{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hvilken pris er rimlig ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo bestemt mig for at Afrodithe skal have killinger men har desvære ikke haft held til at finde en norsk skovkat som kan pare hende.. I stedet har min underbo en onkel som har en Maine Coon i rød og det er jo den farve som jeg helst ser en han mis skulle have..

Men jeg er lidt i tvivl med hvad man kan tage for sådan en killing ? (vil ikke tjene penge på det forf det ved jeg godt man ikke kan, men hvilken pris vil være rimlig for sådan nogle blandings killinger ?)

Samtidig vil jeg også gerne høre lidt meninger om hvad i andre synes om at blande disse to katte ?

Og sidder der en som skulle have en norsk skovkat de gerne vil "låne" ud må i meget gerne give lyd fra jer, for jeg vil da helst at Afrodithe bliver paret med en Norsk Skovkat !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken pris er rimlig ?
  • #1   24. feb 2007 kom nu der må da være nogle med en mening !

• #2   24. feb 2007 Ja det er der osse - men tror jeg skal holde den for mig selv.

• #3   24. feb 2007 50 kr (:

• #4   24. feb 2007 Priserne er meget forskellige... - Det kommer meget an på om de skal sælges med eller uden tavle, hvilke ting der følger med salget, om de er til avl, udstilling eller kun til kæl.

Poteknus.

• #5   24. feb 2007 DK Azizam --- Dejligt at se dig:o)

Du glemte vist at læse indlægget - tror det bliver svært at få tavler på blandinger mellem MCo og NFO. *ss*

• #6   24. feb 2007 Christine W
    Jeg synes 5o kr.

• #7   24. feb 2007 christine - mit tilbud står stadig ved magt, når altså cæsar er gammel nok til at parre hende - og hvis han ikkeblive kastrat inden den tid....

• #8   24. feb 2007 Malene M - 50????

• #9   24. feb 2007 Dejligt at se dig igen også, Poly..!

- Ja, den med blandinger havde jeg misset. *Flovt*

• #10   24. feb 2007 jeg synes sagtens man kan tagmellem 500 og 1000 for en blanding af NFO og MCO, hvis altså de begge er med tavle...
    For NFO ved jeg ikke -jeg gav 1500 for Cæsar -han har ikke tavle selv men begge hans forældre har...

• #11   24. feb 2007 *MajsePigen *Ja? det er jo en blanding ....

• #12   24. feb 2007 Alles mening er velkommen ! Ingen skal være bange for at sige deres mening ellers spurte jeg ikke.

Altså vil sige 50 kr er lidt i underkanten havde selv forstillet mig en 1000 og så ville de være med sundheds bog og fået ormekur, og ja måske ville jeg gå så langt at jeg ville vacinere dem !

MajsePigen: Er stadig intra i dit tilbud men din mis er bare så lille og tror gogt at jeg vil have killinger her i løbet af foråret.. Men du snakker jo så om at kastre din mis, hvornår vil du gøre det ?

• #13   24. feb 2007 er der ikke flere men mininger ?

• #15   24. feb 2007 malene hvorfor 50kr sikke da en gang fis er du klar over nogen huskatte bliver solgt for helt op til 3000kr?

• #16   24. feb 2007 Ja og nogen ægte katte bliver foræret væk.....

• #17   24. feb 2007 om der er flere der har en mening.. jo da, men tier heller..

• #18   24. feb 2007 hvorfor er det lige at i registrerede opdrætter altid skal komme med de der latterlige stik piller istedet for bare helt og lade være med at skrive i tråden... ja man skal komme med en mening hvorfor skal den bare altid være negativ fra jeres side... det eneste i gør er at give den dårlige stemning på kg men det er måske det i ønsker.

• #19   24. feb 2007 sabrina - Malene skriver hvad hun ville give, og straks kommer du med dit negative : sikke da en gang fis ... Hun kom med sin mening - så hvorfor skal den altid være negativ fra din side?
    Du gør selv tråden lige så negativ, hvis folk ikke mener det samme som dig !!

• #20   24. feb 2007 fordi det er noget fis : vil du måske tage 50kr for dine killinger uden tavle?

men du synes måske at det er dumt spørgsmål og spørge hvad cristine burde tage for sine killinger

• #21   24. feb 2007 christina: de der attester er det nogen som man altid får med på kattene for jeg kender op til 7 main coon ejer som ikke har fået de attester med på deres katte... eller er det noget man selv skal forlange og få når man køber en kat?

• #23   24. feb 2007 christina det er da bare iorden.

• #24   24. feb 2007 Jeg ved slet ikke, hvad du kan forlange for killinger.

Vi gav kun 400 kr. for Bebse. Hun skulle være 100% ægte, men har ikke stamtavle. Det har hendes mor og hendes farmor og farfar. Men vi har intet bevis.

Hjalte har stamtavle og dem vi har ham fra, havde givet 5.000 kr. for ham (vi har papirerne på det), da han oprindelig var til avl. Vi fik ham dog uden beregning, bare han ville få det rigtig godt hos os.

• #25   24. feb 2007 Tjaeh 500-1000 kr? Hvad du kan få folk til at betale? Jeg tog 500 kr stykket for Meas killinger sidste år, du kan selv gå ind og se dem hvis det er.
    Og det er ret tosset, men bliver de langhåret kan det være du kan få mere for dem.
    Ikke nødvendigvis for at tjene penge på dem, men for at få dækket udgifter, især til fx dyrlæge.

Jeg ville ikke sælge en huskat for 50 kr må jeg indrømme. Ville bede folk om at give lidt mere, ud fra den forhåbning at hvis de betalte lidt mere for katten var de også villige til at betale for dens dyrlæge besøg og sådan noget. Gratis/50 krs katte er der jo nok af at få, desværre..

• #26   24. feb 2007 jeg vil sige 1000 kr vil være passende, i har jo det hårde arbejde men også de gode stunder med killingerne. og både mor og far er ægte bare to forskellige racer.
    held og lykke

• #27   24. feb 2007 jeg synes også 50 kr er en del i underkanten..
    du kan godt tage op til 1500 for dem.. det er ikke unormalt.. jeg vil selv gerne have killinger og har kigget overalt for at se hvad de forskellige tager for sådan nogle.. med og uden tavle, blandinger og huskatte.. det er ikke unormalt at finde langhårede blandinger/uden tavle til 1500 .. hvis du ikke vaccinerer dem vil. jeg nok sige 1000.. synes du skal vaccinere dem inden de kommer hjemmefra..

• #28   25. feb 2007 alt efter om du får dem vaccineret og efterset af dokter dyr og hvad det koster dig i foder og sådan kan det vel ligge mellem 500 og 1500 tyson er ægte hans bedste forældre har tavle men med fister vides ikke men det siges at hun er ægte og vi har givet 1500 for dem begge fister som 2 årig og tyson som 12 uger og han var ikke vaccineret så prisen afhænger nok lidt i hvormeget du ofre på de små men jeg vil personlig vente til der kom en med en norsk skovkat

Martin

• #29   25. feb 2007 Ja, jeg synes det råd med at prøve at lægge et budget, ville være en rigtig god ide. Og så også finde ud af hvor meget du vil gøre ang. vaccine og dyrlægebesøg, og så vurderer derudfra..

• #30   25. feb 2007 Christina ved ikke hvad de mener med BC men har sendt en besked til dig håber du vil svare..

Sabrina synes også 50 kr er lige lovlig lidt..
    Det koster trosalt noget at have sådan nogle små væsner, og hvis de bliver solgt til 50 kr tænker folk ikke over det før de køber en kat.. Og så ender de bare ude i skraldespanden eller på et dyreinternat..

• #31   25. feb 2007 Kommer tilbage og svare på resten sener !

• #32   25. feb 2007 Jeg tror ikke, der er nogen der er i tvivl om, hvad jeg mener om at lave blandingskatte vel? *LOL*

Når det så er sagt, så må prisen på en killing helt sikkert komme an på, hvad man har brugt af ressourcer i opvæksten.
    Jeg har givet 1000 kr for en huskat (ja det passer altså) og det var endda en meget lille pris i forhold til det sælgeren havde brugt på kuld og mor. Hunkatten var en hittemis, der var drægtig da hun ankom til sælgers hus og blev taget ind.

Som der før er skrevet, så brug lidt tid på at finde ud af hvad du rent faktisk kommer til at koste på killingerne og så sæt din pris derefter.

• #33   25. feb 2007 mellem 1000 og 1500 kr er en rimelig pris forudsat at de er vaccineret og har en sundhedsbog ..lav evt en købekontrakt ...
    knus og held og lykke med det

• #34   25. feb 2007 Beanmor - Det tvivler jeg på, ud fra billederne osv. Men derfor kan man jo godt undersøge og lægge planer længe inden katten er klar.

Jeg havde da i hvert fald min hankat til May fundet dengang hun bare var ½ års tid (dvs det er over et år siden), jeg fandt så en anden der var tættere på imellem tiden. Men det er da bare rart at vide, og have styr på alle tingene inden man går hen og faktisk får katten parret..

• #35   25. feb 2007 TIL ALLE:: Først vil jeg lige sige tak for de mange svar det er dejligt at høre lidt forskellige meninger.. Og jeg kan helt sikkert bruge dem alle..
    Det er ikke sikkert jeg får skret til jeg alle selvom jeg gerne ville men har svært ved at finde hoved og hale i det hele men prøver !
    Og tusinde tak for de mange held og lykker jeg har fået..
    Og i kan til hver en tid følge udviklingen i Afrodithes profil.

Marie Louise R synes dit forslag er super godt, tror jeg vil prøve at gøre det og se hvad det ender ud i, for selvf vil jeg så vidt muligt gerne havde dækket alle udgifter..

Beanmor s altså regner med at Afrodithe skal have killinger en gang til foråret så er hun godt 1 år...
    Men er det for tidligt ?

Eva K ja det er nemlig rigtig prøver at ligge lidt planer og blive så klog og sikker i det med killinger som muligt, vil gerne at alt er klappet og klart..
    Billederne på Afrodithes profil er lidt forældet (skal nok få lagt nye ind) så hun er faktisk en stor mis efterhånden..

• #36   25. feb 2007 Christine - Hun er en mco eller nfo, så vidt jeg husker ikke? Så vil jeg altså forslå at du venter til hun er i hvert fald 1½ år. Også selv det jeg har valgt at gøre. De er langsomme racer, og slet ikke nok færdigudviklet fysisk i den alder.. Vil nu også sige 1½ år til en huskat også, de er bare mere klar til den tid (udover kattens helbred, kan man også risikere at de ikke rigtig kan finde ud af at passe dem hvis det er for tidligt)

• #37   25. feb 2007 Så måske hellere i sensommeren? :o)

• #38   25. feb 2007 Eva K: vIl jeg da helt sikkert lige have i baghovedt..
    Mange tak.

• #39   27. feb 2007 Blandingskillinger mellem MCO og NFO....

Hvis de er 1. gangs vaccineret med dyrlægeattest, 2 gange ormebehandlet, fodret med kvalitetsmad, medbringer mad og des lignende - så 1500,-

Den eneste forskel på dine blandinger og ægte er stamtavlen, hvis ovenstående følges.

Blandinger kan sørme ikke få mit pis i kog, alle vore racer eksisterer KUN pga. blandinger.....det er levevilkår for katte der kan få mit pis i kog...

Hvis folk kun vil gi 1500,- istedet for 2500,- for en ægte maine coon...tjaaa, s er de selv ude om det.
    Der findes dårlige købere og dålige opdrættere. Bare fordi man er i FD behøver altså ikke at betyde, at man er en go opdrætter

• #40   28. feb 2007 Kazandra H: Det ved jeg så der ikke helt passer.. de missere min moster tager i pleje, blandinger, ægte eller ej dem tester hun for akkurat det samme, og hun tager min. 1500kr for dem... Så det er ikke kun opddrættere som gør det... Og når de bor hos hende får de også dyrt mad, igen blandinger eller ej, og folk betaler hellere end gerne prisen for dem...

• #41   28. feb 2007 Hun har en opsparring hun bruger til det.. smiley Og når killingerne kommer fra hende er de heller ej kastreret eller steraliseret da hende og dyrlægen mener det er bedst at vente til katten er over et år, og så får de en kontrakt med hvorpå der står at det skal de gøre inden en dato.. og hun følger dem, og indtil videre har de fuldt kontrakten... men ja prisen ville være en anden hvis hun gjorde det selv... smiley

Kommentér på:
Hvilken pris er rimlig ?

Annonce