aktivering af "damp" kat? {{forumTopicSubject}}
vi har 2 katte, molly på snart 8 år og Tiger på 5 år. De er ikke just bedste venner og vi har haft en kamp de sidste 5 år med dem og haft både medicin og adfærdsterapi ind over.
et stort problem er at vores mindste, Tiger har et KÆMPE aktivitets niveau selvom hun har adgang til udeliv 24-7 pt.
Vi står og skal til at hegne vores have ind her til efteråret og vi tænker der vil komme en negativ reaktion fra Tiger når hun får indskrænket sit territorium.
så jeg tænker vi skal have taget fat om problemet en gang for alle og løsningen må være at aktivere hende mere.
selvom vi er to voksne "hænger" opgaven på mig og jeg er psykisk syg så det er ikke altid jeg er på toppen når Tiger keder sig.
Men jeg tænker lidt på at fast skema evt fordelt i flere intervaller og når hun er vågen.
har i erfaringer med sådan noget? fx klikkertræning eller almindelig leg?
De har massere af legetøj men Tiger vil ikke lege selv. Molly kan godt selv finde på at lege men får ikke lov af Tiger.
Jeg vil det bedste for mine katte og ved aktivering er en del af løsningen. Men det svært at gribe det an så det bliver en succes for vores katte og en holdbar løsning der kan for sættes.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Mht aktivering og klikkertræning - katten all have "de små grå" i sving Fodersøg (fx gem foder forskellige steder, så katten skal snuse sig frem til det), /bold/spiral (så katten skal bruge poterne til at "fange" foderet), eller råt kød (fx kyllingelår) (så katten skal arbejde med tænderne for at få mad).
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
maj 2015
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 6
Jeg tror den lille trives bedst med det som det er nu, men det går jo så ud over den ældste.
Det en svær situation.
Jeg synes det mærkeligt den lille ikke leger selv når hun nu keder sig så meget? Vi har rigtig meget legetøj.
og så Stiger hendes aktivitets niveau først når min kæreste kommer hjem. I løbet af dagen sover hun og er rolig. samme gælder for weekenden
aktivering af "damp" kat?