Inde killing er ulykkelig ? Inde killing er ulykkelig ?
Hej jeg er en pige der bor i lejlighed med min kærste og har den dejligste lille maine coon killing, desværre har jeg store problemer med at hun miaver meget højt, det er noget nyt hun er begyndt på når at hun er alene, vi har problemer med klager og aner ikke hvad vi skal gøre. Der er aldrig noget med hende når at vi er hjemme, så længe vi er i samme rum som hende, hun er utrolig social, og vil gerne lege, kæle og have opmærksomhed hele tiden. vi har en idé om at det kan være fordi vi ikke er særlig meget hjemme pt. da det jo er sommer og vi er udenfor hele tiden, vi bor midt inde i byen så vi kan jo ikke rigtig tage hende med ud. Jeg ber jer om hjælp og gode råd, da jeg vil være knust over at skulle af med hende.
Med venlig og bekymrede hilsner Nanna
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 117
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hun er væk fra sine vante omgivelser, sin mor og sine søskende, og for at sætte prikken over i'et er I heller ikke hos hende. Hvor kan I nænne det.
Jeg har aldrig og kommer aldrig til at sælge en killing som single-kat, og den holdning har heldigvis de fleste opdrættere.
Alle katte, men især Maine Coon'en har brug for en artsfælle.
De senere års adfærdsforskning har afsløret katten som et meget socialt dyr, og mange dyrlæger anbefaler da også, at man ikke kun har én, men to eller flere katte.
Uanset hvor meget tid, man bruger på sin kat, kan man ikke erstatte selskabet af en anden kat. Ofte er man på arbejde om dagen, har travlt, når man kommer hjem med madlavning og måske børn, skal se TV, måske en tur i byen og om natten helst sove i fred og ro. Hvor meget reel tid er der så til katten? Man deler ikke dens opmærksomhed og kærlighed med en anden kat, men får tværtimod dobbelt så meget, ti gange så mange sjove oplevelser og sidst, men ikke mindst: Man kan gå hjemmefra med god samvittighed.
Og under alle omstændigheder: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret!
maj 2007
Huskatte og MCO'er går fint i spænd sammen, og markedet bugner af pragtfulde killinger, der søger nye hjem.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg mener, at det bedste er, at killingen får et nyt kærligt og stabilt hjem (få hende neutraliseret inden videreformidling).
Indekatte kræver meget, og det duer ikke at lade en killing være så meget alene i en lejlighed
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Nej, der er ingen garanti og facit liste, men sådan er det nu engang med dyr
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
. Vil bestemt oveveje en killing til,
vil dog ikke oveveje at sælge hende igen,
mener at hun har det godt udover at hun pt. er ensom,
og kan garanterre at hun er i gode hænder, og jeg elsker hende over alt på jorden. Er desværre bare kun vant til at håndterre udekatte, som ikke har problemer med at være alene hvis man tager et smut på stranden. Kommer fra en stor gård ude på landet hvor at alle dyr var ude, og kun ville være inde om natten. Så det hele er lidt uvant
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 78
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 27
maj 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
maj 2007
Katten vænner sig ikke til det, men affinder sig hen ad vejen med det, og det er en helt anden sag.
Her drejer det sig tilmed om en lille killing, der er kommet væk fra sine vante omgivelser, sin mor og sine søskende, og så lader dens nye familie den oven i købet være alt, alt for meget alene, ikke af nød, men fordi de vil ud og nyde det gode vejr :-((
Et dyr er ikke noget, man anskaffer sig og kun tager sig af, når man har tid og lyst. Så vil et tøjdyr være at anbefale i stedet.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
Det koster ikke ret meget mere om måneden tro mig er på SU så ved hvad jeg snakker om
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 27
Inde killing er ulykkelig ?