{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pkd hos main coon
  • #2   2. sep 2013 Det er skrækkeligt at miste en kat, til en sådan grim sygdom. Nu regner jeg med at det er Chivas, der ikke har stamtavle du har mistet. Derfor kan du desværre ikke være sikker på at han er 100 % ægte og at der fx ikke er blandet perser ind i anerne.

Med din oplevelse, vil jeg helt sikkert anbefale dig at købe fra en opdrætter, hvor du beviseligt kan se dokumentation for at forældredyr er testede for eventuelle arvelige sygdomme, der kan ligge til racen.
    Jeg har set MCO med stamtavle fra 2500 kroner og op. Jeg vil tilføje at det ikke er helt billigt at få udført de test, så var jeg dig, ville jeg nok ikke kigge så meget på pris, som på at opdrætter har været samvittighedsfuld nok til at få testet.

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
    #3   2. sep 2013 Altså min kælekat med tavle fik jeg for 4000 kr. som 20 ugers killing.
    Men jeg ved at nogle opdrættere sælger ud af deres pensionerede avlsdyr, hvor de ligger mellem 1500-2500 sådan ca...

• #4   2. sep 2013 Nu er Maine Coon ikke en af de racer, der SKAL testes for pkd, derfor vil der være en hel del, der ikke tester for det. Maine Coon bliver testet for en del andre ting i forvejen, og man kan desværre ikke teste sig ud af alle problemer.

• #5   2. sep 2013 PKD er primært et perser problem, og så de racer der har perser i ophavet eller via udparringer (fx brite, birma). Det plejer ikke at være en sygdom der optræder hos maine coons, så som Lone A. skriver så er der nok ikke så mange der tester for dette, da det ikke er relevant. Maine coons bliver i stedet tjekket/observeret for HCM, HD/PL, tandkødsproblemer og lidt for SMA.

Og en langhåret kat uden stamtavle kan der jo være meget andet i ophavet end lige MCO smiley

Kommentér på:
Pkd hos main coon

Annonce