186 visninger
|
Oprettet:
Min kat ælter overalt {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har fået en kat på ca 2 år, som ælter overalt, altså virkelig overalt, hvor den er. Tæpper, tøj møbler, mennesker osv
Jeg kender godt til hvorfor hun gør det og ved at det er helt naturlig adfærd. Spørgsmålet er om jeg kan afvænne det og hvis ja, hvordan gør jeg så? Det er ret bekosteligt for møbler, tøj osv, da hun jo bruger kløerne
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.116
Vær ikke for hysterisk med rengøring af bakkes, fjern klumper og er der noget på kanterne, kan det tages med en vådserviet ( baby) bundskift ikke kattebakken, med mindre den lugter slemt, feks. Efter dårlig mave, men igen katten føler tryghed når den kan dufte sig selv.
Hvis den ikke direkte krasser i noget, så lad den fortsætte, læg et tæppe eller lignende de steder hvor den helst opholder sig.
Jeg havde en kat som kradsede rundt i kanten på min box madras, da dækkede jeg den med voksdug, måske ikke det smukkeste, men madrassen fik fred.
Røde som jeg har tilbage har forsøgt sig med min læder sofa, men et par tæpper over armlænene stoppede det, og han vil kun ligge i sofaen, med et tæppe under sig.
Min datters nyeste kat, kradsede over alt, også på træmøblerne, selvom hun havde flere steder til krads, men han var ikke tilfreds, men da min gamle kat, ikke længere brugte mit krassetræ, men kun vil krasse på måtter, så fik min datter træet, og nu krasser den lille kun i det.
Til gengæld har Røde kras set adskillige vandrette krasse dimser ihjel, han er den kat som har ødelagt mest, af de katte jeg har haft, han slider dem op.
Håber der er noget du kan bruge, katte er så forskellige, men du kan ikke bare vende dem af med noget, uden at have et alternativ, du gør bare katten stresset og du må altid regne med, at en kat kan koste på krasse konto’et.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 741 Katte: 13 Emner: 709 Svar: 7.984
men de har hver deres eget tæppe/trøje som de bruger. Det er bare vigtig at den ligger et sted hvor de kan komme til det, efter behov. Har bla et par tæpper liggende i sofaen som de bruger netop til dette
det samme på 1 sal
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 802 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.275
Min kat ælter overalt