3.244 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Straf kat hvordan? Straf kat hvordan?

Hej.

Vi har fået os en super skøn killing for lidt tid siden, men vi har et lille problem. Vi ved ikke hvordan vi skal 'straffe' ham, når han laver noget han ikke må.

Det er mest at han gerne vil tygge i ledninger. Vi gemmer dem væk så godt vi kan, men han finder dem alligevel frem bag ved møblerne og tygger på dem. Eller også meget gerne opladerne til vores computere og bærbare. Vi vil jo helst ikke have at han får stød, ej heller at vores ledninger bliver ødelagt.

Vi har indtil videre prøvet lidt forskellige metoder, men uden noget held. Han reagerer ikke meget på dem.

Vi har først og fremmet prøvet med et hårdt og bestemt nej. Så har vi prøvet at tage ham op, og sætte ham hen på sit kradsetræ. Rost ham når han bruger det, men han er som regel kun på det i 20 sekunders tid, og så hopper han tilbage til ledningerne. Derefter prøvede vi at hvæse af ham. Ingen reaktion. Så læste jeg man kunne give dem et lille dup på snuden, når de gjorde noget de ikke skulle. Heller ingen virkning. Vi har også prøvet at give ham noget legetøj, og prøve at køre ham træt med det. Det virker nogen gange, men som regel er han hurtigt tilbage ved ledningerne igen.

Vi har hørt om teknikker med brug af en sprøjte flaske, men er bange for at han vil blive bange for os hvis vi bruger den. Vi vil også meget nødig skulle ty til at slå ham, af samme årsag.

Nogen foreslag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Straf kat hvordan?
  • #1   14. dec 2012 Flyt ham fra ledningerne igen og igen og igen ....................... jeg har hørt at nogen har smurt camferine creme på ledningerne og det har gjort at katten holder sig væk. Det er hårdt arbejde med en lille killing smiley

• #2   14. dec 2012 Først og fremmest gem jeres ledninger væk evt i kabel skjulere. Han er killing og er ved at skifte tænder så de klør meget. En kat forstår ikke afstraffelse og den bliver kun bange og utryg ved at i gør det. For mine har det virket ved at sige bestemt nej og klappe så jeg får deres opmærksomhed. I bliver nødt til at stimulere ham meget og evt købe en killing til så han får al energien ud af kroppen. I kan evt børste hans tænder, hvis han er ved at skifte dem. Jeg mister stadig ledninger hos mig, men det er når jeg glemmer at de ligger tværs over gulvet smiley

• #3   14. dec 2012 en forstøver, og lidt vand i.
    vær gang vores har lavet noget de ikke må har du fået med den, og så siger vi samtidig pisshh. (lyden ligner lidt forstøveren)
    når de nu laver ballede laver vi den samme lyd, og det er nok.
    eller puste dem i hoved, det kan de heller ikke lide

• #4   14. dec 2012 Hvis han trænger til noget at tygge i, kan jeg anbefale Dokas tørrede fisk med kylling omkring. Dem bruger vi til vores killing, og hun elsker at gnave i dem smiley De kan købes på zooplus.

• #5   14. dec 2012 Køb naturlegetøj til ham. Det er minkhaler, kaninører m.m http://jekas.dk/Webshop/Category/4855-1-1042/

• #7   14. dec 2012 Katte skal ikke straffes!

Camilla B ** Vi vil også meget nødig skulle ty til at slå ham, af samme årsag. **

smiley Man må ALDRIG ALDRIG <b>ALDRIG</b> slå en kat! For pokker da :-O. Jeg er chokeret over, at det overhovedet kan strejfe jeres tanker. smiley

Når man har valgt at have en kat i sit hjem, må hjemmet indrettes efter at der bor en kat. Ganske som når man har små børn, må man tage sine forholdsregler og beskytte dem mod farer, og beskytte sine sarte ting mod dem. Hvad angår kabler så se denne tråd:

http://www.kattegalleri.dk/forum/traaening/101082-vigtigt

• #9   14. dec 2012 Vi bruger et bestemt nej og vandforstøver. Og så kan det virke underligt men hvis vi har sagt nej tre gange og hun stadig gør det, så giver vi timeout på badeværelset i et par minutter.. Så gider hun bare kæle efter(:

• #11   14. dec 2012 Altså det er et stort badeværelse(:
    Men det var faktisk noget jeg læste fra et link som en sendte herinde på en tidligere tråd.
    Det er MEGET sjældent at vi "straffer" for vi har givet efter på de fleste ting herhjemme, og prøver at ignorere resten så hun ikke får den opmærksomhed hun gerne vil have(:

• #12   14. dec 2012 (link fjernet)
    Under ignorer dårlig adfærd(:

Vil altså sige at det virker (:

• #14   14. dec 2012 Troede faktisk de havde styr på tingene - men så lærte jeg da noget nyt idag!

Som sagt gør vi det ikke så tit, og tror ikke vi har gjort det i over en måned eller mere, så det slutter da bare her(;

• #16   14. dec 2012 Altså jeg købte sådan nogle plasticrør til vores ledninger fra IKEA, siden har Mille ikke gidet dem(:

• #17   14. dec 2012 Arrrrgggghhhhh!!!!

IK .... og deres oldgamle hjemmestrikket uvidende råd..... Er så ked af at de vildleder folk på den måde !

Jeg har hørt at hårlak skulle smage så grimt at de stopper.

• #18   15. dec 2012 Tinka: Strejfe vores tanke? Du får det til at lyde som om det var noget vi havde tænkt os at gøre =/ Jeg har også læst at man absolut ikke skal slå en kat, og derfor har vi heller ikke gjort det. Derfor spurgte jeg også om andre råd. Formulerede det måske forkert.

Men tak for de mange råd! Vi er stadig ikke så meget for at skulle bruge den der forstøver, så vi prøver noget mere med legetøj og lege med ham. Vi har fundet et stykke legetøj han er helt vild med, og kan fornøje sig selv med i lang tid smiley Så han har tabt lidt lysten til ledningerne.

• #21   15. dec 2012 Har også taget rådet med ledningerne til mig, bare rolig smiley De har fået noget kamfer på imens vi får fat i en kabel skjuler. Den lugt bryder han sig bestemt ikke om.

• #23   15. dec 2012 Jeg siger "AH AH" og flytter katten (her har det været fordi de er hoppet op på køkkenbordet eller drillet gnaverne) Evt. er katten blevet flyttet ind i et andet rum, så den ikke får opmærksomhed ud af det.. Nu kan jeg bare sige "ah ah" og så stopper de den adfærd de er i gang med.. Og det er også selvom jeg ikke engang er i samme rum som dem, men kan høre at de er på bordet fx..

• #24   15. dec 2012 Camilla, når man overhovedet nævner det som noget, man "nødig vil ty til", så ligger det altså i formuleringen, som noget der godt kunne blive en mulighed. Så derfor blev jeg helt chokeret. Men det er kun meget glædeligt, at det var en forkert formulering, så pyt nu med det. Det lyder også til, at I nu er ved at få løst problemet på en god måde. smiley

• #25   19. dec 2012 I kan bruge en vandpistol der kan skyde langt nok til at han ikke ved hvor det kommer fra. Det er mere effektivt at han ikke ved hvorfra det kommer, så han ikke ved hvad han skal undgå, næste gang han vil lave ballade. I risikere heller ikke at han bliver bange for jer, hvis han ikke ved det er jer der sprøjter.
    Hvis han endelig ser det, så tror jeg ikke I skal være bange for at han bliver bange for jer, hvis det ikke er noget I gør særlig ofte. Min erfaring er at det højst bliver vandpistolen alene der skaber frygt, ikke den der holder den smiley

Kommentér på:
Straf kat hvordan?

Annonce