910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !! 2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !!

Hej derude.

Jeg har 2 hunkatte som skal sættes sammen, men jeg vil høre fra jer, hvordan i vil anbefale at man gør det.
Vi havde en hunkat på 8 måneder, og fik en hunkat mere på ca 2 år. Internatet sagde at det kunne man sagtens, man skulle bare følge et stykke papir hvorpå der stod:
"Den nye kat skal være i et lille rum, med døren på klem, så kattene kan se hinanden, men ikk røre hinanden. Det var ca. 2-3 uger og så er de venner."
Hvad siger i til det, og er der andet i vil anbefale...?
Og nu har hun været lukket inde i næsten 3 dage, og hun vil ud.. Men hende "den gamle" hvæser bare og vil ikke flytte sig fra sofaen.. Ikk engang for at spise..
Så Please, HJÆLP os..

Hiilsen den fortvivlede Janne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !!
  • #1   6. maj 2009 To så gamle katte kan være lidt sværere at sætte sammen end killinger. Så i skal væbne jer med god tålmodighed.

Det er helt naturligt at hvæse, slå ud og være gal på den anden. De skal lige se hinanden an, inden de mener faren er ovre.
    Jeg ville lukke dem i samme rum, lad dem helt selv styre det, ikke noget med at tvinge dem sammen, og ikke noget med at skille dem ad. De skal sætte hinanden på plads, og finde et hieraki. Jeres gamle mis (den som har boet der længst) skal jo forsvare sit hjem, hvor den anden skal finde sin plads.
    Skil dem KUN ad hvis de slås MEGET voldsomt, altså hårtotter som ryger og de bider til blods, så skal de naturligvis ikke sammen, men det tror jeg ikke.

Er de steriliserede??

Held og lykke med det, og skriv endelig hvordan det går, og hvis der er spørgsmål.

• #3   6. maj 2009 Jeg vil nu sige at med de fleste af mine katte har jeg brugt internatets metode, og det er gået superfint, netop fordi de "gamle" lige kan se den nye an, uden at nogen føler sig klemt eller truet, det vigtige er bare at det er den nye der er lukket inde i et værelse, og den gamle kan gå frit...og når de så begynder at virke interesserede (evt ligeglade) med hinanden, så kan man åbne døren og lade dem mødes rigtigt smiley

Jeg har 7 katte nu, og bortset fra Sphynxen som absolut ikke ville isoleres og gik direkte ind og hævdede sig, så har jeg brugt den metode altid smiley

• #4   6. maj 2009 Ja de er begge steriliseret smiley Jeg synes også det er synd at den nye (Ea) skal være lukket inde, for hun vil så gerne ud. Men er også bange for at den anden (Snuske) vil flyve lige i flæsket på Ea. De sagde at alle katte kan blive venner, men at det kan tage en måned før de accepterer hinanden, og jeg ville da synes det var lidt træls at skulle have en kat på badeværelset i en måned. Men jeg skal da foreslå manden derhjemme, at vi skal prøve bare at åbne døren, og se hvad der sker..

• #5   6. maj 2009 jeg tager af og til en voksen ind i min flok, jeg lukker ingen fra, men lader transportkassen stå på gulvet midt i stuen og lader den stå nogle dage....nu er min flok jo vant til at der kommer nye dyr til, så de er total ligeglade, den nye derimod kan godt være noget reserveret i starten indtil den finder ud af at de andre er fredelige.

held og lykke med sammenføringen

• #6   6. maj 2009 Vi havde en episode i går, hvor vil satte Snuske (hende vi havde før) i snor, hvor stilte hende i samme rum som Ea. Og Snuske var meget gal, og efter at have hvæset i et par minutter, ville hun springe på Ea, (men snoren hindrede det). Vi jo ikke have at der skal ske mine 2 katte noget.. smiley

• #7   6. maj 2009 Hvad jeg kan fornemme, så er det min "gamle" kat/killing, som er den stride af de 2. Men hun boede sammen med 7 katte før hun kom til os, så vi tænkte at hun måske ville have nemt ved at møde Ea. Snuske fik vi i Januar, så det er jo ikke så lang tid siden, at hun har være sammen med andre katte..

• #8   6. maj 2009 det er altså helt normalt, at hun vil "fare i flæsket". Den nye tilkommer skal nok flytte sig inden hun bliver ramt af en klo. Det som Ea vil fortælle, er "flyt dig fra mig, og kom ikke tæt på mig igen".
    Det kan også være Ea jagter hende en lille smule, men så længe der ikke sker mere der, skal du bare lade dem være.'

Print evt denne tråd ud, og lad din kæreste læse den selv, så kan han måske nemmere se det.

Jeg synes også det er synd hun skal sidde på et badeværelse en mdr. Det ville jeg godt nok ikke nænne.

• #9   6. maj 2009 Nej sorry. Jeg byttede lidt rundt på Snuske og Ea, så når du læser, så bytter du lige Ea ud med Snuske, ikk?? smiley UPS!

• #10   6. maj 2009 Hehe, jeg tænkte nok at du mente Snuske :P. Men jo, jeg vil vise den her tråd til ham, når jeg kommer hjem. smiley

• #11   6. maj 2009 HAHA.... Ja godt gået af mig!! Men godt du forstod smiley

• #12   6. maj 2009 nine 2 katte var heler ik glade for inanden i starten med det gik over efter 3 uger nu er de bare bedste venner lad dem få noget tid... den slags tager bare lang tid når det er katte der er med og gøre..

held og lykke

Mvh

• #13   6. maj 2009 Har selv lige prøvet det samme. Skulle flytte sammen med min kæreste og har selv en kat på halvandet år på det tidspunkt og hans kat var lidt under et år.. De første dage hvæsede min kat af den lille og ville ikk have den i nærheden. Og jeg gik i panik hver gang de skulle til at slås men der sagde min kæreste at det måtte jeg ikke, de skulle lige sætte hinanden på plads og sådan.. Det har de så fået lov til og nu kan de ikk undvære hinanden. Så det KAN lade sig gøre. med lidt tålmodighed:)

Held og lykke

• #14   6. maj 2009 EN LILLE OPDATERING:

Jeg har åbnet døren, så de kan komme ind til hinanden nu... De hvæser lidt af hinanden, men de kan ligge i hver sin ende af sofaen, uden at sige noget... Så jeg tror da at det er fremskrid smiley
    Siger mange tak for jeres råd smiley

Kommentér på:
2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !!

Annonce