700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fremlysning af papegøje - Århus Fremlysning af papegøje - Århus

Dværgpapegøje fundet i 8000 Århus C. Virker umiddelbart ikke tam, men der er selvfølgelig mulighed for at den bare er stresset. Bor pt. udendørs i en hønsevoliere. Jeg ønsker ikke at oplyse om art, farve og aftegn da det er vores håb at papegøjen kommer hjem til rette ejermand igen - hvis du mangler din fugl så skriv en besked til mig med en beskrivelse af den eller ring på 28702449.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremlysning af papegøje - Århus
  • #1   19. aug 2012 Jeg deler lige på de gøje sider jeg er med på

• #2   19. aug 2012 Puha, det kan være et stort arbejde, at prøve og finde en ejer til et fundet dyr - men det er selvfølgelig det rigtige at gøre.
    For et par år siden var jeg selv igennem det, da en bekendt og jeg fandt en stor landskildpadde.
    Jeg vil råde dig til at fremlyse på dyrenes beskyttelses hjemmeside, hos politiet, dyrlæger i nærheden og relevante fuglesider. Du kan også sætte sedler op.
    Held og lykke med det. smiley

• #3   19. aug 2012 Rina - Mange tak smiley

Mette & Hejzan - Jeg har allerede fremlyst den på DB og diverse hjemmesider jeg er medlem af. Det kan være at jeg ringer rundt til et par lokale dyrlæger imorgen.

Når det nu er en fugl vi har med at gøre tror jeg ikke på at det hjælper noget at sætte sedler op, den kan jo sagtens have fløjet et stykke. Den endte hos os da vi har en stor fuglevoliere med undulater, tror simpelthen at den har søgt "artsfæller." Når man mister en fugl som den (en dyr fugl vel og mærket) tror jeg at man gør alt hvad der står i ens magt for at finde den smiley Vi kan sådan set godt have den gående indtil ejer dukker op men vores problem er at vi plejer at få indbrud i vores volierer når vi har andre fugle end høns og undulater gående.

• #4   19. aug 2012 Nej, vi kan slet ikke komme i nærheden af den så kendetegn ved jeg intet om smiley Kan ikke engang se om den er ringmærket. Den er ikke tam på nogen måde. Jeg synes ikke det er voldsomt svært at smide en sms eller et opkald med en beskrivelse af ens fugl hvis man mangler den. Jeg ønsker ikke at vise billeder da jeg ved at racen sagtens kan koste flere tusinde kroner. Det er alt for nemt at sige "det er min fugl på billedet, hvornår kan jeg hente den?" og så sælge den videre smiley

• #5   19. aug 2012 Den bor ude i en hønsevoliere og skal ikke ind da jeg har katte smiley Som skrevet i teksten er den ikke tam og det ville være synd at proppe den i et lille bur for at tage den indenfor, synes ikke at der er nogen grund til at stresse den yderligere. Men har gået og snakket lidt med den i dag da jeg fodrede hønsene. Har fået et tip om at der er en dame i Århus N der har haft indbrud i en voliere, så det er jeg pt. igang med at undersøge - måske er den sluppet ud under indbruddet?

• #6   19. aug 2012 Jeg er ikke sikker på den ikke er tam men jeg vil ikke tage den indenfor. Det vil stresse både mine katte (der gerne fanger vilde fugle) og fuglen.

• #7   19. aug 2012 Jeg vil stadig råde til at kontakte politiet også, hvis det er en dyr fugl, er det ikke usandsynligt at den er efterlyst der. smiley

• #8   19. aug 2012 Det undersøger jeg lige imorgen smiley

• #9   20. aug 2012 Prøv at ringe til Tingskoven, måske har ejer efterlyst den der ...

• #10   20. aug 2012 Jeg har fremlyst den på DBs hjemmeside samt kigget alle efterlysninger af fugle igennem derinde smiley

• #11   20. aug 2012 Ja, det så jeg godt, du har. Lad os håbe at ejeren kigger der også.
    Det jeg tænkte var, at ejeren måske ikke kender til DBs efterlysningsside, måske ikke har internet, og vedkommende er sandsynligvis fra Århus, og har måske derfor kontaktet Tingskoven/DDÅ.

Dejligt at du gør en indsats for at finde ejeren smiley

• #12   20. aug 2012 Det er vel forsøget værd smiley Altså jeg synes næsten ikke at jeg bare kan slippe den løs igen, og beholde den kan vi ikke. Så ejeren skal findes synes jeg næsten, man savner sikkert sin fugl.

• #13   20. dec 2012 Faldt lige over dit indlæg, og nysgerrig som er er tænkte jeg på, fandt du nogensinde fuglens ejer? smiley

Kommentér på:
Fremlysning af papegøje - Århus

Annonce