bade træning (øhh) bade træning (øhh)
Ja, nu er det jo fordi min Røskva på et elelr andet tidspunkt jo ikke kan undgå at komme i bad, og så tænke jeg der er nogen der har nogen gode råd de kan dele med mig mht. den blideste måde at vænne sådan en lille mis til at komme i bad?
Og om I evt kan komme med nogle råd mht Oliver, hvis forhenværende ejer når han skulle bades bare jagtede ham rundt med bruseren. Jeg forbereder alt inden jeg tager ham ud på badeværelset og han har efterhånden lært at stå pænt stille, men han miaver så man tror jeg mishandler ham..
Nogen råd, anyone?
jan 2006
Følger: 52 Følgere: 56 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 436
Når du skal bade dine dejlige misser er det vigtigt at de følger sig så trykke så mugligt. Derfor gør jeg alt klar på forhånd- shampoo, håndklæde, hårtørrer etc. Så tager jeg dem lige så stille med ind på badeværelset og tænder for brugseren så katten kan hører lyden af brugseren før den skal under den- det er mange gange lyden der gør dem bange. Så når vandet er varnt-katte kan lig vand temp. ligesom os, brugser jeg forsiktigt katten mens jeg snakker berogligen til ham- og jeg vasker ikke hans ansigt. Når jeg er færdig tørrer jeg ham enten med kun et håndklæde eller også med hårtørreren- det kommer and på om det er til show, og så får han lidt tun sådan han ikke syndes at det hele var så skidt.
Håber det kan bruges og held og lykke.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Husk at der ikke skal være fuld fart på vandstyrken, og at du skal holde bruseren helt tæt ind til kattens krop, for at få al sæben ud, og for ikke at sprøjte den i hovedet.
Katten må ikke få vand og sæbe i ører, øjne eller mund.
Snak beroligende, og fortæl den hvor god, stor og dyyygtig en misser den er. Ikke noget med at ynke, men bare snakke beroligende og sødt.
Held og lykke med det
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
mht Røskva vil jeg bare ikke give hende en skræk for at komme i bad...
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 57 Svar: 260
Så det er vores trick
bade træning (øhh)