Bakketræning af killing {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er nybagt katteejer på 4. dag og er meget glad for min lille bandit. Men men men...
Jeg har altid haft fritter, hund og hest, men aldrig kat. Jeg er så desværre løbet ind i en lille fyr der ikke kan finde ud af at bruge sin bakke.
Han er 12 uger, blanding af huskat og norsk skovkat, og meget sød og kærlig. Vi fik ham "smidt" i nakken af en familie der havde ham tilbage som den sidste. Hans søskende var flyttet hjemmefra så jeg kan ikke sige om han var den lille i flokken, men han virker ikke på nogen måde som om han ikke har det godt eller mistrives.
Dem han boede hos virkede ikke som om de gik specielt op i det, og det var bare deres hunkat der tilfaældigvis havde fået et kuld. Derfor fik jeg heller ikke helt klart svar på om han var bakketrænet, men at "han vist bare ordnede det udenfor".
Er det overhovedet normalt at man lukker killingerne ud hele dagen når de er så små??
Set i bagklogskabens lys skulle der nok ha været nogle alarmklokker der ringede, men nu er han her i hvert fald og vil meget nødig af med ham igen. Men hvordan får jeg ham til at gå på bakken??
Jeg har lagt noget af hans afføring op i bakken, og noget af det køkkenrulle jeg har tørret urin op med, så han kan lugte at det er der det skal foregå. Men ikke desto mindre går det ud over både potteplanter og vores seng. Når vi sætter ham op i bakken efter leg, mad og søvn virker han som om han ikke aner hvad den skal bruges til. Vi har ikke haft ham ude endnu og der går nok også nogle uger endnu inden han kommer det - så vi ved ikke hvordan det er når han er ude, men hvis han er inde om natten skal han jo stadig have mulighed for at gå på bakken.
Vi er desperate efter at få problemet løst da vi absolut ikke kan leve med det som det er lige nu. Håber I kan hjælpe!
dec 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 4
Selvom jeg har gået og spekuleret meget over det, er trods alt glad for at det er os der har fået ham. Vi har lidt mere overskud til ham end f.x. en børnefamilie. Håber det kan lykkes.
Der kommer nok flere spørgsmål fra min side efterhånden som tiden skrider frem.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
går ud fra du har kattebakken på toilette som de fleste mennesker har?
De gange jeg har fået kat hjem har jeg simpelthen sat dem op i katte bakken med det samme... Måske holde katten derude et par timer så den ved hvor det er... Aldrig haft uheld
Bakketræning af killing