1.260 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Airbrush Airbrush
Som sidespor til min uddannelse som autolakerer har jeg kastet mig ud i Airbrush - og oprettet et album med de første spæde forsøg.
Håber I andre hobby kunstnere vil kigge forbi
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8173
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Maler du også snublekyser? *blushing*
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Men der er nogle typer MC hjelme fx, der ikke må overlakeres af hensyn til materialernes brudsikkerhed. Lidt sært, men nogle hjelme har de kritirier
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Ville du evt. have lyst til at tegne lidt på min benzin tank?
Hmm... Arbejder du også "orange"? For ville du kunne tage min racer ind på en fusker-dag (plejer I at have på værksteder - ved med lakere, men vi havde som automekanikere): Ville nemlig gerne have den omlakeret i en anden farve og så med "The Gentleman" op af siden
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Kan desværre ikke tage en cykel ind pt, der er rigeligt at lave på mit skema og du kommer jo langvejs fra.
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Det er også kun hvis du har tid, lys og mulighed for at gøre det engang
Har faktisk rigtig meget der skal lakkeres (bygger jo på en hel del gamle maskiner) - men har længe haft en drøm om at få omlakeret raceren i én farve - og så få brushed "The Gentleman" langs siden (se f.eks. på min Yamaha: der sådan som Yamaha står på kåben skulle The Gentleman stå på Apriliaen). Men er først noget vil vil have gjort til vinter helst: Ellers skal jeg undvære den midt i en sæson
Jeg betaler naturligvis for materialer og hvad du skal have i løn.
Det samme gælder hvis du vil lakere min touring-maskine - når den er klar (det har jeg dog ingen idé om endnu): Der har jeg dog helt klare tanker mht. farver osv.. Men kunne et eller andet sted være lidt morsomt at have en eller anden tegning på ud fra "fri fantasi" - evt. på sidevognen eller traileren - så kunne du jo lave en signatur på den et sted som i ægte "Foose" stil (for dem der ikke kender Foose; så er det en af USA's mest kendte custom car designere: han har bl.a. lavet de Shelby Mustag GT500 "Elenore" i den nye Gone In 60 Seconds (60 Sekunder) med Nicolas Cage - på alle hans biler underskriver kan (ofte på instrumentbordet) så man er sikker på det er en ægte Foose Produktion. Han laver også TV showet OverHauled hvor han specialbygger folks lig af en bil efter aftale med deres venner - men uden 2000 LCD-skærme og unødvendigt anlægs-crap som i f.eks. Pimp My Ride med x-rapperen Xibit)
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
1970 Dodge Challanger:
http://www.seriouswheels.com/pics-def/Foose-70-Challenger-SA-Chip-2-1600x1200.jpg
2007 Ford Mustang:
(link fjernet)
1969 Chevy Camaro
http://image.superchevy.com/f/9122815/sucp_0708_01z+1969_foose_camaro+front_left_view.jpg
Fra idé til virkelighed: Chip Foose tegnede denne her mens han var "art student" i 1990:
(link fjernet)
Og som sagt: 1968 Shelby Mustang GT500 aka Elenore:
(link fjernet)
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Vil ikke udelukke jeg sagtens kunne lave dem med tiden, men jeg har en gammel sportsvogn jeg har haft stående stille i 3år og nu skal den altså ud på gaden igen, så har lukket helt af for andres projekter resten af året
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Hvad skal der laves på den?
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Men din MR2 er lækker - men havde håbet det var en noget ældre sportsvogn
Er selv vild med de gamle (ja ok - og nye
Var engang ved at spøge om en prøvetur i en Aston Martin DB 8 Vintage - men regnede ikke med at Jaguar House Denmark ville lade en knægt på 19 låne en 2,8 millioner sportsvogn
maj 2008
Følger: 32 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 125
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Skal have en stingray når jeg er udlært til næste sommer, at have en SÅ gammel bil er for stor en økonomisk balast under læretid.
MR2 er en lang historie, den har været stjålet og smadret/vandskadet, så har skiftet alt ud i den, for at den overhovedet havde en chance for at ku fungere igen.
Så der er en masse el jeg skal ha lavet igen, samt venter jeg på dele fra Japan til undervognen.
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Er selv Ford-mand - men handler det om motorcykler er det klart Yamaha eller BMW (selvom jeg kigger på en Ducati for tiden).
Ford har kun ét problem: Rust er standardudstyr! Men deres motorer er umulige at slå ihjel! Har flere gange forsøgt
Ville gerne have en Saab eller Volvo - deres motorer kan også tåle til lidt af hvert, og de kan klare de danske forhold som en mis! Men deres design halter noget bagud for de fleste modeller: Til gengæld æder en '87 Saab 900 din MR2 til morgenmad
... men ak! De er alt for dyre i forsikring
Volvoen er også for farlig at køre i: Rammer man en person mens man kører på koblingen (altså 1-5 km/t) så død de på stedet
Mmm, en Corvette Stingray *savle-savle* Kunne godt tænke mig en '68 Pontiac GTO ((link fjernet) eller en Ford Mustang (ældre end 1970) - men det er biler der skulle stå beskyttet hele tiden og kun køres på når vejret og vejen var rigtig
Men på biler er jeg helt omvendt end på motorcykler: Hellere massere af krom end massere af lir!
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Men nu har jeg kørt meget på bane så jeg hører til i vogne der kan gribe fat i voldsomme sving, og der er centermotere altså bare en tand bedre - men så også 100x farligere i de forkerte hænder.
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Centermotore er også lækre på en bane
Glæder mig til at jeg får taget mig sammen til at tage bane licens... Men frygter lidt jeg ikke har råd til det i længden - at lægge en Ducati ned i et sving er rimelig peberet...
Personligt er jeg selv nervøs for når jeg tager kortet om hvor vidt jeg bør skrive testamente allerede nu: Den Ducati jeg har i kikkerten har en topfart på 220 km/t - der går nok noget tid før jeg tør trykke den af, men kan godt være det skal prøves engang - under sikre forhold... Men sker der uheld med 220 km/t er chancerne for at overleve er der - men er også ganske små
Har dog set folk ryge af (og af H****** til) med 190 km/t og rejser sig op og går væk.
Selv har jeg været nede og ligger på både 10 km/t, 60 km/t og 70 km/t - uden at komme noget til (hvis man ser bort fra en øm overarm).
.. og så kan jeg hilse at sige at 150 kg dødvægt er tungt at løfte når man ligger under det og den ene arm spænder - nåja: Og man heller ikke har lyst til at mase sin ankel
Btw:
Spurgte Louis ang. hjelmen om den kunne tåle airbrush, og fik følgende svar:
"Dear Mr.Kjolsen ,
thank you for your e-mail.
On subsequent coating and Embellish with stickers
should be taken, however, because paints and adhesives
can contribute to the embrittlement of the thermoplastic material lead.
With best regards
Louis Team
i.A. Anette Henkel
order-service"
Kan være det bare er mig, men syntes svaret er lidt sort
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Kan være jeg skal prøve at kontakte Probiker.de - deres produktions team må vel kunne svare på det
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Airbrush
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside