{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Kattemor uden mælk {{forumTopicSubject}}

Jeg passer i disse dage en flok katte hvoraf den ene har killing.. Oprindeligt var der flere killinger, men de blev født for tidligt og døde inden for kort tid.. Der er én killing tilbage som indtil nu er sund og rask..
Jeg har været dernede i går og opdagede at missemor ikke har mælk til den lille.. Han er omkring 4,5 uge og spiser vådkost, men ikke tørkost.. Jeg har skaffet modermælkserstatning som han fik af i går aftes og i dag og fint har drukket af en skål..
Han har ikke umiddelbart tabt sig, men jeg er noget bekymret alligevel.. Missemor er ikke en særlig udpræget god mor.. Bevares, hun slikker ham og nusser ham lidt, men er derudover ligeglad.. Den anden hunkat har mere eller mindre overtaget lege og opdragerrollen over ham..

Jeg har ikke mulighed for at komme 3-4 gange om dagen for at fodre ham og jeg er bange for at sætter jeg rigeligt med vådkost frem, går der spy i det inden de får det spist.. Det er jo heller ikke holdbart at tage ham og mormis med hjem..
Hvordan ville i forholde jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattemor uden mælk
  • #1   16. aug 2013 Har du ikke en livline som kunne tage vagten?

• #2   16. aug 2013 Desværre ikke umiddelbart.. Den øvrige familie i området er bortrejst og kommer først hjem søndag..

• #3   16. aug 2013 Hvorfor er det ikke holdbart at tage den lille familie med hjem?

• #4   16. aug 2013 - og hvor lang tid skal du passe dem?
    En pension kunne jo være løsningen indtil ejerne kom hjem.

• #5   16. aug 2013 De regner med at være hjemme søndag aften/nat..
    Jeg har selv pt. 6 katte rendende rundt og så ville mormis skulle forholde sig både til dem og et nyt sted for 4 dages skyld..
    Mener du at det er det smarteste? Jeg har mulighed for at lukke dem af i badeværelse eller værelse for dem selv, så de ikke skal være direkte sammen med de andre katte..

• #6   16. aug 2013 Hvis alternativet er en pension, så tager jeg dem hellere med hjem selv..

• #7   16. aug 2013 Jeg ville tage dem med hjem i et værelse.

• #8   16. aug 2013 Hvordan ved du at den ikke har noget mælk? Jeg tænker at hvis den ikke har tabt sig så må den da have fået noget mad, eller er jeg helt forkert på den? Kan det ikke blive meget stressende for mormissen hvis den flyttes og kan det så ikke betyde at hun mister mælken? hvis det var mig ville jeg nok veje den de næste par dage og se om den taber sig.

• #9   16. aug 2013 Desværre kan en missemor med kun en killing finde på ikke at ville tage sig af den, fordi det ikke er "besværet" værd, når der nu kun er den ene smiley

• #10   16. aug 2013 Det er også muligt at hun har lidt mælk, men hun er slet ikke spændt omkring vorterne.. Hun lader han stort set ikke prøve at die og når han får lov, så sutter han kun ganske kort og ligger så og slikker i et par min.. I går lukkede jeg mormis ud i et par timer og heller ikke da hun kom tilbage var hun spændt omkring brysterne..

• #11   16. aug 2013 Det er med hunkatte som med mange menneskemødre, at det kun er i starten af amning, at patterne er spændt.

Killingen har ikke tabt sig, spiser selv vådmad, får af og til en mælketår hos sin mor og har en reservemor, der pusler om ham.

Så jeg ville IKKE flytte mormis og killingen, for det lader til at fungere fint.
    Flytter du dem, laver du bare kaos i deres system, og så er det sidste værre end det første.

Desuden kommer familien hjem i overmorgen og kan tage over.

• #13   16. aug 2013 Han virkede kvik og ville gerne lege da jeg var derude, så jeg lod dem være.. Han var heller ikke så "glubsk" i forhold til maden som han har været de sidste dage, så enten har jeg været for hurtig til at drage konklusioner, eller også er han begyndt at spise tørkost.. Både våd og tørkost er til killinger og for en sikkerheds skyld gav jeg ham lidt mælkeerstatning jeg fik af dyrlægen..
    Hvad mener du med "pysse"?

• #16   17. aug 2013 Jeg er som sådan heller ikke bange for at han skulle gå hen og dø, men missemor er ikke ret god til at passe sine killinger (eller den killing som nu er tilbage).. Hun magtede heller ikke rigtig at der var flere killinger og de voksede ikke ordentlig i starten.. Men han var sløv onsdag/torsdag og ville ikke lege som han hellers har ville, og skal der absolut ske ham noget, så må det meget gerne være mens hans egen menneske-familie ikke befinder sig på den anden side af jorden.. Missemor ser heller ikke helt godt ud og havde det været mine egne katte var jeg meget tilbøjelig til at tage dem forbi dyrlægen i torsdags.. Men som sagt virkede både ham og missemor lidt kvikkere i går og i dag, så jeg er ikke helt så bekymret mere..
    Tror ikke det stresser missemor at blive pysset om :).. Hun vil helst ligge og have godbidder eller nulres med når der er nogen, men jeg er opmærksom på ikke at stresse hende eller lave om i de vaner der er når hendes familie er hjemme.. Hun er heldigvis en god og sød mis, hun burde bare aldrig have haft killinger..

Kommentér på:
Kattemor uden mælk

Annonce