737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Første gang Første gang

Jeg har aldrig prøvet at få killinger før og det var heller ikke meningen, men ppillerne virkede jo så åbenbart ikke.... hun fik veer i nat kl. 1 og kl. 2 så den første killing dagens lys. Det gik godt og hun vaskede og nussede om den indtil nr. 2 kom. Den lod hun bare ligge og det viste sig at være fordi den var for svag til at overleve. Nu her er klokken 15.40 og hun er stadig ikke kommet ud mere mere...
Den ene killing hun har lige nu spiser og sover fint, men dens bagben ser mærkelige ud. Det er som om poten ikke kan rettes ud, den vender hele tiden bagud så den kravler/skubber med overfladen af poten.

Håber i forstår det jeg skriver for jeg ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare dette.
Har snakket med dyrelægen om at hun gik i stå og han siger det er helt normalt at der kan gå op til 24 timer, men alligevel.... Moderkagen er heller ikke kommet.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang
  • #1   20. jul 2006 Jeg ville få hende og killingen tjekket af en dyrlæge med det samme, hvis moderkagen ikke er kommet og du synes killingen ser forkert ud, så er det bare at komme afsted...

• #2   20. jul 2006 Okay.. Det lyder lidt underligt.. Mea fik sin første killing ved 12-1 tiden om natten, og den sidste ved 2-3 tiden dagen efter? Men det lyder godt nok lidt forkert med både poten og moderkagen?

• #3   20. jul 2006 Er det muligt at moderkagen er kommet uden at du har set det? Moren spiser den jo pr. instinkt hurtigt efter at den er ude, for at slette ethvert spor af fødslen for andre rovdyr!

Ellers - som de andre siger - tag hurtigst muligt til dyrlægen! Pøj pøj.

Potekram herfra.

• #4   20. jul 2006 Tager afsted nu, skriver senere

• #5   20. jul 2006 XXXXXXXX fingre.....

Naja

• #6   20. jul 2006 Måske er killingen ik helt normal...som du skriver eller som jeg har fattet det har hun fået p.piller og det ka godt li misdannelser hos killingerne

• #7   20. jul 2006 Sorry Lena. Killingen er lige blevet aflivet, dyrlægen sagde den ikke viklle få et godt liv-den ville ikke kunne gå på bagbenene, desværre...

Hun fik taget røntgen-ingen killinger i maven. Hun har fået en sprøjte så hun presser det sidste ud og kan se allerede nu at hun vasker sig meget bagi.

Tak for jeres hurtige svar. Rart når man er ny og uvidene.

• #8   20. jul 2006 Det var så lidt pernille, det var trist med killingen.. Jeg sidder jo selv med en der er ved at føde så jeg håber det går godt det er også vores første gang.. Både min og kattens...

• #9   21. jul 2006 Nu har jeg jo ikke set killingen, men det hænder at killinger bliver født med drejede ben uden at det har noget med misdannelse at gøre. Det kan skyldes måden den har ligget på i livmoderen. Du kan se nogle eksempler her: (link fjernet)

Jeg kender tilfælde, der med tiden har rettet sig helt af sig selv evt.v.hj.a. lidt massage. Og kattene har ikke fået mén.

• #10   22. jul 2006 Ej nu bliver jeg helt ked af det. Så havde jeg aldrig behøvet at aflive den jo...

• #11   22. jul 2006 Det er trist smiley Men du kunne ikke vide bedre - og man stoler jo på sin dyrlæge. Må jeg ikke foreslå dig at vise ham/hende det link, jeg har givet dig, så aflivning undgåes næste gang han/hun ser sådan en killing?

Og så ville jeg nok vælge at skifte til en dyrlæge med lidt mere forstand på katte smiley

• Pernille J
    Pernille J Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   7. maj 2007 HJÆLP !!!

Ved godt indlæget er fra sidste år, men håber alligevel der nogen der vil svarre mig - jeg har lige fået to killinger med "snoet" ben og aner ikke hvad jeg skal gøre. Skal tale med min læge imorgen, og kan se på jeres indlæg at der er forskellige menninger omkring hvad man skal gøre....

Kommentér på:
Første gang

Annonce