{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder
  • #1   2. okt 2021 Jeg bruger surefeed-chipskålende.

    Det fungere virkelig godt herhjemme.

    Jeg har dog pt 4 killinger gående som ikke er blevet chippet endnu. Så deres mad står under sofaen hvor de voksne ikke kan komme ind men hvor killingerne gerne går ind smiley


  • #2   2. okt 2021 Det kan og skal du ikke, altså med mindre du vil bruge penge på en elektronisk fodermaskine.
    Så længe dine katte får almindeligt foder og ikke special foder, så ser jeg ingen grund til, at lave om på det, brug hellere pengene på det bedste foder du har råd til, gerne med kød på de 3 første pladser af indholdslisten.
    Tænk på den naturlige kat, når den er færdig med mælk fra mor, så spiser den det samme som hende.
    Sidst jeg fik killing, og havde 2 ældre katte, valgte jeg så orijen fordi det både var til killing og voksne,, det vigtigste er at der er nok fedt og kød, og det er der som regel mere af i killingefoder end i voksen foder, for de fleste tuber er fyldt med korn.
    Din killing spiser nok også det du foder den store med, med mindre den ikke kan komme til det, smiley og jeg ville ikke fodre under sofaen, igen medmindre der er tale om special foder, men selv der har jeg haft 2 katte, hvor en havde allergi og en dårlige nyretal, men med dyrlægens hjælp kom de på samme foder, og senere kom de på Orijen som de begge levede på i lang tid og tålte det.


  • #3   2. okt 2021 Okay skal så også siges jeg har en kat der får 3 forskellige slags special-kost. Og han må knap nok kigge på de andres foder før han bliver syg.
    Så derfor jeg fodre så hysterisk gemt væk.

    Jeg er slet ikke så hysterisk i forhold til om de andre spiser hans mad, det tager ingen skade af smiley


  • #4   2. okt 2021 De får begge Hill’s tørfoder også får de forskelligt korn og sukker frit vådfoder
    Problemer er det at killingen skal helst tage lidt på, men den “gamle” skal helst ikke tage mere på. Så jeg tænkte bare at det er bedst med killinge mad til killingen, også selv om de spiser det samme som de voksne i naturen.


  • #5   2. okt 2021 jeg ved at mange opdrættere blander foderet, sådan at det er halvt af hver, og så spiser alle af samme skål

    men har set flere forskellige løsninger
    bla: en papkasse med et lille hul som kun killingen kan komme ind af
    det samme system er set med en plastik kasse (lige som bedroller, men bare højere). her er det så smart idet der er låg på


  • #6   2. okt 2021 Mine 2 er 8 og snart 10, den ene er buttet smiley og den anden tynd, den lille er den som spiser mest vådfoder og den buttede er mest til tørfoder, jeg bruger en foderforvirring smiley men i perioder holder den pause, den lille bliver for tynd og den store får kattebumser af den plastik dims som skal sænke forbruget af tørfoder, det er noget rod smiley og jeg overvejer at gå helt over til skål igen??? Jeg har altid hørt man skal fodre efter den tyndes behov, og problemet er jo som sådan ikke fodret her hos os, men Røde er ikke en krudtugle, men meget rolig og adstadig, hvor Mitti er lige så krudtet som da han var killing.
    Du kan jo fodre med det du har, og så tænke pyt, når de stjæler fra hinanden, jeg blander flere slags, men ved at andre holder åben bar, hvor kattene har valget mellem flere slags i flere skåle, og hver kat spiser hvad de vil, det lyder lidt hyggeligt med frit valg, tænk hvis vi skulle spise det samme hver dag smiley her bruger jeg også vådkost flere gange hver dag, og skifter mellem 4-6 slags, så de ikke får det samme igen og igen smiley


  • #8   4. okt 2021 Giv et godt voksen foder til dem begge og godt med vådfoder til den voksne. Killinger er ofte til den tynde side, da de vokser.

    Gå langsomt væk fra Hill's og køb det aldrig igen. Royal Canin og Hill's er generelt ikke godt foder.

    Kig på indholdet. Mindst 20% fedt og mindst 30% protein fra kød!

    RC og Hill's henter protein fra korn og feder


Kommentér på:
Tørfoder

Annonce