Udekat {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vi har en dejlig lille kat på lidt over 1 år, som er født i en lade/stald, hvorved jeg havde tiltænkt at gøre hende til indekat, da jeg var bange for at der skulle ske hende noget udenfor. Det var der overhovedet ingen problemer med, da hun ikke selv ønskede at være ude. Men nu - efter at have haft hende i næsten et år - har vi vurderet, at vi ikke kan underholde hende nok og hun bliver nødt til at være udenfor noget mere. Men hun tør ikke. Vi havde en kort periode i sommers, hvor hun elskede at være ude om aftenen, og hun var ude fra ca. 18 til 22, og vi kunne mærke hun elskede det. Men så skete der pludseligt noget, som har gjort, at hun ikke vil ud længere. Jeg har det rigtig dårligt med, at hun skal stå ved døren og skabe sig i 10 minutter til et kvarter, før hun kan slappe af og snuse rundt og lege. Er det virkelig den eneste måde at få hende til at være lidt ude og være aktiv på? Ved at tvinge hende? :S
Håber I kan hjælpe.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 10.085
Som jeg forstår det, sætter du hende ud og lukker døren .... og lader den være lukket, selv om hun klart kommunikerer til dig at hun ikke vil være ude - i hvert fald ikke hvis døren er lukket, så hun ikke kan komme ind i en fart.
Du skriver at der er sket noget, der gør at hun ikke vil være ude mere. Måske er der nogen, der har jagtet hende .... kan være hun har været truet på sit liv.
Lad hende da være inde, hvis hun ønsker det.
Til foråret, når det bliver lunere og døren står åben, så kan hun selv gå ud, hvis hun får lyst og mod til det.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 17
Vi kan desværre ikke have en kattelem, da vi bor i lejlighed
Tinka: jeg kan sagtens følge din tanke. Har slet ikke tænkt på det. Vi havde i sensommeren døren åben og et vindue i kælderen, så hun kunne rende frem og tilbage når det passede hende, og det var hun faktisk ret glad og tryg ved. Hun kom ofte op i fem minutter og gik så ud igen. Det kan godt være det skal være vores fremgangsmåde igen - & så bare først til foråret måske.
Udekat