772 visninger
|
Oprettet:
udstillings spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et par spørgsmål ang. at komme til udstilling med sin kat:)
Jeg har jo verdens flotteste maine coon kat, og vil gerne prøve at have ham med på udstilling:) Men er i tvivl om et par ting..
- Jeg kan forstå at en maine coon er semi langhåret, men min er altså meget langhåret? Tror hans hår er omkring 7 cm lange.. Kig gerne billederne af ham..
- Så ved jeg han vejer 1-1,5 kg for meget, trækker det ned?
- Og så er han kastereret - har det nogen betydning?
Håber I vil tage Jer tid, til at besvare mine spørgsmål, tak:)
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Overvægt trækker bestemt ned
Det betyder ikke spor at han er kastrat, der er specielle klasser forkastrater.
Så hvis du vil have han på show må du sætte ham lidt på diæt ;o) En kat trives også bedst med normal vægt
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Jeg synes nu ikke, at din kat ser hverken fed eller overvægtig ud. Medbring evt. en kran, der kan holde ham. Det overvejer jeg meget kraftigt at gøre med Nimbus, da jeg simpelthen ikke kan holde ham ordentligt.
- En ægte Main Coon (altså en med stamtavle) er uanset hårlængde en semilanghår, så han skal selvfølgelig under den kategori.
For at udstille skal du være medlem af en af følgende 4 klubber: Jyrak, Darak, Katteklubben eller Racekatten. Det koster x-antal kroner, ligesom det koster x-antal kroner at deltage i en udstilling.
Og som Heidi også nævner - at være kastrat er ingen hindring.
Nimbus er i hvert fald kommet med til udstilling.
jan 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 12
Jeg troede heller ikke han være overvægtig, men har lige været til dyrlæge med ham, hvor hun sagde det.. Desuden har han lidt af en hængevom
Jeg har sat ham på diæt, men det er svært at få ham til at tabe sig, når han er meget doven, og bare holder af at ligge ned hehe:) Men der arbejdes på sagen!
Hvad vinder man til sådan nogle stævner??
Og hvad er en kran, til at holde ham med??
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Man vinder titaler, men som sådan vinder man ikke rigtigt noget. Jo hvis du vinder det store scene show. så er det foder og udstillingsgebyr mener jeg.
Jeg er sikker på maibrit spøgte lidt fordi det er meget tungt at holde en 11 kg´s kat til en udstilling i udstrakt form hehe
jan 2009
Han har lige fået en legekammerat igår, og han har dog også bevæget sig lidt mere end normalt:)
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Man bliver helt bidt af det, når man først har prøvet det, men der er mange ting man skal når man skal udstille! Kan se du ikke bor langt fra mig, så hvis du har lyst kan jeg eventuelt vise dig hvordan man holder katten, og han skal jo også bades. Og så skal du som sagt være medlem af en hovedklup, Jyrak hører til jylland
Og det vil være fint at hav en med som kender lidt til det, første gang du skal udstille, ellers er det altså lidt forvirrende.
Du skal også have burgardiner og diverse ting.
jan 2009
Bulgardiner - Er det til at hænge på transporterkassen? Og er det for at kattene ikke skal hidse hinanden op?
Tak fordi du skriver:)
apr 2009
Der er et billede under min kat fenja, hvor man kan se udstillings gardiner
Hmm syns nu ikke han ser tyk ud :o)
apr 2009
jan 2009
Ok, nu er jeg med på hvad det er.. Buret de er i, er det et der er til udstillingen?
Men lyder som om det udstilling, er noget man skal have sat sig ordentligt ind i!:)
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
Ja buret står der ved udstillingen.. Du ska os søger for at ha show vaske din kat, så den er hel fin og fri for fedt hale osv..
Georgia har os lidt hænge mave, har jeg fået afvide, men de siger inte når jeg er til udstillingen :o)
apr 2009
Ja buret er til udstillingen, der er enkelt bure og dobbelt burer, som man betaler efter.
udstillings spørgsmål