{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder
  • #1   7. sep 2020

    profilbillede
  • #2   8. sep 2020 Jeg ville ikke bruge et foder hvor det er under halvdelen som er animalsk protein, men når det så er sagt, så må der ikke sælges foder til katte som ikke opfylder minimumskravene, så ja du kan fodre med det, jeg skulle være mega fattig før jeg kunne drømme om at bruge det smiley jeg håber du finder et godt produkt som du har råd til.

  • #3   9. sep 2020 Tak for svaret, spørgsmålet var fordi jeg er så ny til det der med kat, jeg fodre Mynte med hill's, men har hørt at det kunne være en god ide at fodre med flere slags fodre, også havde jeg hørt godt om både Lidl og Aldi's fodre. Så ville bare høre om Meny's fodre var på samme niveau.

  • #4   9. sep 2020 Det eneste jeg kan anbefale af det du nævner, er Aldis vådfoder, fordi det er kød og uden sukker.
    Når du er ny, så kan det være en jungle, men hvis du køber foder, hvor der er kød på de 3 første pladser på indholdslisten og helst omkring 20% fedt, så når du et godt stykke af vejen.
    Husk din kat er et rovdyr, og har brug for kød, og giver du et ok tørfoderprodukt, så er det godt, at supplere med vådfoder nogle gange om dagen, og hvis du står og tillaver kød, så giv endelig din kat lidt af det, feks kan den godt spise en kyllingevinge, men kun rå, hvis du giver tilberedt kød, må den ikke få knogler/ben for de ændre sig ved tilberedning, og bliver farlige da de kan splinter i spidse stykker. Men du kan også give lidt fars, hvis du nu skal lave noget med fars,,, er maden tilberedt så tænk på, at katten ikke skal have skorpen med krydderier.
    Du må så heller ikke Give for meget menneske kød, for det er svært at lave den rigtige balance, når katte spiser mus og fugle, spiser de jo tit hele dyret, og faktisk er hjernen og øjnene vigtige kilder til taurin, som katte skal have, og derfor er det tilsat det meste foder, fordi det ødelægges ved tilberedning, nogle typer af foder bliver det ikke tilsat til, fordi det er lavet så skånsomt, at taurin ikke ødelægges og fordi de laver foder hvor grundlaget er det hele dyr,,,, men den slags foder er ret dyrt.
    En tommelfingerregel jeg har fået er, at max 1/4 af kattens daglige foder må være det man kalder tilskudsfoder eller kød, så behøver du ikke tænke på at tilsætte vitaminer.


  • #5   9. sep 2020 Tak for svaret, det gjorde mig noget klogere smiley

Kommentér på:
Tørfoder

Annonce