{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Klikkertræning - update ... {{forumTopicSubject}}

Her kommer simpelthen lige en lille update på mig og Asti's nye hobby smiley
Jeg startede klikkertræningen for godt 2 uger siden , jeg har købt bogen 'træn din kat' Af Maiken Lysholm Sten som jeg i øvrigt har fundet rigtig brugbar .
Jeg kan kun sige at jeg er meget imponeret over resultatet med min kat efter træningen er begyndt - hun er blevet en helt anden , vi har fået et helt andet bånd til hinanden så hun er nu for alvor blevet 'mors' mis smiley

Jeg har fået vænnet hende af med at flyve på en når man nusser hende , hun var slem til før at hvis man lå og nussede en og hun spant og nød det - ja så ku hun finde på at flyve på en , nok mest på grund af stor glædes energi ku jeg forestille mig .

Derudover har jeg allerede nu fået lært hende et par tricks , hun er blevet helt cool til at give pote nu og jeg har lært hende at lave ' high 5 ' (:

Jeg kan stærkt anbefale klikkertræningen , den har god effekt på katten , jeg tror især det har været godt til min kat eftersom hun er indekat så hun nu bliver stimuleret fuldt ud !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning - update ...
  • #1   30. maj 2010 Ja kliktræning er en rigtig hyggelig måde at være sammen med sin kat på smiley

• #2   30. maj 2010 Ja lise det er helt fantastisk smiley Og hun elsker det bare det stråler bare ud a hende smiley

• mathilde G
    mathilde G Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   30. maj 2010 Jeg har også købt bogen... Min "bette Åge" reagere også super godt på træningen. Vi har kun haft han i 14 dag en startede med det dagen vi fik ham hjem.

Min kan nu sitte på komando og snart bakke. Det er næsten umulig at træne tricks med hunden. Men man kan se han nyder det.

Jeg er overbevist om at det hele gør det meget lettere at have kat på denne måde. Igår blev han lukket ud for 2. gang. De gik så godt at han gi med på gå turen da hunden skulle luftes. Han ko, hver gang jeg kaldte.... er overbevist om at de havde han ikke glort hvis ikke han fik noget ud af at komme.

Før klikkertræning er brugbar kræver det en madglad kat...

Hold mig opdateret om hvad i får lavet af nye ting. Det er sjovt at følge med i...

• #4   30. maj 2010 Hehe , Jamen Asti har lært 'giv pote' , 'high 5' 'sidde på bagben' og så kommer hun når jeg kalder , og kan allerede nu få hende næsten hvor hen jeg vil ved at pege på stedet smiley

De fleste katte er madglade , hvis det handler om en yderst delikat godbid som den nærmest vil slå i hjel for - så det er bare med at finde liige det katten kan lide smiley

• mathilde G
    mathilde G Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   30. maj 2010 Den kat jeg har fået er valg ud på baggrund af at han vil gøre alt for mad... Jeg er i øjeblikket ved at tage en klikkeruddannelse hos Hund og Træning.

Han fodres "altid" fra et "fond board" eller fra min hånd. Han er vedvarende i alt hvad jeg laver med ham, det er lige før han er lettere at træne med end hunden.

Jeg nyder at arbejde med ham... Man kommer i så godt humør.

• #6   31. maj 2010 ja det er ren temptation og træne med sin misser smiley Havde aldrig troet jeg skulle gøre det , men hold da op hvor kan jeg mærke at hun bliver stimuleret nu smiley

• #7   9. jun 2010 ja jeg er også gået igang med klik træning af mille, og vi har næsten lært at side på komando nu. hvornår skal man begynde at sige det til hende uden klik og belønning og det bare er noget hun kan. vi startede på det igår så ved godt jeg er lidt tidligt ude smiley men ja en hel ny verden

kuns

mille og andela

• #8   15. jun 2010 har to katte, den ene meget mad glad, den anden bestemt ikke, så med min madglade fidel træner jeg target med hans hverdags foder, startede med henblik på at han skulle tabe sig, så vi kunne få motion mens han spiste ved at jeg flytter target og ber ham tænke smiley

den anden lærte også at sætte snuden på target, men her er det en laser pind han får lov at fise efter nogle sekunder som belønning smiley så laseren er en langsommere måde, og han er ikke ligeså iherdig for at gå til target som den madglade - men han ved udemærket hvordan han får laser plet igen smiley

• #9   22. jun 2010 Julie H
    Der lyder jo helt enormt super!
    Jeg begynder også snart at træne Picasso. Håber det vil knytte os som det har knyttet dig og din mis smiley

• #10   14. jul 2010 Sikke en dejlig tråd at logge ind og læse:-)

Hvis I løber ind i spørgsmål eller andet om træning af katte, så kan I altid skrive til mig på nemokat@email.dk

Jeg har også en artikeldatabase om træning af katte på nettet, som gradvis bygges ud.

Dejligt at læse om jeres gode erfaringer. mange adfærdproblemer skyldes kedsomhed, og mine klikkertrænede katte får jeg også mange kommentarer på - fordi de er så glade for mennesker:-) Det skyldes træningen - det knytter bånd

KH Helle

• #11   14. jul 2010 Matilde G: Vi går på samme skole så:-) Jeg tager adfærdsuddannelsen der, men har trænet katte i 5-6 år nu, så det er hundelen jeg mangler.

Mine katte arbejder skam uden mad som belønning - jeg overføre værdien fra maden til det at træne - 3 ud af mine 5 nuværende kan trænes uden brug af mad som belønning. Det er muligt med katte også - der er blot ingen tradition for det I DK - men det er vi nogle, der arbejder på at vende:-)

Det kunne være du skulle med på et af mine kommende hold for katte i fremtiden:-)

Du kan finde min hjemmeside og katteartiklerne via min profil, hvis du er nysgerrig

KH Helle

Kommentér på:
Klikkertræning - update ...

Annonce