åh er så ødelagt af det hele nu (ang. min hest) {{forumTopicSubject}}
hejsa allesammen... ja, skal bare lige ud med mine frustrationer over det hele pt... håber nogle vil lægge øre og evt. nogle gode forhåbninger til
Det startede med, at min hest blev forgiftet af smørblomster, og hendes mule var helt ætset. det fik jeg heldigvis hurtigt styr på.
så skulle jeg til læsø for at arbejde her i sommerferien, og min kæreste har så skullet passe Sugar. weekenden efter den første uge, kommer jeg hjem og ser at en fremmed hest er blevet sat ind på den fold min går på, og om søndagen, står min hest med et grimt spark! (det er nu 3-4 uger siden)
Vi fik dyrlægen ud efter et par dage, da vi lige ville give det en chance for at gå i sig selv, hvis det nu bare var slaget, men pludselig haltede hun voldsomt, og gik/går helt fuldstændig forkert på det ben
Dyrlægen råbte nærmest "RØNGTEN" efter bare en halv rundte i longsen, så Sugar afsted på hestehospital. der stod hun så i 2 dage, hvor hun fik taget røngten og fik medicin osv. dyrlægen sagde så, at han ville have hende hjem og jeg så skulle gå/ride hende i 3 uger frem, og hvis hun ikke var haltfri der, så skulle hun scannes.
Efter 1. uge var der ingen ændring.
Jeg var oppe på hende 1 gang i den næste uge, og det var SIDSTE gang! havde simpelthen så ondt i maven, fordi jeg kunne mærke hun gik forkert, og det sitrede helt op i ryggen af hende. Ikke nok med det, så har hun også nu, fået sparket hul på det andet bagben og det hæver op i tide og utide
nå, hun har nu fået et par fridage, men hun halter stadig. vil ikke engang gå med hende mere, da jeg er bange for at hendes ledbånd er flosset.
Så ringer kæresten i aften og siger "øhh sugars kode er hævet op, og hun er voldsomt øm - hun var lige ved at sparke mig i hovedet da jeg skulle rense det, fordi det gjorde ondt" - nu sidder jeg her på læsø og kan ikke gøre en dyt, andet end at vejlede ham i hvad han kan gøre for at nedsætte hævelsen.
:(
så nu hedder det at ringe til dyrlægen og hestehospitalet i morgen, for scannes - DET SKAL HUN!! og skal have hørt dyrlægen hvad jeg skal gøre ved det sår. Har bestilt urter i aften til hende, så vi også kan tage det indefra, men der går jo lidt inden de virker.
Er SÅ bange for at min hest ikke bliver ridehest igen.. især med det knæ. det skal siges at det er VB knæ hun er sparket ind på, og hver gang hun tager et skridt, siger det "knæk" og det smutter så meget at man kan se det med det blotte øje :S
undskyld det blev så langt, måtte bare ud med det hele nu, inden jeg bliver alt for nedtrykt over situationen
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 483
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 311
dec 2007
jan 2010
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 10
Jeg håber det bedste for den
dec 2007
jan 2010
Lene A: Ja, det er også hende man skal have mest ondt af.. håber bare hun kommer sig over det hele.
åh er så ødelagt af det hele nu (ang. min hest)