467 visninger
|
Oprettet:
udstilling i hobro {{forumTopicSubject}}
Hej jeg vil gerne ha min bell på udstilling for første gang for både hin og mig vil gerne vide hvordan man tilmeller sig ? og hvad jeg skal gøre.
og så vil jeg lige høre om i tror hun kan komme i udstilling? i kan se hin på min side under bell.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Kender du nogen der kan hjælpe dig med vask og føn, showforberedelse osv? Ellers vil jeg gerne rådgive dig, så godt jeg kan
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
feb 2007
Det er meget vigtigt med en god showforberedelse. Du skal sørge for at få katten børstet grundigt igennem og give hende et ordentligt bad. Du kan bruge de produkter du plejer at vaske med, eller så se på pitstoppets.dk, de har mange gode produkter.
Start med en affedtende shampo, eller bland en spand vand med en lille smule opvaskemiddel i, til at hælde over katten som affedter. Skyl grundigt og brug herefter shampo, volumizer, balsam og hvad du ellers plejer. Husk at skylle rigtig længe imellem behandlingerne og til allersidst.
Herefter skal katten tørres med håndklæder og føntørres. Gerne med en rigtig god hårtørrer. Husk at pelsen skal være helt tør. Det kan godt tage rigtig lang tid, så allier dig gerne med en der kan holde katten imens den bliver tørret.
Jeg håber du har en der kan hjælpe dig, da det kan være lidt overvældende at stå med som helt ny. Især med vores race, som jo kræver en hel del forberedelse Bare husk at få redt hende RIGTIG godt igennem, der må ingen duller være, dommeren ser det med det samme og det er ikke det man har lyst til at skulle gå ned på.
Spørg evt. en anden opdrætter på udstilling om de vil hjælpe dig med at gøre hende klar, inden hun skal op til dommeren.
Held og lykke med det
Ellers spørg i vores persergruppe herinde, der kan du sikkert også få et par gode råd med på vejen.
feb 2007
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
feb 2007
udstilling i hobro