{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

missemor flytter sine killinger {{forumTopicSubject}}

Min HB fik killinger for 4 uger siden, og hun bliver ved med at flytte dem rundt forskellige steder - og nogle gange umulige steder, som jeg så flytter hende væk fra. Er dette normalt og hvorfor gør hun det?
Endvidere snakker hun hele tiden til dem - nogle gange virker det som om hun skæller dem ud, bare fordi de er "ud at gå" eller leger. hun er 2 år og førstegangs mor smiley Jeg vil blive glad for gode råd og oplysninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  missemor flytter sine killinger
  • #1   6. aug 2015 En missemor flytter sine killinger, når hun ikke føler sig tryg.

Hvor gamle er de? Hvis de er omkring de 3-4 uger, kan det være en fordel med en kravlegård, så hun ved, at de er i sikkerhed og ved, hvor de er. smiley

• #2   6. aug 2015 Som Susanne skriver så flytter hun dem når hun ikke føler sig tryk der hvor hun placere killingerne så hun prøver nogle forskellige steder.
    Og en kravlegård eller et rum for killingerne vil være en god ide sådan hun kan holde styr på dem. smiley

• #3   6. aug 2015 De er 4 uger og bor på et værelse med gitter for døren...men hun springer over med killingen og flytter dem ind i stuen under min sofa. hun vil helst under min seng, men den har vi med vilje lukket helt af neden under. Vi lukker døren ind til dem om natten og når vi forlader hjemmet i længer tid....men hun kradser på døren til jeg åbner den og der er ikke til at holde ud 4-5 gange om natten smiley men jeg holder ud, for hvad gør man ikke for de små kræ smiley Vi har ikke en kravlegård til dem, så derfor har vi valgt at de kunne få et værelse ( 7kvm) De er jo også så store nu, så når hun flytter med, så går de jo bare tilbage hvor de kom fra.
    Det skal siges, at hun -hvad vi har fået af vider af dyrlængen...en meget forvirret mor...og har prøvet at søge hjælp hos vores kasteret hankat...men han ved jo slet ikke noget og kan jo ikke hjælpe hende. Han er sød ved dem, leger og passer dem.

• #4   6. aug 2015 Hun vil da være ved jer.

Vi har dem altid i en kravlegår inde i stuen. smiley

• #5   6. aug 2015 Vi har desværre ingen kravlegård, men vil da føje hende og lade hende tage dem med ind under sofaen smiley Men det er li som om de ikke må gå nogle steder, så snart de gå lidt længer end "hun ønsker" så henter hun den og bare står med de i munden og ser meget forvirret/mistænksom ud....skal vi bare ignorer det?
    PS...for resten tak for svar smiley

• #6   6. aug 2015 Lige et spørgsmål mere...de små har et lille flettet halsbånd på ( så vi kunne se forskel på dem) men syntes det ofte er det mormis får fat i når hun bærer dem af sted...og syntes også de piver meget når hun bærer dem...måske pga båndene?
    -skal vi tage de bånd af??

• #7   6. aug 2015 Det er meget normalt at mismor flytter killingerne hvis hun ikke er tilfreds med der hvor de er,der kan være flere forskellige årsager til denne utilfredshed, det kan være utryghed, selskab, usikkert for killingerne, støj, træk, mulighederne er mange,men i dit tilfælde vil jeg nok mene det er selskab..

Var jeg dig så ville jeg finde en flyttekasse, fore den med tæpper/ håndklæder lave et hul i den ene side, sætte den i et roligt hjørne af stuen og så komme killinger og mismor derind, ikke langt derfra placere du en killingekatttebakke, dog ikke for tæt på og hvis du vil afgrænse killingerne færden så lav en lille indhegning på en kreativ måde, men de gange jeg har haft killinger da havde de hele huset hvis de havde lyst,de var dog primært i stue og køkken hvor Vi er.

Med hensyn til at hun hele tiden kalder på dem og henter dem, det er for at sikre sig hun hele tiden ved hvor de er,så hun er lidt en pylre mismor, sådan er nogle, det bliver sikkert bedre når de bliver lidt ældre..

Og ja jeg ville tage halsbånd et af dem og i stedet farve en klo på hver killing med neglelak, eller noget andet kreativt så du kan kende forskel, det kan også være en halespids eller øretip du giver lidt farve, men ved en del bruger det med kloen..

• #8   6. aug 2015 da jeg havde et kuld for nogle år tilbage, boede missemor og killinger også på et værelse. Men så om aftenen tog vi dem alle sammen med ind i stuen når vi så tv.
    også selvom at vi havde 15 andre katte.
    dels fordi der så var noget normalt i forholdt til missemor, men også for at lade alle vænne sig til hinanden. de store havde godt af at møde killingerne, og omvendt
    jeg tror at vi begyndt omkring de 4 uger +/-

det kræver dog at man har nogle katte som man kan stole på

• #9   6. aug 2015 tak for jeres svar...vi har flyttet dem ind i stuen - hvor jeg selv bor smiley og sat en flyttekasse hvor de kan være i noget af tiden og så ellers i stuen. Er det bedst de er i kassen helt natten (for de er jo ret aktive om natten, er min tanke) og så er kassen jo ikke så stor, når der både skal leges og løbes...og de kan jo heller ikke komme på bakke når de er i kassen - så hvad er bedst?

• #10   7. aug 2015 Nej de skal bestemt ikke lukkes inde i kassen, de skal bare have lov til at gøre som de vil døgnet rundt, igen hvis du ikke vil have dem i hele stuen / lejligheden så lav din egen kravlegård, men den må ikke være mindre end 2x2 meter og skal indeholde kattebakke, mad og vand.
    Afgrænsning kan være med papkasser, træ, hønsenet, hvad man end har, den virker dog kun indtil de er 6-7 uger for så har de lært at forcere den smiley

Kommentér på:
missemor flytter sine killinger

Annonce