Uldsutteri Uldsutteri
Hej.
Min kat lider rigtigt meget af uldsutteri. Jeg har flere gange med aftale fra dyrlægen prøvet forskelligt fiberrigt foder. Dette har ikke virket.
Hun gør det lige så snart man kæler med hende. Sutter i mit hår eller det tøj jeg har på. Det efterlader små huller i mit tøj, og dyrlægen siger det ikke er godt, at hun får tøjfibre ned i tarmen. Jeg prøver at aflede hende, men det hjælper ikke. Hun er nærmest desperat for at få lov at sutte på noget.
Nogen gode ideer til hvordan jeg kan vende hende af med det. Hun er 2 år og er blevet taget fra moren alt for tidligt (8 uger) hvilket dyrlægen mener er grunden til hun har den mani.
Håber på godt råd der kan afhjælpe dette??
dec 2004
Følger: 247 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.131
Og nej det var ikke kun uld og han gnavede lige så meget som han suttede, der kunne ikke være nogen form for kattelegetøj fremme, puder tæpper, sko, overtøj Ja når noget blev gemt godt væk, så fandt han noget andet.
Min datters kaninskindsjakke var højt elsket, han har klaret, at hoppe ca 1 1/2m op ad et skab, for at hænge i den i tænderne, og han ville ikke slippe
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.002
men hver gang har de fået deres egen sutteklud, og så holder de sig ofte til den
prøv at find noget som ikke afgiver for meget
Herman gør det også. han sutter mest på sin orm (et lille tøjdyr) og så gør han det ved tæpperne i sofaen - dog gør han bare som om han gør det her.
han er så fundet som ca 5 uger uden mor og søskene
Kisse fandt jeg som 8 uger. Hun gjorde det i første vel 3 år, men så lige pludselig i forbindelse med at hun var i kattepension ja så holdt hun op
Har haft en Pjevs som altid suttede på øreringe. Lige til han blev aflivet som 14 årige
har aldrig haft problemer med at de har haft problemer af det. oftes gør de det når de er trætte
men mit råd vil være at du må finde en sutteklud til hende som kan gøre hende tryg
for det hele drejer sig om tryghed.
det med foder er ikke noget som jeg har hørt, andet end det måske kan virke på nogen hvis de mangler fibere.
men oftes er sutteri mangle på tryghed pga de er kommet for tidligt fra morkatten
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 804 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.704
Min Pippi kan også indimellem finde på at sutte på tæpper, når hun er mega kælen. Ikke ofte og ikke længe, men hun er også enekilling og flasket op.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Værd at prøve om noget der beroliger kan hjælpe
Kalm
zylkene
Nervosyl
Anxitane
colostrum
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.131
okt 2018
Følger: 24 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 6
Har forsøgt at give hende en sutteklud men det vil hun ikke have. Det skal være det tøj man har på eller den dyne man ligger med
Uldsutteri