Syg kattemor {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt uventet blevet plejemor for en hunkat med 5 killinger.
Vi har haft dem i 2 dage og alt er gået godt ind til nu.
Morkatten er meget tynd og vil ikke spise tørfoder, så jeg har fodret med vådfoder og opblødt tørfoder, hvilket hun gerne spiser. ( Hills)
Vi var ved dyrlægen igår hvor hun blev vaccineret og hele familien fik ormekur. Hendes tænder er ok men hun lugter af fisk ud af munden.
Idag har hun så kastet op 3 gange på en time.
Som det ser ud, har hun kastet alt mad fra idag op.
Hun søger væk fra kravlegården og killingerne.
Kan det være vaccinen/ormekuren?
Killingerne er godt istand men skal jeg flaske dem op hvis det fortsætter i nat?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ormekur er jo gift og ormene bliver slået ihjel inde i katten, det i sig selv kan godt være ubehageligt for katten, men der er også nogle katte der får det dårligt af vaccine..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvis en kat, især en svækket kat som denne, har et voldsomt ormeangreb, bør den behandles med et middel, der skal gives over et par dage.
Når ormene bliver dræbt, afgiver de toxiner (giftstoffer), og hvis de alle bliver dræbt på én gang, kan det have alvorlige følger for katten.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg håber de alle får det godt igen
jul 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 42
Ormekuren er en der skal gives over 3 dage.
Jeg har lige været inde ved dem. Hun har det ikke godt, men har spist og givet de små mad. Så jeg håber det går.
Jeg må nok sætte vækkeuret så jeg kan holde øje med hende i nat.
Hun er en hittekat så jeg ved ikke om hun allerede var vaccineret, men jeg tvivler da hun hverken er mærket eller neutraliseret.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jul 2014
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
da jeg var på internattet og skulle passe det hele selv, havde vi fået en missemor med killinger ind. hun fik ormekur, og så blev hun bare dårlig. hun endte med at dø for os. vores internatsleder mente at det var alle de orm hun havde i sig som gjorde det. Killingerne måtte aflives da de var for små. det var virkelig hårdt at se på.
jeg tror mest på at hun er dårlig pga ormekuren.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
http://www.ema.europa.eu/docs/da_DK/document_library/EPAR_-_Summary_for_the_public/veterinary/000143/WC500063750.pdf
Ifølge linket bør vaccinen først bruges til killinger, når de er 8 uger gamle, og ikke til diegivende hunkatte.
Desuden ville jeg ikke ormebehandle og vaccinere på én gang - og slet ikke en i forvejen afkræftet hunkat med killinger
jul 2014
Hun har haft det godt i nat.
Jeg kiggede til dem 2 gange og begge gange lå hun ved killingerne.
Her til morgen er hun bare sulten.
Jeg ringer alligevel til dyrlægen idag, så jeg ved hvad jeg skal gøre en anden gang.
Tak for hjælpen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Syg kattemor