{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

En klump galde herfra {{forumTopicSubject}}

Jeg er på jagt efter en langhåret blandingskilling. Og fred være med at folk sætter symbolske beløber på dba på en 3-400 kroner for at være sikker på at køber er seriøs

Har forelsket mig i en del killinger.... Til +700 kroner!!!!!! Og det er da uden dyrlægebesøg

Det forarger mig i sådan en grad at man kan sælge blandingskatte til sådan en pris, uden dyrlægebesøg men bare for katten.

Ja, lidt galde herfra.

Hvordan kan det være man tror at sådan en pris er markedsprisen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En klump galde herfra
  • #1   18. dec 2012 Sådan en pris er vel markedsprisen hvis folk vil betale det...

Gætter på mange prøver på at presse citronen så meget som overhovedet muligt...

• #2   18. dec 2012 jamen kontakt da et internat de tager omkring 800-1000 kr og der er de vac, øremærket og neutraliseret.. Et billigere sted finder du ikke og der gør du en god gerning, da katten optager en plads for en anden, eller riskere at blive aflive fordi ingen køber den

• #5   18. dec 2012 Det kan faktisk bedre svare sig at købe en kat med stamtavle. De er oftest neutraliseret, vacc 2x , chippet, fået ormekur osv. De fåes til rimelige penge.

• #7   18. dec 2012 Det skrev jeg faktisk også til en af dem der solgte smiley

Line r
    Har kigget internatet i mit område, de har bare ingen indekatte til formidling

• #8   18. dec 2012 Jeg har 3 af slagsen og dem har jeg sat til 1000 kr. De bliver dog vaccinerede og får orme og loppekur. Tænker at prisen er rimelig da jeg faktisk har folk på "venteliste" hvis de de første hold der kommer og kigger skulle springe fra. Men jeg vil give dig ret i at 700 og opefter er meget uden vaccine osv, men det kan måske være et ønske om at sortere dem fra der køber kat uden egentlig at have råd til den?

• #10   18. dec 2012 Jeg har så givet 50 kr for min dejlige Lulu smiley

• #11   18. dec 2012 Det har jeg også fuld forståelse for, men dem kan de stadig sortere fra ved at gøre som du gør (og som jeg også selv gjorde)

Betale nogle udgifter på forhånd for køberen. På den måde ved man det er en seriøs køber og samtidig sælger man ikke en latterligt dyr blandingskat (uden dyrlægebesøg)

• #13   18. dec 2012 Hvis vi nu er så heldige at loven om at alle katte skal registreres inden salg... så kommer alle katte jo op i det prisleje....

Jeg har aldrig fortrudt at jeg hentede to af mine skønne katte på Kattens værn og der var det hele ordnet for 1100kr

• #16   18. dec 2012 Hvis jeg skal forarges over noget, så er det, at man overhovedet ikke søger for det basale ved dyrlægen .... og det er ligemeget om det er salg eller videreformidling!

• #17   18. dec 2012 Jeg vil med glæde betale for en kat, men synes det virker forkert at det ligeså godt kunne betale sig at købe en tavlekat, når vi snakker en blandingskat
    Det handler mere om princip end penge

Og gider ikke have en tavlekat, vil langt hellere have en af de masseproduceret killinger som er derude
    Og har længe drømt om en langhåret blandingskat:)

• #18   18. dec 2012 G.h

Sådan noget forager også mig, men efter 1000 annoncer hvor det gør sig gældende som generelt mangel, bliver det hårdt at tænke forarget tanker.

For giver dig heeeeelt ret. Som minimum en vaccine og et sundhedstjek burde være lovpligtigt

• #20   18. dec 2012 De 2 af mine skulle kostede 300 ,100 kr prkat og100 til benzin ( køreturen var 125 retur)

• #25   18. dec 2012 Det er jo ikke gratis at fodre på killinger til de er 12 uger eller mere..

700 kr er billigt for en langhårskat

• #26   18. dec 2012 Enig med Felis , man kunne jo sige de kunne få dækket udgifter, efter regning.
    Min sidste rasekat, ja han var bare billig smiley det dækker ikke de udgifter der har været på ham, chip, vac, kasteration og stamtavle, han var så knapt et år

• #28   19. dec 2012 Beltane **Det er jo ikke gratis at fodre på killinger til de er 12 uger eller mere..

700 kr er billigt for en langhårskat**

Er det dyrere at fodre langhårs- end korthårskatte?

• #29   19. dec 2012 Lige min tanke

Og beltane, det koster ikke 700 kroner at fodre en kat i 7 måneder... Måske hvis du fodre med barf (har ingen forstand på priser herom)

Jeg tror jeg brugte 700 på at fodre 6 killinger i 3 måneder i tørfoder (suk skulle have beholdt en... Ville have været nemmere end denne sælgerjungel)

Så nej, 700 kroner bliver aldrig billigt for en blandingskilling (vi skal huske at 'langhåret' ikke er en race, men en blanding)

• #30   19. dec 2012 Hej,
    nu ved jeg ikke hvor langt væk du bor fra fx. Brande Internat (dyrenes beskyttelse), men sad faktisk tilfældigvis den anden dag og kiggede på deres hjemmeside og de har nærmest bunkevis af smukke misser, både voksne og killinger, huskat og blandingskatte, og der er bestemt flere af dem der egner sig som indekat, plus at en killing kan næsten altid lære at være indekat uden problemer.

Her er link: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr

Det koster 550 kr at adoptere en kat hos dem, så vidt jeg kunne læse mig til, og alle katte på Dyrenes Beskyttelses internater er efterset og får opdateret deres vaccinationer af en dyrlæge samt får loppebehandling og ormekur. Voksne katte bliver samtidig øremærket og registreret (hvis de ikke er det i forvejen) samt neutraliseret.

• #31   19. dec 2012 Må indrømme at vidste ikke det lå i brande:) troede det lå på Sjælland

Tak

• #32   19. dec 2012 Det er måske OT, men tænk lige på økonomien først inden du anskaffer dig en kat mere.
    Hvorfor skal den være langhåret?
    Hvorfor ikke bare en huskat der trænger til et hjem - evt. fra internat så er det hele jo ordnet.
    Det flyder med katte, men undskyld derude, men sommetider får jeg fornemmelse af, at der er højere status i at have en kat der om andet så bare ligner en raceren kat.
    Du kunne jo åbne dit hjerte for en herreløs - det koster godtnok mere end 400 kr. meenn......

• #33   19. dec 2012 Fordi jeg har drømt om en langhåret kat siden jeg var helt lille. Min moster havde den sødeste og smukkeste langhåret blanding og har drømt om det lige siden. Vil ikke anskaffe mig en kat, bare for at anskaffe mig en kat mere. Det må gerne være en, jeg godt kunne tænke mig.
    Min nuværende kat er korthåret og er en multiproduceret kat (fik hende af en ældre Kattetosse hvis kat fik killinger i tide og utide)

Tænker selvfølgelig over økonomien og før jeg kører nogen steder skal jeg have sat mig ned og kigget på budgettet, så jeg er sikker på der er råd til mad, opsparing og forsikring

Jeg vil slet heller ikke have noget imod at købe en internatkat til de der 1100 kroner, så får man en kat der er vaccineret, neutraliseret mv.
    Der handler mest om hvor jeg finder den kat, jeg gerne vil kalde min smiley

Og er slet ikke ude på at købe racekat. Det ræs gider jeg ikke endnu smiley

• #34   19. dec 2012 Det her indlæg handler mere om princip end det handler om kroner og øre

• #36   19. dec 2012 Jesper

Jeg skriver heller ingen steder at jeg skal ud og købe en kat i morgen vel:)

Og nu synes jeg heller ikke det her skal handle om min økonomi, da det er sagen uvedkomne

• #38   19. dec 2012 Det er jeg også.

Det kan godt tage langt tid at finde et nyt familiemedlem:)
    Det gør jeg ikke på en nat.
    For mig kan det tage måneder

• #40   19. dec 2012 Selvfølgelig har jeg det, er katteejer
    Faktisk, hvis jeg køber en killing der ikke har været ved dyrlægen, skal jeg finde et sted mellem 1600-2100 alt afhængig af om det er en han eller en hun + registrering hos katteregistetet
    Samtidig skal jeg lægge 84 eller 94 ekstra til side hver måned (kan ikke lige huske det) til forsikring
    Samtidig skal kattens madbudget stige fra Månedligt 150 til 300.. Dette går primært til vådfoder og kyllinger (og kattegrus), da tørfoderet bliver købt over min opsparing
    Samtidig skal min dyrlægeopsparing stige fra 200 til 400 om måneden

Har du flere spørgsmål Jesper smiley

Min forargelse ligger i, at nogle tager så mange penge, at man ligeså godt kunne købe en racekat i sidste ende
    Og hvis man endelig vil sætte prisen højere på blandingskatte, så i det mindste sende dem en tur forbi dyrlægen først. Så kan man samtidig sælge killinger med lidt bedre samvittighed.

• #42   19. dec 2012 Heidi J, jeg forstår ikke at du kalder racekat, noget med ræs ? Det er i min verden ikke mere hektisk at finde en kat med stamtavle end at finde en uden. Som du selv er inde på, så handler det jo nettop om at finde den helt rigtige.

I forhold til priser på blandingskatte, så er der jo åbenbart mange der ønsker at betale fra 2000 og op, for en kat uden stamtavle. Det er jo i dette tilfælde køberen der er godt dum. Så lang tid der er efterspørgsel, så er der jo udbud. Det er også derfor der er racer der koster meget mere end andre racer, nettop fordi der er efterspørgsel, sagt med andre ord, der er gået mode i racen.
    Jeg forstår så heller ikke at det skulle være dyrere at fodre på killinger med længere pels. Men det er nok fordi at man måske ikke bruger det gode foder til huskattene. En lille sjov historie er at en af mine gamle naboere tog en af mine tomme poser RC Kitten, i containeren, og hældte Rema's foder i posen. Hun skrev i annoncen at killingerne var vokset op på RC. Jeg tror der er mange der skriver meget urigtigt i de annoncer. For hvordan vil man tjekke om killingen har fået ormekur eller loppemiddel?
    Så skal man også huske på at der er racer der har visse arvelige problemer. Disse problemer kan også føres videre selv om det er blandinger. Især kan det gå galt hvis det er blandinger af racer hvor begge har disse sygdomme.
    Se det vil jeg kalde et ræs at skulle ud i. Så ville jeg langt hellere købe en kat på internaterne, som beviseligt er tjekket hos dyrlægen og vaccineret osv.
    Skulle jeg i det hele taget ud og anskaffe mig en kat uden stamtavle, ville jeg vælge en huskat.

• #43   19. dec 2012 Det er ikke længe siden jeg så en birma + ragdoll blanding, til 6000 kroner. Nej, den var hverken chippet, vaccineret eller neutraliseret, men 6000 kostede den.
    Jeg var ved at få noget galt i halsen, og spurgte da også til prisen, hvor jeg fik svar om at jeg "bare kunne lade være at købe". Og ja, så lagde jeg den på hylden.
    Men hold da op for en pris! Det vrimler også med blandt andet skovkatteblandinger til 2000+, uden noget! Om jeg nogensinde gad give den pris for det. Næ tak, så hellere smide det ekstra oveni hatten, og få mig en med tavle! Tit er det kun 500 kroners forskel, som det drejer sig om.

Sommetider kan man også være heldig og finde stamtavlekatte til nærmest urimlige priser - for opdrætteren. Jeg fik min hunkilling til 1000kr. Man skal bare se sig om smiley
    Ligeså vel som der er folk med huskatte, der er så kloge at vaccinere før salg, og sælge til et fornuftigt beløb.
    Jeg ville personligt helller aldrig turde sælge en killing uden mærkning, når der er så mange der mener man bare kan tillade sig at sætte den udenfor, når den ikke er sjov mere.

• #44   19. dec 2012 Heidi J - Det kræver ikke mere tid at finde en racekat end det gør at finde en blandingskat.. katten skal jo passe til en uanset
    race/blanding

• #45   19. dec 2012 Synes bare at racekatte er meget.... ens
    (ved godt der er maaaaaaange forskellige slags langhåret racer og de kan have forskellige farver) og så er det lidt kedeligt - svært at forklare

Synes bare der er noget mere interessant i en blandingskilling:)

• #46   19. dec 2012 og føler heller ikke for at være en racekat-ejer...

'Ræs' var måske et forkert ordvalg.

• #47   19. dec 2012 tja, der er jo mange racekatte der ligner blandingskatte smiley Der er ikke nogen foreskel i at være racekatte ejer og være blandings/huskatte ejer..

• #48   19. dec 2012 Følelsen i maven smiley

Ej egenligt handler det ikke så meget om ren race eller blanding. Katten skal bare lige være DET jeg søger
    Den skal give mig samme følelse i maven som den her (suk, skulle have beholdt ham)

profilbillede
  • #50   19. dec 2012 OT - Hvorfor kommer du lige til at tænke på ragamuffins med det billede?

• #51   19. dec 2012 Den har jeg ALDRIG hørt om før

jeg læser lidt om den

• #52   19. dec 2012 den ligner en af skovkattene smiley

• #53   19. dec 2012 er det dig som er avler?

For saaaaaaaaaaaatan man bliver killingeskruk af den video fra animalplanet

• #54   19. dec 2012 Ah, har lige kigget på siden nu... Kan godt se den ligner nogen af de billeder der er der... Men den kunne lisså godt ligne en maine coon blanding eller en anden langhårsblanding smiley

• #55   19. dec 2012 Heidi J - Ragamuffins er (simpelt taget) ragdolls med andre farver/mønstre... Det blev lavet til en seperat race fordi der engang (ved ikke om der er længere) var nogle meget strikse regler i forhold til hvordan en ragdoll skulle se ud...

• #56   19. dec 2012 Den er helt præcis en blanding af en norsk skovkat, ragdoll og huskat smiley

• #58   19. dec 2012 Ja
    tror bare jeg blev lidt skruk af den video smiley
    Men ja, det er nok mest en blanding af en ragdoll, norsk skovkat, perser osv

• #59   19. dec 2012 R.B - Overvej en ragdoll så smiley Det skulle være meget lig (om ikke ens) temperament de går efter smiley

Priserne er bare helt sindssyge på ragamuffins... Jeg sad og kiggede, for de to voksne der bliver vist på siden har ejeren forsøgt at sælge herinde... Bl.a. stod der et sted at den hun der bliver vist på siden er infertil og derfor skulle sælges videre...
    Men altså.. Ejeren ville have 8000 for killinger, og mellem 6000 og 7500 for de voksne katte!
    Når vi taler om høje priser i den her tråd, så synes jeg personligt at 6000 kr er viiildt for en voksen kat...

• #60   19. dec 2012 HOLD da kæft - Men det er nok fordi at 'racen' er så ny, som den her, men stadig, wauw for en videreudviklet ragdoll

Den eneste kat i verden jeg ville give så mange penge for er en sølvfarvet bengaler (jeg er fuldstændig smaskforelsket og super fascineret af den sølvfarvet bengaler. Men anden snak, først engang når jeg får hus og indhegnet have)

• #62   19. dec 2012 Huuum ragamuffin er et nyt navn til en " gammel" rase, jeg har læst at det var grundlæggelsen af ragdool, som pga uenighed med alle de andre ( om farve ) rev sig løs for stadig at have ragdool /ragamuffin i de farver hun havde lyst til, og måtte tage nyt navn til sine katte, da de "andre" nu havde retten til ragdool ?? Men det er ikke meget der står i min bog.

• #63   19. dec 2012 Jette - Det er også det jeg ca har læst på flere hjemmesider og bøger om ragdolls og ragamuffins smiley

• #64   19. dec 2012 Heidi J - Racen er ikke SÅ ekstremt ny, der er bare ikke rigtigt nogen i Danmark smiley
    Og den er ikke videreudviklet - er bare et 'udspring' fra de gængse ragdoll smiley

RB - Var heller ikke fordi jeg gik ud fra du ledte efter en:) Var bare for at sige at der altså er et større 'marked' med det samme temperament smiley

(jeg holder temperament over udseende - og må indrømme jeg ikke ville give så meget for en kat, selvom den er smuk)

• #65   19. dec 2012 Det har du helt ret i Jette.

Man kan sige at kommer der nye racer til landet, hvad enten det er en nyopfunden eller en oprindelig racer. Så koster det vildt mange penge at lave det/de første kuld.
    Hvad jeg kan undre mig endnu mere over at når der går mode i en race, så stiger prisen vanvittigt. Men sådan er det jo med udbud og efterspørgsel. Jeg kan huske da jeg købte min første racekat, en perser, gud bedre det, den gav jeg 2500 og det er ca. 30 år siden. Kræet blev hurtigt aflivet, da det viste sig at være grov indavl, endda fra en af de dengang "bedste" opdrættere. Undskyldningen, til mig der dengang ikke vidste bedre, var at for at lave flotte persere, skulle man indavle. Det var da man gik over til de helt flade fjæs, som de stadig render rundt med.
    Man bliver klogere med tiden.
    For at lave sunde og raske katte, er det vigtigt at der bruges penge, dels på sunde og raske avlsdyr, test hvis dette er nødvendigt osv. Man er absolut ikke garderet mod arvelige sygdomme ved at købe en blandingskat, det bør man have i baghovedet, når man køber en krydsningskat eller hund for den sags skyld.

• #66   19. dec 2012 Helt ærligt.
    Jeg synes at du skal vente med at spekulere på flere katte så længe du er på SU.
    Der er så mange skønne katte derude og du siger jo at du om nogen tænker inden du handler, så hvorfor ikke vente med at finde en reackat indtil der er penge til overs?
    Undskyld men jeg mindes bare en anden tråd hvor du ikke ville smide penge efter en "skide kat" hvorfor så tænke i de baner nu?
    Du er jo ung og har tiden for dig:)

• #67   19. dec 2012 Marianne

Min kat... mine katte.... vil ALDRIG kunne sammenlignes med en kat, der ikke tilhører mig, men som trænger ind og ødelægger mit hjem (som den ANDEN debat handlede om)

Mine katte er mit valg og mit ansvar og der er meget forskel i min verden, hvordan jeg ønsker at bruge mine penge. Jeg har ikke særlig mange penge og kunne ikke drømme om at kæmpe med næb og kløer for at skaffe penge til alle katte jeg finder på vejen
    Men tro mig, jeg vil kæmpe med alt hvad jeg har, hvis jeg skal bruge penge på mine katte
    Hvis man kat bliver syg.... betaler jeg. Så er det min egen hemmelighed, hvordan jeg skaffer pengene

Og så synes jeg vi lader den anden debat ligge. Den har intet med den her debat at gøre

og som sagt, ved slet ikke om det skal være en racekat

Og nu du spørger ind til "penge til overs" så bliver der snart penge til overs. Siden i er så nysgerrige efter min økonomi, så går der kun nogle måneder, før jeg skal dele huslejen med min kæreste og så er der rigeligt råd til to katte smiley

Som sagt.... jeg tænker inden jeg handler... Så har skam tænkt over det. Bare rolig
    Jeg er ung, men datter af en bankdame, der kan fejre sit 40 års jubilæum om 2 år. Jeg HAR styr på det med penge

• #68   20. dec 2012 Det er dit valg, at jeg så ikke forstår din holdning er en anden sag - og den lader vi ligge:)

• #69   20. dec 2012 Som sagt. Den debat udtrykker min holdning i given situation men ikke min holdning til katte

Men ja lad os lade den ligge

• #70   21. dec 2012 Hold nu kæft

Så fik jeg øjne på en sød main coone killing til 2000 kroner.
    Den havde ikke været ved dyrlæge, men er selvfølgelig ikke super naiv, så spurgte ind til stamtavle

Det havde den ikke.... 2000 kroner for en kopikat ude. Dyrlæge besøg

Hendes argument "du kan sagtens købe en main coone til 4-5000 kroner og det eneste du betaler for er papiret"
    Nu var det på dba så gad ikke gøre det til en debat..... Men wauw:)

• #71   21. dec 2012 De annoncer findes skam også her på KG. 2000 og derover er alt for meget for en kat uden stamtavle uanset og den er blanding, huskat eller såkaldt afkom af ægte forældre. Men der er desværre mange der køber. Jeg har set Nettop MCO med stamtavle, vaccineret og mærket til 2500,-
    Man betaler ikke det ekstra for stamtavle, da den stor set er den mindste udgift man har som opdrætter. Jeg forstår stadig ikke folk bliver ved at påstå at det er, den bog, der gør at killingerne/kattene er dyrere. Det er direkte lyv.
    Hos de fleste betaler man for at forældrene er "testet" negativ for visse sygdomme, at forældrene er avlsegnede og at killingerne og forældredyr er passet ordenligt med kost og hvad der ellers hører til.
    Især for de "mindre" eller nyere racer er der også import af nyt blod, det er absolut ikke en billig omkostning. Men det gør man for racens skyld, som i sidste ende er et gode for køber.
    Hos Bybberne aner man i bund og grund intet om indavlsprocent, det kan også have fatale følger, især for racer med kendte arvelige sygdomme.

• #72   21. dec 2012 Jeg elsker Main Coon, men ser at der bliver lavet alt for mange killinger, også med tavle, så man kan tit få en lidt ældre killing meget billigt, simpelthen for de det er svært at få solgt alle, og den økonomiske krise kan også mærkes,, der er dog stadig nogle opdrættere som ikke bliver ramt, det kan være deres gode renomme som slår igennem + de måske er gode til at tilpasse sig markedet.

• #73   21. dec 2012 Hvis jeg beslutter mig for at købe racekat, vil jeg ikke have noget imod at betale hvad det koster for at få en ægte
    Men er også typen der ikke vil have noget imod at købe en kopikat, hvis katten er den kat jeg søger

vil dog ikke føle at jeg har købt katten i sækken, når jeg køber en kopikat der i sidste ende der dyrere end en ægte racekat.

• #74   27. dec 2012 Hahahahahahaha

Der er lige en sælger der har forsøgt at overbevise mig om at en ægte main coone koster mellem 8-10.000
    smiley

• #76   27. dec 2012 De må pølle diamanter smiley

• #77   27. dec 2012 De må pølle diamanter smiley

• #79   27. dec 2012 8-10 det kan kun passe hvis det er en kat til avl, ellers ser du bare andre steder, hos min opdrætter er prisen vist 5000kr for en kælekatte med det hele.

• #80   3. jan 2013 Lige det der med at killinger med længere hår er dyrere.. Her er lidt et prima eksempel: http://www.kattegalleri.dk/marked/kat/27782-25_maine_coon___halv_langhaaret

De korthårede killinger koster 100, den langhårede 400...

(Nej, det er ikke vilde priser - men det viser klart en forskel)

• #81   3. jan 2013 Det værste ved den annonce er nok at hun skriver at killingerne er "halvlanghåret"
    Det findes ikke, det er enten eller

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #82   3. jan 2013 Altså min store hankat er hverken langhåret eller korthåret, hvad er han så? Han er vel det man kalder semi langhåret.

• #83   3. jan 2013 Nu ved jeg ikke om du har flere katte end det du har herinde men kattene i de tre gallerier du har, er korthåret smiley

Der er selvfølgelig nogle racer der bliver mere langhåret end andre, men når man snakker blandingskillinger er det enten eller.

Rigtig mange sælgere forsøger at sælge deres små pjaskede killinger ved at sælge dem som halvlanghåret og snyder køberen

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#84   3. jan 2013 Silver er katten der omtales og nej han er ikke korthåret.

Han er blanding af norsk skovkat og huskat og er ifølge hans registreringspapirer og dyrlæge det man kalder semi langhåret, hans pels er bare det jeg vælger at kalde fluffy.
    Sahko derimod er en korthårskat.

• #85   3. jan 2013 Ligesom der findes mange varianter af langhåret (ragdoll og norsk skovkat er f.eks to forskellige varianter) så findes der forskellige varianter af korthåret.
    Silver er ikke mere "semilanghåret" end min kat (som derimod er meget tykpelset, som silver nok også er. Min er også en skovkatblanding)

Du snyder dig selv ved at kalde den for semilanghåret... There's no such thing for blandingskatte smiley - genetisk

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#86   3. jan 2013 Nu er jeg selv røvhamrende ligeglad med hvad han er, hvor han er fra, hvad pels han har osv.

Men ifølge dyrlægen er han altså semi langhåret. Og må nu indrømme jeg stoler mere på dyrlægen der rent faktisk har haft ham i hænder end en der har set et par billeder smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#88   3. jan 2013 Hans pels er ikke kort, den er meget længere end f.eks. Fifi der er ganske almindelig korthåret men fluffy, Silver har "lang" pels omkring halestumpen, kinder og på brystet, om vinteren er det langt mere fremtrædende. Det er også nødvendigt at børste ham da han ellers filtrer. Og jeg har nu aldrig hørt om en korthårs der filtrer.

Min dyrlæge han nu rigeligt med viden omkring både kattens genetik og hvad der nu ellers skulle være smiley
    Ærgerligt du behøver at blive modbydelig i en stille og rolig debat.

• #89   3. jan 2013 Min kats pels krøller også bag ørerne og er meget kraftig på maven og er også nødt til at børste hende.
    Hun er meget kraftig i pelsen

Og silvers pels er måske længere end dine andre katte.. Stadig korthåret
    Og at den bliver kraftigere om vinteren er uhyggeligt naturligt, da det bliver koldt udenfor smiley

Hold da op, synes du det er modbydeligt?:) synes bare vi har en diskussion

Lotte D
    Ja, har godt læst det med hvordan de "rigtige" regler for en langhåret/korthåret kat er:)
    Men tænker også mest genetisk, ja

• #90   3. jan 2013 Og der er to steder man ikke skal stole på dyrlægen

Fodring og genetik.
    De ved en masse om dyret anatomi og sygdomslære.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#91   3. jan 2013 Han har intet krøl i pelsen overhovedet, den er bare lang, og skrev nu intet om at den var kort i sommerperioden, skrev at det blev mere fremtrædende i vinterperioden, altså betyder det at han også er langpelset i de områder om sommeren.

Ja jeg syntes det er modbydeligt at sidde og skrive (ja nu kan jeg ikke skrive det ordret da du slettede dit indlæg) at jeg bruger en dårlig dyrlæge, når du slet ikke aner noget om min dyrlæge. Jeg har valgt lige netop min dyrlæge da de har specialiseret sig indenfor katteområdet og derfor også har kurser omkring genetik, fodring, dna, opdragelse og generel velfærde når det kommer til katte.

Men jeg smutter fra diskussionen igen, om en kat er kort eller langhåret er for mig ligegyldigt, jeg kalder ham semi da den hverken er kort eller lang. Hvad i vil kalde katte må i selvom, det er immervæk stadig en kat uanset hvad pels den så har (Hvis den overhovedet har pels altså)

• #93   3. jan 2013 Så skete det sku Felis

Vi er enige om Noget smiley

Kommentér på:
En klump galde herfra

Annonce