{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

hamster/kat - hurtigere end jeg troede {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Ville lige give et eksempel på at katte faktisk KAN være ret så lydige selvom den største fortjeneste for dem ligger i at være ulydige...

Jeg er lige flyttet sammen med en veninde i en dejlig stor 4 værelseslejlighed (havde kun 24 m2 før til mig, Charlie og hunden) og reglerne for dyrene var simple: IKKE går på spisebord og køkkenbord - noget Charlie allerede ved han ikke må og heller ikke vil gøre selvom der var alverdens dejlige mad deroppe - og så måtte Charlie heller ikke gå ind på min roomies værelse, da hun har 5 hamstere der går i et akvarie uden top der står på gulvet.

Nå, men min veninde glemmer selvfølgelig at lukke for døren og hvad ser vi? Charlie med rumpen i vejret og en pote nede ved hamsterne der står på bagbenene for at se hvad det nu kan være - jeg får et chock (veninden er jo glad for de små kræ) og siger/råber "CHarlie NEJ" hvilket får ham til at flygte i vild panik ind under sengen (jeg hæver ellers ALDRIG stemmen overfor ham og han forstår udemærket en almindelig stemmeføring). Jeg behersker mig og går ind til sengen og siger igen i et noget roligere tonefald "Charlie, nej" og han går væk fra sengen og hen midt i rummet - igen siger jeg "Charlie nej" (også i et roligt tonefald) og han render ud og idet han krydser døråbningen siger jeg "dyyyygtiiiiiiig".

jeg snakker med veninden og vi bliver enige om at han jo skal lære ikke at gå derind for døren vil som sagt ikke altid være lukket (pga glemsomhed) så vi lod døren stå åben og to min senere lusker CHarlie igen hen til døren og står og kigger ind på hamstrene der stadig mosler rundt udenfor- en lille forsigtig pote træder over dørtrinet og jeg siger "Charlie nej", han bakker tilbage og får ros, kigger lidt mere på dem og beslutter sig for at gå ind og sove et par timer. Nu er der så gået 4 dage og døren har da været åben mange gange, men Charlie går ikke ind, han står måske og kigger, men går så sin vej igen...

Havde ikke troet at det vile gå SÅ hurtigt - især ikke når man tænker på at Charlie har været udekt og en rigtig god musefanger og at han er åp slankekur og derfor evigt sulten!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hamster/kat - hurtigere end jeg troede
  • #1   4. maj 2008 Uhh jeg ville alligevel ikke stole på ham .

• #2   4. maj 2008 døren er heller ikke åben hvis der ikke er nogen i nærheden og lige mht Charlie så stoler jeg faktisk på ham - når Chanel kommer hjem så skal der selvfølgelig andre boller på suppen - hun kan ikke lære at forstå et "nej" og skal derfor læres op på en anden måde, men det skal nok komme - dog ikke så meget at jeg kommer til at stole på hende 99,9 % ligesom Charlie

• #3   8. maj 2008 flot! Og du har endda brugt positiv/negatov forstærkning, som de hedder på den rigtige måde. Du burde træne din kat mere. I kunne komme langt. Tjek eventuelt emo i min profil. Han er lydighedskat:-)

• #4   8. maj 2008 hehe det er skam heller ikke det eneste han kan smiley (se evt. min profil - der er et udpluk af det han kan)

Jeg lavede en lille film her den anden dag hvor jeg får ham til at sidde pænt, give high five og lægge sig ned (han er dog ikke så god til high five, da der liiige kom en godbid frem - så mister han koncentrationen fuldstændig og poterne flagrer rundt), men jeg tror den er for stor til at lægge herind (mener det er 16 Mb den er) så kan desværre ikke vise den

har aldrig hørt om en lydighedskat før - har du evt. et link?

• #5   12. jan 2009 Er da flot kalret af din kat. Dog ville jeg ikke stole på det. Har selv mistet mit hamster fordi min kat havde sine klør lidt langt fremme.... Desværre ikke så meget at gøre ved, ligger jo til deres natur så... så kan jeg jo ikke bebræde dem...men da synd alligevel. og blev selv nød til at aflive hamsteret bagefter. ikke lige det jeg var mest glad for.

• #6   13. jan 2009 Der er også lukket godt og grunigt af ind til hamsteret så kattene ikke kan komme til smiley

• #7   13. jan 2009 Christina lyder som en god ide. er alligevel ik så sjovt at sgu ud og aflive dem bagefter. Jeg havde for en gang skyld gået tidligt i seng, og lagt mig og sov næsten, også hørte jeg et ordentlig piv fra rummet ved siden af, plejer normalt ellers at havde døren lukket når jeg ikke er hjemme og når jeg går i seng, men havde jeg desværre glemt. Så kom ind til et kedeligt synd med et lille stakkels hamster der bløte ud af næsen, og fniste noget så grusomt. Den lille stakkel...

Nu har vi så fået kanin istedet. og der er jeg godt nok god til at huske at få lukket døren, for en kanin tror jeg sgu ikke jeg selv ville kunne tage livet af. Heldgivis er min kat også bange for den kanin, han tør ikke røre den, men jo ikke nogle garenti at det ikke kommer en dag.

Kommentér på:
hamster/kat - hurtigere end jeg troede

Annonce