1.222 visninger
|
Oprettet:
ude kat/inde kat.. {{forumTopicSubject}}
Hej der ude..
jeg har en lille kat på 1 år og en 1 mdr. gammel.. Som har en masse krudt hun skal af med, hvilket er dejligt... Problemet er bare at hendes løbe ture er ved at rigtig tit.. Derfor har min kæreste og jeg snakket om at gøre hende til en ude/inde kat.. men da hun kun har været ude i korte periode hvor vi har været med.. vil jeg høre om der er nogle der har forslag/gode råd til hvordan man vænner hende til at være ude i længere perioder og hvordan man lære hende at finde tilbage til vores hjem?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Tving aldrig katten til at gå ud, lad den selv bestemme, og bær den aldrig ud den skal lære hvor den kan komme ind og ud..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Vil bare lige tilføje, at det kan være en god ide at lave en kattesikker indhegning i forbindelse med huset. På profilen ser det ud til at I bor i by-område. Så alene pga. trafikfare er indhegning en god ide.
En kat der ligner en racekat, er også i større risiko for at blive taget ind af nogen - enten gode mennesker, der tror den er løbet væk, eller af væmmelige personer, der tror, de kan tjene penge på at sælge den. (øretatovering er i hvert fald et must!)
Og hvis naboer pludselig skulle få den ide at kræve, at I holder katten på jeres egen grund, så har de ret til at kræve det, så derfor synes jeg at man lige så godt, først som sidst kan lave en kattesikker indhegning.
I kan da overveje det.....
(der er mange tråde om indhegning / løbegårde - med links)
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 12
Ved at silkes far engang blev taget af en nabo der ikk kunne holde fingerne væk..han var dog også 100% ren racekat .. Så tanken har streget mig ..
jul 2012
jan 2012
Vil det sige at de gange hun har været ude da har du båret hende ud, og hun altså ikke har været gået ud af engen fri vilje??
jul 2012
jan 2012
Hvorfor have så travlt med at hun skal ud og opleve den store verden??
Det skal nok komme..
jul 2012
jan 2012
Men nogle katte går bare ikke særligt langt væk, så måske har hun det bare fint i sin lille trygge verden..
Men alt er jo så nyt for hende og verden er så stor for en lille mis, som måske hurtigt bliver bange uden for den trygge verden, så modet skal nok lige opbygges først..
Held og lykke med det, hun skal nok blive rigtig glad for det frie liv
jul 2012
dec 2006
Så hvis det er mig, der finder bortløben kat, så er chip ikke ligeså god (service) som øremærke.
Mange "almindelige mennesker" ved ikke, at katte kan være chippede, eller øretatoverede for den sags skyld. Men da øremærket er synligt, vil de fleste nok tænke, at mærket må have en betydning og så undersøge det nærmere.
jul 2012
dec 2006
Selvfølgelig bør man få tjekket for chip ved begrundet mistanke om bortløben kat. Men jeg foretrækker virkelig, at katte ikke skal transporteres nogen steder hen, for at man kan finde ud af hvem de tilhører.
Jeg er hysterisk bange for at mine katte skulle blive væk et fremmed sted, så hvis mine katte var fritløbere, ville jeg være voldsomt utryg ved tanken om, at fremmede transporterede dem til dyrlægen for at tjekke for chip. Øremærke er sagen
(jeg er rigtig træt af, at mine kattes øremærker er så utydelige, men vil ikke lægge dem i narkose bare for at få tatoveret dem op).
jul 2012
ude kat/inde kat..