1.050 visninger
|
Oprettet:
Hvordan får man et stamnavn? {{forumTopicSubject}}
Ja, overskriften siger det vel... hvordan kan man få et stamnavn?
Jeg kunne godt tænke mig et, da jeg tænker på at starte opdræt engang til næste år... hvilken race ved jeg ikke helt endnu, for vil ikke anskaffe mig flere katte før pladsen er til det.
Går ud fra man godt kan få et stamnavn før man sådan rigtigt begynder at opdrætte... jeg ved bare ikke så meget om det hele endnu...
Nogen der kan bringe lys over det?
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Men mange tak for linket, Johanna...
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Potekram.
apr 2006
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Først vil jeg lige sige at jeg har stor respekt for at katteavlen holdes så vidt muligt "rent", og at der er tjek på tingene.. Men det virker også som næsten en umulighed at få lov at få et kuld killingerne..
Jeg kunne da godt selv tænke mig på måske den næste kat(dvs. det bliver den næste, da kæresten kun tillader mig en mere- hvilket lidt er et dillema:-)), at få et hold killingerne.. Her er der dog ikke tale om opdræt som sådan, men under alle omstændigheder, om man har langsigtet eller kortsigtet planer- kræver det jo det samme.. Men man kan nærmest blive helt afskrækket af de tråde der handler om det- da det virker som en næsten umulighed..
Er dette korrekt eller er det bare fordi folk er påpasselige(ved ik hvor´n det staves) ...?
maj 2006
"Rent"- at man er påpasselige med hvem der opdrætter osv.. Fx hunde kan de fleste jo lave hvalpe på..Men har overhovedet ikke tjekket noget om hunde eller heste..
Ja, det er en racekat, med stamtavle.. Men ville egentlig bare høre om man skulle droppe ideen.. Og måske bare prøve med hunden:-) Som heller ikke er her endnu- men drømme er altid rare*S*
maj 2006
maj 2006
apr 2006
Jeg ved udmærket godt, at et opdræt ikke kommer til at indbringe penge, og det er heller ikke det, jeg tænker på... min kæreste arbejder sammen med en tidligere opdrætter, der har fortalt lidt om det...
Jeg har ingen planer om at starte op i morgen eller noget...
Jeg tænker stadig over hvad race tiltaler mig mest, og det kan nå at ændre sig, som jeg studere videre, og får gået til udstillinger, som du selv skriver...
Det er MEGET vigtigt for mig at have pladsen først.
Vi har planer om at købe et nedlagt landbrug, og jeg vil slet ikke anskaffe mig en ny kat før der er plads og vi har fået bygget en stor voliere, samt et katte-legeværelse.
Der ER mange overvejelser, hvor jeg er klar over en del af dem nu... og jeg lærer jo flere med tiden... vil ikke haste mig ud i noget, jeg er bare så nysgerrig også... jeg læste om en herinde, der fik sit stamnavn 2 år før der kom killinger, så ville bare vide hvordan det foregår...
Den side jeg blev henvist til har jeg også læst på, og fundet ud af mere, samt besøgt forskellige opdrætteres hjemmesider.
Hvis jeg stadig vil det når jeg har pladsen til det, så mener jeg det også seriøst...
Kunne aldrig drømme om at skille mig af med nogen af mine katte til fordel for en racekat...
De killinger jeg har nu skal dog til nye hjem, hvor jeg beholder en af dem, udover mine 2 vokse... og dem beholder jeg til deres sidste dag på denne jord, uden at elske nogen af dem mindre eller mere end nogen af de andre...
Drømmen om et opdræt er ikke for pengenes skyld, men fordi jeg elsker katte, og vil gerne lære så meget mulig om disse pragtfulde dyr.
maj 2006
Hvordan får man et stamnavn?