{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Killinge øvelser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing på knap 8 uger.

Vil høre om hvornår det er på tide at man lærer den at gå i kattebakken og hvordan lærer jeg den det?

Og hva er en god ting at man lærer den inden den kommer hjemmefra og hva er ikke godt at lære den?

At den ikke må gå på bordet, syntes jeg er en god ide at lære den, men ud over det kan jeg altså ikke finde ud af hva der er godt at den lærer...

Nogen forslag?
Og gerne med en beskrivelse af hvordan og hvorfer

På forhånd tak :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killinge øvelser
  • #2   12. maj 2008 hejsa og tak for svar.
    Nu har jeg, som sagt lige fået den hjem og jeg ved ik hva den kan eller hva den SKAL ku kan, for den sags skyld...

Killingen går rundt i hele mit hus og jeg har ikke lavet begrænsninger for den..

Nu skriver jeg at den går rundt i hele mit hus, men det er så ikke HELT sandt. Den går faktisk ik så meget rundt. Den sadder mest stille og går ik så langt..

Tippy tager sig af den, skønt det ikke er hendes, da Frejas interesse ikke er stor
    (Kæft jeg glæder mig til at ta den til dyrelæge i morgen)

Tippy har lige for et øjeblik siden slæbt den ud i bryggerset, hvor jeg reelt set har min "kravlegård" til den. Sidder lige og tænker på at jeg må derud og ha bredt tæpper ud , da det hun er beton den kan gå på derude...

Og nej det er ikke der den ligger. Jeg har et kattemiljø derude, som Tippy slæber den op i og putter sig med den...

• #3   16. maj 2008 Killingen er kommet alt for tidligt hjemmefra, hvis du har købt/fået den og ikke selv har moren. Ingen killinger burde forlade deres mor før de er 12 uger gamle, før det er de simpelthen ikke færdig med at lære de sociale egenskaber af at være kat.
    Men det er godt at du har andre katte den kan lærer katteadfærd af. Mine killinger lærer i forbindelse med introduktionen til fast føde, ca. 4 uger gamle, at blive renlige. I praksis drejer det sig om at killingen kun kan opholde sig på et forholdvist lille område med en eller flere kattebakker indtil, at den er renlig.

Det er godt at tage killingen op, at nusse og kæle med den, så den bliver tidllidsfuld og glad for mennesker. Lær den at man gerne må håndtere den, kigge tænder, klippe klør etc.
    Alt hvad du gerne ville kunne med den som voksen skal lærer nu, men som regel starter vi en del før, faktisk fra de er født med at håndtere dem og gradvist fremad, når de har alderen, så vænner vi dem til forskellige ting.

Tag til dyrlægen og så sørg for den bliver vaccineret og efter behov orme/loppekur, sørg for at den også bliver neutraliseret/kastreret inden den er 6 måneder og i samme ombæring få den chipmærket/øretatoveret.

• #4   17. maj 2008 Sofie jeg ville ønske atjeg ku gøre alt det du der snakker om, men det kan jeg desværre ikke gøre mere :0(

skal lige sigeds at den ikke var taget fra sin mor. Jeg ville ALDRIG købe en killing der kun var 8 uger..

Freja er dens mor, men hun mistede interessen for den ganske kort tid efter de 2 første var døde (se mit fotoalbum). Men det var så, så heldigt at Tippy lige havde fået killinger også, så den blev lagt derned til hende i stedet og hun tog sig kærligt af den med det samme (har jeg fået fortalt).

Jeg har været i den ulykkelige situation at jeg var nød til at få passet mine katte, desværre og der de blev passet fødte begge mine hunkatte..

Men da jeg fik dem hjem var de alle i en forfærdelig stand :0(
    Og da jeg var nede ved dyrelægen med den lille killing, som var den eneste der var tilbage, så dr. dyr bare på den og sagde at den sku aflives og det var vel og mærke INDEN hun havde haft den i hænderne.

Hun tog den dog i hænderne og konstaterede at den havde
    KRONISK
    - øjenbetændelse
    - bihulebetændelse
    - diare
    Der ud over var den MEGET afmarget.
    Du ved jo nok selv hva enkilling i den alder (8 uger) skal veje..
    Hold godt fast. Den vejede 372 g
    Og killingen var nærmest SORT i hele pelsen og hoved af lopper og loppeæg og alle mine katte måtte vaskes 2 gange da de STANK og vandet var GULT da jeg skyllede dem første gang.

Mad og vandskålene var direkte vamlle at se på.
    Det værste var dog vandskålen og når jeg tænker på at det er jo deres vigtigste overlevelsekilde ja så har jeg sku let ved at forstå at mine første 2 killinger var gået til ca 1-2 uger efter de var født...

Jeg var grædefærdig siger jeg. HELE den aften sad jeg bare og grød og hver gang nogen spurte ind til den, ja så løb tåerne bare ned af kinderne på mig og jeg er ellers ik sart og der skal en del til at få mig til at græde. Ik engang da min storebror døde for mange år siden græd jeg, men det skyltes nu at jeg syntes at han var et værre fjols, men det er en anden historie..

Og det var heller ik fordi at jeg holdte af killingen, for havde jo kun haft den weekenden over så jeg havde jo ingen forhold til den, men det var fordi at jeg tænkte på alle de lidelser den havde været igennem...

Jeg følte mig skyldig i det selv, da jeg jo selv havde været dernede flere gange og set de omgivelser de havde været under og jeg HADER mig selv for at jeg ikke tog alle de advarsler til mig, for jeg siger der, der var mange...

Flere har sagt til mig at jeg ik skal føle den skyldfølelse da jeg jo gjorde hva jeg mente hva der var bedst for mine katte og de havde jo 15 katte selv og havde haft flere kuld killinger, så jeg tænkte at de jo vidste hva de havde med at gøre...

U_ha jeg får det helt dårligt igen ved at fortælle om det... :0(

• #5   17. maj 2008 Jeg er ked af killingen måtte aflives, men det lyder til at have været det mest humane at gøre. Det er frygteligt at folk man stoler på til at passe ens katte og killinger, kan skuffe så grelt.
    Det viser at man må sørge for at udvælge meget nøje, de mennesker der skal varetage ens dyrs bedste tarv, som sagt gør det mig meget ondt og jeg håber det bedste for dine katte fremover.

• #6   17. maj 2008 Tak for det Sophie..
    Mine katte virker ik, som om de hat taget yderligere skade heldigvis :0)

Men du kan tro jeg er blevet klogere og mine katte vil ALDRIG komme til at blive udsat for at sku passes af fremmede jeg ikke kender mere...

Kommentér på:
Killinge øvelser

Annonce