1.545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Den første faste føde til killinger? Den første faste føde til killinger?

Jeg har et kuld killinger på 4 uger, som jeg gerne vil starte op på fast føde. Jeg har forsøgt med applaws tørkost som er opløst i vand. Moren guffer det i sig, men killingerne nægter at smage. De går i stedet hen og forsøger at få en tår mælk. De opfatter det ikke som mad. Har set en af dem skrabe i jorden for at dække det til... Moren får applaws killingefoder også. Jeg vil ikke vænne dem til råt kød, da jeg ved at de ikke bliver råfodret, hvor de skal hen og bo.
Hvad kan man ellers forsøge med ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den første faste føde til killinger?
  • #1   7. jul 2014 Ved nogen bruger vådfoder til at starte med blendet op også tag de en finger og smører på killingens tunge for at den skal få smag for det. Dette kan man godt gøre nogen gange før de fatter det er mad smiley

• #2   7. jul 2014 når mor spiser det skal det nok komme smiley

• #3   7. jul 2014 Du skal starte med at give dem dåsemad, hvilken slagt er faktisk underordnet, kom lidt vand ved, så det bliver en grød, og tag så lidt og smør på næsetippen så de er nød til at slikke det af, evt kom lidt på tungen af dem..

Det er ikke sikkert at de forstår budskabet første gang du gør det, men fortsæt med at gøre det 2 gange om dagen og efter et par dag max. så har de fået smag for de lækre sager..

Lad være med at bløde tørkost op, giv dem tørkost i den tørre form ved siden af, så vil de sikkert begynde at spise det af sig selv, når de begynder at kopiere mismor..

• #4   7. jul 2014 Jeg har noget dåsemad - men det er ikke killinge vådkost - det er LUX og Felix. Men jeg kan få fat i noget specielt til killinger. Hvornår må de få tørkost ?

• #5   7. jul 2014 Du behøver ikke at få fat i noget specielt killingedåsemad, kød er kød, så giv du dem bare LUx og hvad du eller har, det tager de bestemt ikke skade af..

Tørkost må de få nu hvis de vil spise det, du sørger bare for at der altid er tørkost i mismors skål, og inden for et par uger så vil de kopiere hende og spise af hendes tørkost, når du så ser de gør det så giver du dem blot deres egen skål med det, hvis de ikke inden de er 6-7 uger selv har fået færten af tørkosten, så kan du gøre det at du langsomt drysser en smule tørkost ud over deres dåsemad, så de vænner sig til konsistensen, når de har gjort det, så kommer resten af sig selv smiley

• #6   7. jul 2014 Jeg har noget dåsemad - men det er ikke killinge vådkost - det er LUX og Felix. Men jeg kan få fat i noget specielt til killinger. Hvornår må de få tørkost ?

• #7   8. jul 2014 Helle hvorfor stiller du samme spørgsmål en gang til nå jeg har svarret dig???

• #8   8. jul 2014 Tusind tak for råd. Jeg har her i formiddag givet dem en "grød" af blendet kogt sild, kogevandet med udkogte ris og lidt hytteost rørt ud i - de nærmest kastede sig over det smiley Missemors tørkost vil blive sat ned til dem også - så må jeg afskærme, så hunden ikke kan komme til maden, indtil de er store nok til at kunne hoppe op på et lille bord smiley

• #9   8. jul 2014 Det lyder til du har kreeret en lækkerbisken for misserne smiley

• #10   8. jul 2014 Undskyld Heidi - det var en fejl - min computer driller lidt. Jeg kunne ikke oprette svaret og blev ved at prøve - pludselig havde jeg så svaret to gange. Tålmodighed er en dyd smiley

• #11   8. jul 2014 Nårrhh jamen det giver da en mening, sådan har KG og min computer også drillet mig før..
    Troede måske bare at du enten ikke havde set mit svar eller noget smiley :P smiley

• #12   8. jul 2014 Nu ville jeg prøve at give dem en ny portion her i eftermiddag - men ikke tale om at de vil have det ): Det er det jeg kogte i morges som har været opbevaret i køleskabet. For at det skulle få stuetemperatur inden serveringen kom jeg lidt kogende vand. Da de ikke ville have det, prøvede jeg at varme det meget kort i mikrobøljeovn, men nix. De forsøger at skrabe til. Moren spiser lidt af det, men begynder så også at skrabe ? Jeg forsøgte så med en lille portion LUX most med lidt kogende vand - moren rynkede på næsen, selv om det er hendes yndlings - dog uden det bliver most. Det lykkes dog at få en til at spise - alle fik noget på snuden....Hvad kan der være galt - er da ved at blive gråhåret. Den ene bliver tyndere og tyndere, men nægter at få modermælkserstatning ): - Jeg har tvunget lidt i ham, men han spytter og skriger og skynder sig hen til sin mors, hvor han ikke bliver mæt. Det kan ikke passe at de alle er SÅ kræsne.

• #13   8. jul 2014 Det med fisken det lyder som min den store, hun syntes også kogt fisk er dejligt når den er ny kogt, men har den først været kold, så kan man gøre hvad som helst for at få den til at virke lækker, hun rør det ikke smiley

Hvis de simpelthen ikke får næring nok hos mismor, så fik min søster det råd for kort tid siden af sin dyrlæge (hun har en vildmis som har fået killinger og hun havde ikke mælk nok da de var 3 uger) tag noget dåsemad bland med vand og lav en suppe, kom det i en engangssprøjte og sprøjt det direkte i munden, altså tvangsfoder dem, min søster gjore det en gang næste gang forsøgte killingerne at sutte det ud af sprøjten og 3. gang spise de selv, de skulle bare lige have smag for det smiley :D smiley det er ikke sikkert du er lige så heldig, hun købte dig noget hos dyrlægen til kræsne katte fra Hills, pokkers dyrt, men det var for at de skulle få smag for det, nu er de 6 uger og spiser næsten alt der bliver serveret for dem smiley

• #14   8. jul 2014 Okay-så fisken kan jeg godt smide ud- Men jeg vil ikke til at koge fisk 4 gange dagligt ):
    Men kom til at tænke på at jeg efter måltidet i morges, har placeret et kattetoilet med grus i nærheden ca. en meter fra hvor maden blev serveret - de bor inde ved siden af min sofa. En af killingerne har været så dyyygtiig og tisse en tår efter maden i morges. Jeg har ikke tænkt på det før nu - kan det være det. At de ikke vil have mad der mere så - de dier stadig der....Toilettet skal vel være tæt på hulen, som står ved siden af sofaen og maden har været serveret lige foran hulen - både i morges og i eftermiddags.... Men jeg kan jo prøve at flytte killingerne et andet sted hen i stuen og servere maden der.....

• #15   8. jul 2014 Hmm det tør jeg ikke sige om det er grunden..

Du behøver ikke at flytte killingerne, men server dog blot maden et andet sted, feks, på den anden side af sofaen eller lign.

Kommentér på:
Den første faste føde til killinger?

Annonce