mere og mere slap.. Hendes anfald startede ret voldsomme, men enten var det fordi hun blev udmattet, eller også så ændrede anfaldende sig, for ved 4 tiden i nat, lavede hun "kun" små ryk med hovedet og savlede, meget. I starten strittede for- og bagben ud til siderne og hovedet røg helt tilbage, alt imens hun skreg..
Dette blev også nævnt for dyrlægen.
Jeg fik besked på at kunne ringe derud ved 13.30-14 tiden og høre hvordan det står til med hende. Håber inderligt på gode nyheder, for er virkelig ved at gå til!
sep 2009
Er glad for at du snart kan kontakte dem og høre, hvordan hun har det - ventetiden er forfærdelig :O(
Håber også inderligt at det er gode nyheder, du får at vide ;O)
jul 2008
Desuden så har jeg tidligere erfaret, at dyrlæger ikke altid har ret når de mener et dyr skal aflives. Champ var også rigtig syg for 2½ år siden og dyrlægerne mente, at han skulle aflives, hvilket vi ikke helt var med på, da vi ville give ham lidt mere tid. Det resulterede så i, at Champ i dag er helt sund og rask.
Han er nu kendt ved den dyrlæge som "overlevelses-katten".
Ved godt at sådan noget sjældent sker, men kan ikke lade være med at tænke i samme baner her..
Jeg ringer nu.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 58 Svar: 178
sep 2009
jul 2008
Jeg ringede til dyrlægen, som fortalte at Storm havde fået det bedre og gik lidt rundt, så jeg måtte gerne komme og hente hende.
Derefter gik der kun få minutter før jeg var ude af døren.
Da jeg kom derud var det tydeligt at Storm har fået det bedre og er blevet mere vågen, men stadig har det skidt. Fik at vide at den slags kramper tager en masse kræfter, og at jeg derfor skal give hende ro de næste dage og sørge for, at hun ikke bliver kold. Desuden fik jeg noget Hill's Prescription Diet med hjem, som jeg så skal fodre hende med 1 gang i timen. Desuden fik jeg noget antibiotika, som hun så skal have den næste uge.
Dyrlægen kunne dog ikke stille nogen diagnose.... Jeg spurgte til hvad jeg skulle gøre hvis det skulle ske igen, og fik at vide, at så skulle hun nok aflives.....
Jeg håber derfor virkelig meget at det var en een gangs oplevelse og at Storm nu kan få det godt og blive den søde og glade killing hun er.
Det nager mig bare, at der ikke kunne stilles nogen diagnose, men det er der nok ikke noget at gøre ved.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 58 Svar: 178
Var lige inde og kigge... Hun er jo en smuk lille pige....
jul 2008
Tak skal du have! Jo flere gode tanker til hende, des bedre.
Jeg synes også at hun er rigtig smuk, og med alt det hun har været udsat for, er jeg blevet ret knyttet til hende, da jeg jo har passet hende så meget.
dec 2009
Følger: 1 Katte: 6 Emner: 41 Svar: 88
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Krydser fingre for din lille killing forsat er på rette kurs nu... puuha for en oplevelse...
Stort kram
sep 2009
Håber antibiotikaen virker hurtigt, så Storm snart kan blive sig selv igen ;O)
Jeg synes nu også, at dyrlægen lyder til at give for hurtigt op :O(
jul 2008
Janni: Det er dejligt at vide at der er nogle som også tænker på hende og håber på det bedste! Det hjælper mig på en måde
Rikke: Ja jeg håber virkelig også at den antibiotika kan lave små mirakler, så hun ikke skal ligge og have det skidt så længe.
Jeg er bare bekymret for om hun nu virkelig også er frisk, eller om det er pga. de indsprøjtninger hun fik da jeg kom med hende. Altså ment på den måde at hun måske stadig er 'påvirket', ligesom når mennesker får morphin. Det er selvfølgelig ved at være en del timer siden, men ved jo ikke præcist hvad indsprøjtningerne har gjort, fik blot at vide at det var vitaminer og sådan.
dec 2009
Følger: 1 Katte: 6 Emner: 41 Svar: 88
Det kan jo ikke skade at spørger en anden.
jul 2008
Det har du helt ret i. Når jeg ringer siger de jo godt nok, at de gerne vil se hende og i øjeblikket synes jeg bare hun skal have ro. Jeg har fodret hende to gange og det går fint. Især nu her hvor jeg netop har fodret hende var hun nogenlunde frisk og var 'grådig' med maden. Jeg ser det som et godt tegn at hun har appetit.
jul 2010
jul 2008
I øjeblikket er jeg positivt stemt, da jeg fortsat kan se at hun har det godt efter omstændighederne. Hun har lidt rundt og gør faktisk modstand, når hun ikke gider, have den engangssprøjte jeg fodrer hende med ind i munden. Det gjorde ikke processen lettere, men igen ser jeg det som et godt tegn at han har energi til at gøre modstand.
I morgen kontakter jeg nok den dyrlæge jeg normalt bruger, og hører om de kan stille en diagnose eller lignende.
Det har været rart at læsse af herinde og høre, at folk bakker en op og håber/beder sammen med en. Havde ikke troet at det ville hjælpe mig som det har gjort, så tak!
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2008
Desuden har hun næsten ikke diet de sidste 3 uger, pga. uheldet. Hun begyndte at die lidt først i denne uge.
Hendes mor og 2 søskende er her skam allesammen
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
Jeg vil sende Storm de bedste tanker og
jeg håber for dig og storm at det kun vil
gå fremad og hun vil blive stærkere for
hver dag.
Kram fra mig
jul 2008
Tusind tak skal du have! Din besked varmer
Jeg har netop fodret hende og hun er meget træt, men samtidig frisk nok. Hun går lidt rundt og skubber min hånd væk når hun ikke gider at have maden. Jeg håber på det bedste!!
kram
jul 2008
Hun er dog blevet tjekket, men der har intet været at mærke og intet at se på røntgen, men hun havde fået et tryk ved hoften og har derfor været om der.
Dyrlægen kunne ikke afgøre, om det var uheldet med bordpladen der var årsag til anfaldene, men hældte mest til at det skulle være betændelse i hjernen (derfor antibiotikaen).
Mht. at hun har opført sig anderledes, har det ikke været anderledes på en måde der har antydet hjerneskade. Opførslen har båret præg af at hun havde ondt og derfor gerne ville have ro og stille og roligt er blevet mere mobil så at sige, altså hun går rundt i stuen og de sidste to dage har hun drønet rundt. Der har ikke været det mindste tegn på hjerneskade, derfor var det et chok da hun gik i krampe.
Jeg har gjort hvad jeg kan for hende, så tak for at ytre, at du ikke synes jeg har gjort det ordentligt. Erfaring kommer af oplevelser, de er ikke medfødte og jeg har derfor nogle gange stået lidt på bar bund, og har derfor henvendt mig til dyrlægen.
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Jeg håber Storm nu er på vej i den rigtige retning og krydser fingre for en helt almindelig stille nat uden kramper, skrig og dyrlæger.
xxx´er alt havd jeg krydse kan
jul 2008
Jeg vil så gerne se hende blive sig selv igen og lege med Snow og Rain, for det kan være svært at se de to tumle rundt, og vide at Storm ligger for sig selv. Også selvom jeg ved at det er det bedste for hende i øjeblikket.
jul 2010
Kæmpe knus og kram fra os
jul 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
Et af de værste døgn......