2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !! 2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !!
Hej derude.
Jeg har 2 hunkatte som skal sættes sammen, men jeg vil høre fra jer, hvordan i vil anbefale at man gør det.
Vi havde en hunkat på 8 måneder, og fik en hunkat mere på ca 2 år. Internatet sagde at det kunne man sagtens, man skulle bare følge et stykke papir hvorpå der stod:
"Den nye kat skal være i et lille rum, med døren på klem, så kattene kan se hinanden, men ikk røre hinanden. Det var ca. 2-3 uger og så er de venner."
Hvad siger i til det, og er der andet i vil anbefale...?
Og nu har hun været lukket inde i næsten 3 dage, og hun vil ud.. Men hende "den gamle" hvæser bare og vil ikke flytte sig fra sofaen.. Ikk engang for at spise..
Så Please, HJÆLP os..
Hiilsen den fortvivlede Janne
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Det er helt naturligt at hvæse, slå ud og være gal på den anden. De skal lige se hinanden an, inden de mener faren er ovre.
Jeg ville lukke dem i samme rum, lad dem helt selv styre det, ikke noget med at tvinge dem sammen, og ikke noget med at skille dem ad. De skal sætte hinanden på plads, og finde et hieraki. Jeres gamle mis (den som har boet der længst) skal jo forsvare sit hjem, hvor den anden skal finde sin plads.
Skil dem KUN ad hvis de slås MEGET voldsomt, altså hårtotter som ryger og de bider til blods, så skal de naturligvis ikke sammen, men det tror jeg ikke.
Er de steriliserede??
Held og lykke med det, og skriv endelig hvordan det går, og hvis der er spørgsmål.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
Jeg har 7 katte nu, og bortset fra Sphynxen som absolut ikke ville isoleres og gik direkte ind og hævdede sig, så har jeg brugt den metode altid
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 134
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
held og lykke med sammenføringen
jan 2009
jan 2009
nov 2007
Det kan også være Ea jagter hende en lille smule, men så længe der ikke sker mere der, skal du bare lade dem være.'
Print evt denne tråd ud, og lad din kæreste læse den selv, så kan han måske nemmere se det.
Jeg synes også det er synd hun skal sidde på et badeværelse en mdr. Det ville jeg godt nok ikke nænne.
nov 2007
jan 2009
nov 2007
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 73
held og lykke
Mvh
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 223
Held og lykke
jan 2009
Jeg har åbnet døren, så de kan komme ind til hinanden nu... De hvæser lidt af hinanden, men de kan ligge i hver sin ende af sofaen, uden at sige noget... Så jeg tror da at det er fremskrid
Siger mange tak for jeres råd
2 katte skal sættes sammen - HJÆLP !!