Hvem opdrager hvem? {{forumTopicSubject}}
Har I også nogen gange fornemmelsen af at det er katten der opdrager jer, selvom I er overbeviste om, at det er omvendt?
Min 2-årige hunkat har altid fået læst og påskrevet at man ikke går på køkkenbordet, eller borde i al almindelighed. Førhen lavede hun ofte en hel masse ballade nogle aftener og var temmelig overgearet, med det resultat at hun blev "smidt ud". Det er ikke ment som en straf, men en nødvendighed, fordi vi alle skal kunne være i huset og inventaret helst skal overleve
Nu har hun så fundet ud af at der er en "nemmere" måde, nemlig at gå på bordene. I stedet for at påkalde sig opmærksomhed ved at være vild, nøjes hun med at hoppe op på bordet, hvilket resulterer i at jeg rejser mig og råber NEJ, MIS. Uden så meget som at se i vores retning hopper hun ned fra bordet igen og går med målrettede skridt hen til døren og venter på den går op... Og så er katten ude.
Og på én eller anden måde står jeg så bagefter og føler mig en anelse fåret, for føler lidt hun bruger mine regler imod mig
Det slog mig først den anden dag, hvordan verden hang sammen og fremover vil jeg da prøve at komme hende i forkøbet. Men det er ikke noget hun gør hver aften og heller ikke på samme tidspunkt, så må se om jeg kan være mere snu end hende.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 100
maj 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 36
Så om aftenen når vi er i stuen, åbner og lukker han nok den dør 4-8 gange. Han kan slet ikke stå for hende, når hun har de bedrøvede øjne på, og skraber på vinduet med hende hvide poter i alt det mørke... Er sikker på hun griner indvendigt hver gang.
Dertil har hun opdraget os til, at hver gang hun siger et mivau, så skal hun have en godbid. - Hun siger mivau 2- 3 gange på en uge, så det er jo ikke så slemt-> Værre er at hun kun gør det om natten! Så man er altid søvndrukken og er nærmest ved at falde over hende, trappen og egne fødder, før man får fundet den pose og hun tier stille
Ignorerer man hende skubber hun døre op og i - så de larmer godt og grundig.... Så man kan ligeså godt bare reagere....
Godt vi mennesker kan opdrages.
Hvem opdrager hvem?